Kolme syytä, miksi sometyön ulkoistaminen kannattaa

ULKOISTAMALLA SOMETYÖN SISÄLLÖNTUOTANNON AMMATTILAISELLE VAPAUTAT RESURSSEJA, SAAT KÄYTTÖÖSI SISÄLLÖNTUOTTAJAN AMMATTITAIDON JA PIDÄT SOMETEKEMISEN TAVOITTEELLISENA JA AKTIIVISENA.

Sometyön ulkoistaminen koristekuva

Miksi sosiaalisen median sisällöntuotanto kannattaa ulkoistaa?

Sosiaalinen media on tärkeä väylä yrityksille tavoittaa potentiaalinen asiakaskunta. Sen avulla voi rakentaa brändiä ja luoda tunnettuutta, markkinoida yrityksesi tarjoomaa ja luoda yhteisön brändisi ympärille. Lisäksi se edistää myyntiä luomalla kysyntää tuotteillesi tai palveluillesi.

Aina sosiaalisen median tekemiselle ei kuitenkaan ole aikaa. Oman työn ohessa kulkevana vastuuna se voi olla kuormittavaa. Sosiaalisen median algoritmit muuttuvat jatkuvasti ja kanavia on lukuisia – Facebook, Instagram, X (aiemmin Twitter), Linkedin, TikTok – ja niistä jokaista koskevat omat lainalaisuutensa.

Sosiaalinen media on nykyisin hyvin laaja kenttä, jonka hallinnasta on muodostunut kokonaan oma ammattialansa. Muun työn ohessa tehtynä algoritmien, sisältötrendien ja eri työkalujen opiskelu vie paljon aikaa muilta työtehtäviltä. Silti juuri tämä syväosaaminen on avainasemassa, jotta sosiaalista mediaa tehdään tehokkaasti ja jotta se tukee liiketoiminnan kasvua.

Tässä kolme tärkeää syytä, miksi ulkoistettu sisällöntuottaja on sosiaalisen median tiliesi pelastava enkeli.

1. Ulkoistettu sosiaalisen median tuotanto vapauttaa resursseja ydinliiketoimintasi kehittämiseen

Tavoitteellisesti tehtynä sosiaalisen median sisällöntuotanto vie paljon työtunteja siinä missä mikä tahansa liiketoimintaa tukeva työpanos. Kun otat apukädet sosiaalisen median tiliesi hallintaan, voit itse keskittyä oman ydinliiketoimintasi kehittämiseen.

Aikaa säästyy, kun sinun ei tarvitse käyttää aikaasi sosiaalisen median opiskeluun tai huolehtia asioista, jotka mahdollisesti ovat oman osaamisalueesi ulkopuolella. Sinun tulee vain huolehtia, että sisällöntuottajalla on käytössään riittävästi taustatietoa ja materiaalia työstään suoriutumiseen.

2. Somestrategia toimii tavoitteellisen somesisällöntuotannon pohjana

Ammattilainen auttaa luomaan sosiaalisen median strategian, johon pohjautuen sometyötä tehdään. Somestrategia on suunnitelma, jossa huomioidaan sosiaalisen median presenssin tarkoitus ja miksi sosiaalista mediaa tehdään.

Siinä määritellään käytettävät sosiaalisen median kanavat, eri kanavien tavoitteet, sisältökonseptit ja tavoiteltava kohderyhmä. Strategian avulla siis varmistut, että sometekeminen on aktiivista, tavoitteellista sekä liiketoimintaasi ja muuta markkinointiasi tukevaa.

3. Ulkoistettu somemanageri tuo koko ammattitaitonsa käyttöösi

Sometyön ulkoistaminen mahdollistaa käyttöösi sisällöntuottajan ammattitaidon ja ajankohtaisimman tietämyksen algoritmeista, sisältötrendeistä ja siitä, millainen sisältö toimii eri alustoilla. Ammattilainen tietää myös, millä keinoin sitouttaa yleisö ja saada näin sosiaalisen median tilit kasvamaan.

Somesisällöntuottaja ajattelee myös laatikon ulkopuolelta, joten häneltä voit saada uusia ideoita sosiaalisen median tiliesi sisältöihin.

Sometyöhön kuuluu olennaisena osana myös analytiikan seuraaminen ja sen analysoiminen, minkä tyyppiset sisällöt toimivat parhaiten. Tämän pohjalta sometyötä voidaan kehittää oikeaan suuntaan.

Kiinnostuitko sosiaalisen median sisällöntuotannon palveluista?

Tahdotko kokeilla, millaista hyötyä sometyön ulkoistaminen voisi tuoda omalle yrityksellesi tai työnantajallesi? Me Oddylla autamme mielellämme. Ota yhteyttä ja suunnitellaan teidän yrityksellenne sopiva somemanageroinnin paketti.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Heta Laajalahti Oddy Digital

Heta Laajalahti

Digital Marketing Specialist

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Mikrovaikuttajat ja yhteisöpohjainen markkinointi

Suuren yleisön vaikuttaja saattaa tavoittaa miljoonia, mutta yksittäisen postauksen sitoutumisaste jää usein matalaksi. Mikrovaikuttajat sen sijaan luovat vuorovaikutusta, keskustelua ja luottamusta.

Analytiikka – yrityksen salainen säästötyökalu

Analytiikka ei ole vain raportteja ja numeroita vaan työkalu, jolla yritys säästää rahaa. Kun analytiikkaa hyödynnetään oikein, se kertoo selkeästi, mihin eurot kannattaa sijoittaa ja missä niitä kuluu turhaan.

Tekoälyn rooli sisällöntuotannossa

Tekoäly on noussut hetkessä yhdeksi markkinoinnin puhutuimmista aiheista, mutta milloin se tukee markkinoijaa ja milloin tarvitaan ihmisen luovuutta sekä brändin ymmärrystä?

Kevyt videotuotanto tuo brändisi tehokkaasti esiin

Kevyt videotuotanto tarjoaa yrityksille kustannustehokkaan ja nopean tavan tuottaa kiinnostavaa videosisältöä.

10 vinkkiä AI-optimointiin

10 vinkkiä AI-optimointiin: tee sisällöstäsi tekoälylle ja käyttäjille selkeää, rakenteellista ja helposti löydettävää.
Videomainonnan mittaaminen verkossa

Videomainonnan mittaaminen verkossa

Videomainonnan mittaaminen verkossa perustuu useisiin keskeisiin mittareihin, jotka auttavat arvioimaan tekemisen tehokkuutta ja vaikuttavuutta.

Ota yhteyttä

Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.