LinkedIn mainonnan kohdentaminen
TUTUSTU ERILAISIIN KOHDENTAMISEN VAIHTOEHTOIHIN
LinkedIn-mainonnan kohdentaminen on tarkkaa ja monipuolista. Tutustu kattavaan listaukseen LinkedIn-mainonnan kohdentamistavoista.
Avainsanat:
LinkedIn on suurin ammatillinen verkosto ja somekanava, jossa ihmiset keskustelevat työhönsä liittyvistä aiheista, verkostoituvat muiden ammattilaisten kanssa, kehittävät osaamistaan ja etsivät työpaikkaa tai työntekijää.
Suomalaisia LinkedInissä on noin miljoona. LinkedIn tarjoaa erinomaiset kohdentamisvaihtoehdot pohjautuen käyttäjien antamiin tietoihin koulutuksestaan, työhistoriastaan, osaamisestaan ja kiinnostuksenkohteistaan. Mainonnanhallinnan työkalu antaa arvion kohdeyleisön koosta annettujen kohdennuskriteerien perusteella. Kohderyhmä ei saa kuitenkaan olla liian pieni, muuten mainoskampanja ei lähde käyntiin.
Demografisten tietojen mukaan
- Sijainti (pakollinen kohdennuskriteeri)
- Ikä
- Sukupuoli
- Tietyn LinkedIn ryhmän jäsenet
Yritystiedon perusteella
- Yrityksen toimiala
- Yrityksen koko
- Yrityksen nimi
- Tiettyyn yritykseen yhteydessä olevat henkilöt (esim. työntekijät, seuraajat, 1st degree connections, henkilöiden määrä oltava yli 500)
- Oman LinkedIn yrityssivun seuraajille
Osaamisen ja koulutuksen perusteella
- Tietyn tutkinnon suorittaneet
- Tietystä oppilaitoksesta valmistuneet
- Taidot ja muut tunnustukset
- LinkedIn mainonnan kohdentaminen työkokemuksen mukaan
- Tämän hetkinen ammattinimike (valitaan vaihtoehdoista)
- Entinen ammattinimike (valitaan vaihtoehdoista)
- Tehtäväalue (esim. työskentelee markkinoinnin parissa)
- Henkilön asema (esim. yrityksen omistaja)
- Senioriteetti / Työkokemuksen määrä vuosissa
Kiinnostuksen kohteiden mukaan
- Erilaisiin LinkedIn-ryhmiin kuuluminen (Digital Marketing -ryhmä)
- LinkedIn käyttäjän kiinnostuksen kohteet
LinkedIn mainonnan kohdentaminen muilla tavoilla
- Verkkosivukävijöiden retargetointi eli mainonnan uudelleen kohdentaminen
- CSV listan mukaan kohdentaminen (esim. uutiskirjeen tilaajat, CRM asiakastiedot)
- ”Look-a-like”-kohdentaminen
Lähde: LinkedIn (2019)
Haluatko kuulla lisää?
Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.