Analyysi: Google Display Network -mainonnan tuloksia
Analyysi: GDN-mainonnan tuloksia ja mainosmuotojen vertailu
Otimme lavean otannan vuoden mittaisella ajanjaksolla ajamistamme desktop-, mobiili- ja tablettikampanjoista Google Display Networkissa. Alla tuloksia ja päätelmiämme eri mainosmuotojen toimivuudesta.
Avainsanat:
Google Display Network desktopmainonnan lukuja
Vuoden mittaiselta kaudelta (v. 2019) poimimassamme otannassa mainosnäyttöjen kokonaismäärä on 34 817 844. Tämän lavean otannan pohjalta voi tehdä johtopäätöksen, että 300×250 on kerännyt suurimman osan mainosnäytöistä ja se on myös konvertoinut parhaiten konversioprosentin ollessa 15,73 %. Toiseksi parhaiten on toiminut koko 980×120.
Google Display Network mobiilimainonnan lukuja
Otimme lavean otannan yhden vuoden aikana ajamistamme mobiilikampanjoista Google Display Networkissa. Otannassa mainosnäyttöjen kokonaismäärä on 44 031 162. Tämän lavean otannan pohjalta voi tehdä johtopäätöksen, että 300×250 on kerännyt suurimman osan mainosnäytöistä ja se on myös konvertoinut parhaiten konversioprosentin ollessa 9,25 %. Toiseksi parhaiten on toiminut koko 300×600, samainen mainosformaatti on saanut myös parhaan klikkiprosentin (CTR 1,58 %).
Google Display Network tablettimainonnan lukuja
Otimme lavean otannan yhden vuoden aikana ajamistamme tablettikampanjoista Google Display Networkissa. Otannassa mainosnäyttöjen kokonaismäärä on 11 226 564. Tämän lavean otannan pohjalta voi tehdä johtopäätöksen, että 980×120 on kerännyt suurimman osan mainosnäytöistä ja se on myös konvertoinut parhaiten konversioprosentin ollessa 8,85 %. Hyvin toimivia mainosformaatteja ovat myös 300×250, 160×600 ja 336×280.
Haluatko kuulla lisää?
Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.