Analyysi: Google Display Network -mainonnan tuloksia

Analyysi: GDN-mainonnan tuloksia ja mainosmuotojen vertailu

Otimme lavean otannan vuoden mittaisella ajanjaksolla ajamistamme desktop-, mobiili- ja tablettikampanjoista Google Display Networkissa. Alla tuloksia ja päätelmiämme eri mainosmuotojen toimivuudesta.

Avainsanat:

Google Display Network mainonnan tuloksia vuodelta 2019

Google Display Network desktopmainonnan lukuja

Vuoden mittaiselta kaudelta (v. 2019) poimimassamme otannassa mainosnäyttöjen kokonaismäärä on 34 817 844. Tämän lavean otannan pohjalta voi tehdä johtopäätöksen, että 300×250 on kerännyt suurimman osan mainosnäytöistä ja se on myös konvertoinut parhaiten konversioprosentin ollessa 15,73 %. Toiseksi parhaiten on toiminut koko 980×120.

Google Display Network mobiilimainonnan lukuja

Otimme lavean otannan yhden vuoden aikana ajamistamme mobiilikampanjoista Google Display Networkissa. Otannassa mainosnäyttöjen kokonaismäärä on 44 031 162. Tämän lavean otannan pohjalta voi tehdä johtopäätöksen, että 300×250 on kerännyt suurimman osan mainosnäytöistä ja se on myös konvertoinut parhaiten konversioprosentin ollessa 9,25 %. Toiseksi parhaiten on toiminut koko 300×600, samainen mainosformaatti on saanut myös parhaan klikkiprosentin (CTR 1,58 %).

Google Display Network tablettimainonnan lukuja

Otimme lavean otannan yhden vuoden aikana ajamistamme tablettikampanjoista Google Display Networkissa. Otannassa mainosnäyttöjen kokonaismäärä on 11 226 564. Tämän lavean otannan pohjalta voi tehdä johtopäätöksen, että 980×120 on kerännyt suurimman osan mainosnäytöistä ja se on myös konvertoinut parhaiten konversioprosentin ollessa 8,85 %. Hyvin toimivia mainosformaatteja ovat myös 300×250, 160×600 ja 336×280.

Google Display Network tablettimainonnan tulokset 2019

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Tehokkaampaa mainontaa bannerien A/B-testauksella

Paranna bannerimainonnan tehokkuutta A/B-testauksen avulla. Ajamalla useampaa eri mainosaineistoa samaan aikaan näet helposti erot niiden tuloksissa ja voit tehdä oikeita johtopäätöksiä tulevia aineistoja ajatellen.
Vinkit bannerituotantoon

Tärkeimmät vinkit bannerien tekemiseen

Näillä vinkeillä ja huomioilla onnistut tekemään toimivat ja tyylikkäät bannerit. Opi ja poimi tärkeimmät vinkit bannerien tekemiseen.
Millainen on toimiva bannerimainos?

Millainen on toimiva bannerimainos?

Millainen on toimiva bannerimainos? Toimivuuteen vaikuttaa bannerin selkeä ulkoasu ja toimiva mainosteksti. Lue blogi ja opi aiheesta lisää.
Oddy HTML5 bannerit

Tietoisku HTML5-banneriaineistoista

HTML5 (Hypertext Markup Language) tarjoaa mainostajalle mahdollisuuden tehdä näyttäviä, toiminnallisia mainosmuotoja desktopiin, mobiiliin ja tablettiin. Suosittelemme vahvasti animoitujen ja toiminnallisten aineistojen tekemistä HTML5 -muotoon. Lue lisää.

Ota yhteyttä

Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.