Henkilöbrändäys ja LinkedIn-profiilin erottuvuus

Näkyvyyden lisääminen LinkedIn-profiilissa, 8 vinkkiä

Tutustu ammattilaistemme vinkkeihin LinkedIn-henkilöbrändäykseen!

Henkilöbrändäys & LinkedIn-profiilin erottuvuus

1. # -käyttö

Mieti osaamistasi kuvaavia avainsanoja ja käytä niitä profiilitekstissä ja julkaisuissa. Julkaisun loppuun avainsanat voi erotella #-merkin alle. Pyri erottumaan avainsanoilla, sillä mitä tavallisempi avainsana, sitä vaikeampi on erottua palvelussa.

2. Muun sisällön tuominen LinkedIniin

Tuo muualla tuottamasi sisältö myös LinkedIn-profiiliisi. YouTube videot, podcastit, blogit ja muut verkkosisällöt kannattaa linkata LinkedIniin. Jokaisen jaon yhteyteen on hyvä kirjoittaa kuvaus, mistä sisällössä on kyse.

3. Kansikuvan ja profiilikuvan merkitys

Kun profiiliisi laskeudutaan LinkedIn-alustalla, selaaja kiinnittää ensimmäisenä huomiota profiili- ja kansikuvaan, joten niihin kannattaa kiinnittää huomiota. Sininen oletuskuva on persoonaton, eikä luo hyvää mielikuvaa profiilissa vierailevalle henkilölle. Profiilikuvaksi kannattaa valita laadukas, tarkka ja tarpeeksi iso henkilökuva, jossa kasvot näkyvät selkeästi. Kansikuva voi olla rennompi, mutta mielellään työhön liittyvä. Esimerkiksi Pingviini-jäätelöiden työntekijä voisi laittaa kansikuvaksi kuvan jäätelötuuteista.

4. Keskusteluihin osallistuminen

Kun profiili on kaikilta osin kunnossa, voit parantaa näkyvyyttä jakamalla omaa sisältöä tai osallistumalla muiden keskusteluihin. Tee säännöllistä yleisöä kiinnostavaa sisältöä ja muista käyttää relevantteja #-tunnisteita.

Luo helposti luettavaa, kappaleisiin jaettua tekstiä. Julkaisuun kannattaa laittaa toimintakehotus tai jokin kysymys, jotta julkaisuun reagoidaan. Pelkkä tykkäys-reagointi ei algoritmeja suosi, mutta jokin “tunnereaktio” vaikuttaa näkyvyyteen ja suosii algoritmia.

5. LinkedIn Content Creator-tila

Content Creator-tilassa “connect” -nappi muuttuu “follow” -napiksi. Näin profiiliasi on helpompi seurata, eikä sinua tarvitse pyytää kontaktiksi. Profiilissasi tulee näkymään seuraajien määrä ja pystyt valitsemaan tuottamallesi sisällölle viisi #-sanaa, jotta aiheista kiinnostuneet löytävät profiilisi helpommin. Näin myös profiilissasi vieraileva henkilö näkee heti, minkä aiheiden asiantuntija olet. Creator-tilan avulla käyttäjät ovat saaneet 50 % enemmän seuraajia ja 30 % enemmän reaktioita sisältöihin.

Voit myös lisätä 30 sekunnin mittaisen esittelyvideon, jolloin profiilisi on taas entistä lähestyttävämpi ja erottuvampi.

6. Uutiskirje ja seurattavien lista Creator-tilassa

Creator-tila mahdollistaa myös LinkedIn-uutiskirjeen luomisen. Uutiskirjeellä saavutetaan kohderyhmän entistä tehokkaammin. Creator-tilan avulla voit päästä myös “suosituksia seurattavista henkilöistä” -listalle, jonka avulla saat enemmän näkyvyyttä.

7. LinkedIn live-videot

Live-videot ovat tällä hetkellä kaikista tehokkain sisältömuoto. Live-videot keräävät seitsemän kertaa enemmän reaktioita ja 24 kertaa enemmän kommentteja kuin normaali video.

Jos live-videot kuulostavat liian isolta harppaukselta, kokeile ensin perinteisiä videoita feedin puolella. Video muotoiset sisällöt ovat tällä hetkellä suosiossa jokaisessa sosiaalisessa alustassa. Etenkin tekstitetty video katsotaan arviolta 12 % kauemmin kuin tekstittämätön video, vaikka suurimmalla osalla katsojista ei ole kuulo-ongelmaa.

8. URL-osoitteen muutos

Yksi pieni, mutta monelle tärkeä asia on LinkedIn-profiilisi URL-osoite. Profiilisi jakaminen on selkeämpää ja ammattimaisempaa, kun osoiterivillä lukee pelkästään oma nimesi esimerkiksi ”linkedin.com/in/matti-meikalainen”. Osoite riviä pääsee muokkaamaan ”Edit your custom URL” -otsikon alta, profiilisivun oikeassa yläreunassa sijaitsevan ”Edit public profile & URL” -linkin kautta.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

B2B sisällöntuotanto

Vinkit B2B-yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotantoon

B2B-yrityksille sosiaalisen median sisällöntuotanto voi olla erinomainen tapa tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, lisätä näkyvyyttä ja rakentaa asiantuntijastatusta. Tässä blogissa on listattu teemoja, joista B2B-yrityksen tyypillisesti kannattaa tehdä somepostauksia.

Infografiikka kommunikoi monimutkaiset asiat visuaalisesti

Infografiikan tärkein tavoite on selkeys, ja sen tehtävänä on selkeyttää monimutkaista viestiä. Infografiikan avulla teet datasta ymmärrettävää.
Somen vuosikello

Miksi somen vuosikellon tekeminen kannattaa?

Suunnitelmallisuus on avain tehokkaaseen sometekemiseen. Tässä postauksessa käsittelemme, miksi somen vuosikello on niin tärkeä ja mitä sillä saavutetaan.
Mikä on Threads?

Mikä on Threads?

Metan lanseeraama uusi somealusta Threads on nyt myös Suomessa. Mistä Threadissa puhutaan, miten se otetaan käyttöön ja mitä mainostajille on luvassa? Lue blogimme, niin tiedät!
Meta-mainonnan kohdentaminen

Meta-mainonnan kohdentaminen

Meta-mainonnan avulla voit tavoittaa halutun yleisön hienovaraisesti ja vaikuttavasti. Mutta mistä aloittaa ja miten varmistaa, että mainoksesi osuvat oikeille silmäpareille?

Painotuotteet brändin ja digitaalisen mainonnan tukena

Painotuotteilla on edelleen merkittävä rooli brändin vahvistamisessa ja näkyvyyden lisäämisessä digitaalisen markkinoinnin rinnalla.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.