Microlearning-sisällöt

Tiedätkö, mitä ovat yhä suositummat microlearning-sisällöt?

Microlearning-sisällöt ovat yhä suositumpia monilla aloilla, kuten yrityskoulutuksessa, markkinoinnissa ja kuluttajasisällöissä. Microlearning vastaa tarpeeseen omaksua tietoa nopeasti ja tehokkaasti, mikä on erityisen arvokasta nykypäivän kiireisessä ympäristössä. Microlearning on oppimismenetelmä, joka jakaa tiedon pieniksi, helposti omaksuttaviksi paloiksi.

Microlearning-sisällöt

Miksi microlearning on suosittua?

  1. Lyhyt keskittymiskyky
    • Nykyihmisen keskittymiskyky on lyhentynyt, ja microlearning mahdollistaa oppimisen pienissä, helposti sulatettavissa paloissa.
  2. Helppo sulautua arjen hetkiin
    • Lyhyitä oppimishetkiä voidaan hyödyntää esimerkiksi ruokatauoilla tai vaikka työmatkoilla, mikä on joustavaa ja ajasta riippumatonta.
  3. Teknologian tuki
    • Alustat kuten YouTube, Meta, TikTok, ja erilaiset oppimissovellukset tekevät microlearning-sisällön jakamisesta helppoa ja saavutettavaa.
  4. Motivoiva ja sitouttava formaatti
    • Videoiden, infografiikoiden, ja lyhyiden harjoitusten käyttö pitää henkilön kiinnostuneena ja motivoi jatkamaan.

Missä microlearning on erityisen hyödyllistä?

  • Yrityskoulutus: Nopeasti muuttuvien taitojen, kuten ohjelmistopäivitysten, myyntitekniikoiden tai asiakaspalvelutaitojen opettamiseen.
  • Tuotetieto ja markkinointi: Esimerkiksi lyhyet opasvideot tai pikaohjeet auttavat asiakkaita ymmärtämään tuotteiden käytön nopeasti.
  • Asiakaspalvelu ja tuki: FAQ-tyyliset videot tai chatbotin tarjoamat lyhyet vastaukset ongelmiin.
  • B2C-markkinointi: Vinkit, inspiroivat tarinat ja miniworkshopit, joita voi jakaa sosiaalisen median alustoilla.

Esimerkkejä microlearning-sisällöistä

  • 60–90 sekunnin opetusvideot/video-oppaat (esim. ”Kuinka käyttää uutta ominaisuutta”).
  • Infografiikat, prosessikaaviot ja pikakurssit (esim. opi yksi uusi taito päivässä).
  • Interaktiiviset lyhyet testit ja harjoitukset
  • Kysely, jossa on monivalintakysymyksiä, joissa annetaan välitön palaute oikeista ja vääristä vastauksista.
  • Step-by-step ohjeet
  • Taskutietopankki, josta löytyy perustiedot ja vastaukset tyypillisiin asioihin
  • Päivittäinen vinkki tai viikoittainen tietoisku
  • Podcast -pätkät (2-5min) esim. lyhyt asiakaskokemus tai lyhyt asiantuntijan vinkkihaastattelu

Tulevaisuuden näkymät

Microlearning on erityisen vahvassa kasvussa tekoälyn avustamana, koska AI voi mukauttaa sisällöt oppijan tarpeisiin ja luoda personoituja oppimiskokemuksia. Yritykset, jotka hyödyntävät tätä trendiä tehokkaasti, voivat lisätä työntekijöiden ja asiakkaidensa sitoutumista.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogipostauksiimme aiheesta

Digitaalisen markkinoinnin trendit pk-yrityksille 2025

Digitaalisen markkinoinnin trendit pk-yrityksille 2025

Mitä uutta vuosi 2025 tuo pk-sektorille digitaalisen markkinoinnin saralla? Lue koosteemme ja varaudu uuteen vuoteen!
Graafisen suunnittelun 10 trendiä

Graafisen suunnittelun 10 trendiä

Mitä trendejä graafisessa suunnittelussa on ollut viime vuosina? Lue 10 tämän hetken trendiä, jotka auttavat sinua ja yritystäsi pysymään kilpailukykyisenä.
B2B sisällöntuotanto

Vinkit B2B-yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotantoon

B2B-yrityksille sosiaalisen median sisällöntuotanto voi olla erinomainen tapa tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, lisätä näkyvyyttä ja rakentaa asiantuntijastatusta. Tässä blogissa on listattu teemoja, joista B2B-yrityksen tyypillisesti kannattaa tehdä somepostauksia.

Tehokkaampaa mainontaa bannerien A/B-testauksella

Paranna bannerimainonnan tehokkuutta A/B-testauksen avulla. Ajamalla useampaa eri mainosaineistoa samaan aikaan näet helposti erot niiden tuloksissa ja voit tehdä oikeita johtopäätöksiä tulevia aineistoja ajatellen.

Ammattilainen avuksi sisällöntuotantoon – 5 tapaa, joilla hyödyt ulkoisen sisällöntuottajan tuesta

Ulkoinen sisällöntuottaja suunnittelee ja toteuttaa sisältöjä, joiden avulla tulet löydetyksi verkosta ja tarjoat kiinnostavaa ja informatiivista tietoa tuotteistasi tai palveluistasi.

Mitä Oddyn ja asiakkaan välisessä tutustumispalaverissa tapahtuu?

Maksuttomassa tutustumispalaverissa asiantuntijamme kartoittavat digimarkkinoinnin toiveitasi ja tarpeitasi, jotta voimme palvella sinua parhaalla mahdollisella tavalla.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.