Digitaalisen markkinoinnin trendit 2020
#oddytrendit2020
Jokaisen vuoden alussa veikkaillaan aina tulevia trendejä. Tässä Oddyn Jennan ajatuksia vuoden 2020 aikana toteutuvista trendeistä.
Avainsanat:
1. Palaamme perusasioiden äärelle
Turhat kikkailut jää pois ja keskitytään olennaiseen. Yksinkertaisuus on kaunista monessa asiassa.
2. Oivalluksia faktaan pohjautuen
Analytiikasta löydetään todellisia oivalluksia kohderyhmästä ja siitä, mitkä toimenpiteet sopivat millekin brändille ja vievät liiketoimintaa eteenpäin. Liiketoimintafokus kasvaa, enää ei tehdä markkinointia markkinoinnin vuoksi, vaan valituille toimenpiteille täytyy olla vahvat perusteet.
3. Asiakasymmärryksen kehittyminen
Asiakasymmärrys kehittyy koko ajan ja eri ostopolun vaiheissa olevia tyyppejä osataan paremmin lähestyä eri viestein eri kanavissa. Asiakaskeskeisyys, datan hyödyntäminen ja monikanavaisuus auttavat siinä, että markkinointi ei tunnukaan enää myymiseltä, vaan alkaa tarjota toivottua palvelua.
4. Oman kanavan rooli tulee korostumaan entisestään
Itse tykkään puhua digitaalisesta kotipesästä ja sen tärkeydestä. Lisäksi se, mitä mainonnassa tuodaan esille, täytyy olla totuudenmukaista, ja omien kanavien sisältöjen tulee tukea sitä saumattomasti.
5. Markkinointiteknologiat lisääntyvät
Uusia teknologioita otetaan käyttöön. Esimerkiksi markkinoinninautomaatiojärjestelmien ja chat-palveluiden käyttöönotot lisääntyvät.
Myös nämä asiat puhuttavat etenevissä määrin:
Haluatko kuulla lisää?
Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.