Mitä tapahtui vuonna 2019?

#oddytrendit2019

Vuoden alussa veikkaillaan aina tulevia trendejä. Mitä tapahtui vuonna 2019? Paljastamme nyt kymmenen asiakkaidemme keskuudessa toteutunutta trendiä vuodelta 2019.

Mitä tapahtui vuonna 2019? #oddytrendit2019

1. Hakukoneoptimointia ryhdytään tekemään tosissaan

Myös PK-yritykset ovat käyneet panostamaan hakukoneoptimointiin. Näin yrityksen nettisivuista tulee löydettävät hakukoneissa.

2. Videot, videot, videot

Yhä lyhyemmät, jopa alle viisi sekuntia kestävät, videot täyttävät nyt somefiidimme. Pystysuorat ja neliönmuotoiset videot ovat yleistyneet some-kanavissa.

3. Personoitu mainonta

Käyttäjädatan perusteella mainontaa voidaan kohdentaa tehokkaammin kuin koskaan aiemmin. Se parantaa käyttäjille näytettävien mainosten osuvuutta ja mainostajien samaa sijoitetut pääoman tuottoprosenttia (ROI).

4. Sisällön tärkeys kasvaa

Kun sisällön määrä digikanavissa kasvaa, on selvää, että näkyvyyttä on haettava loistavalla sisällöllä. On myös ymmärretty, että sisällön on herätettävä tunteita.

5. Monikanavaisuus ja markkinoinnin automaatio

Kanavien määrä lisääntyy entisestään. On ymmärretty, että aitoon monikanavaiseen tavoittamiseen tarvitaan markkinoinnin automaatiota.

6. Markkinointi ja myynti

Yrityksillä ei ole enää varaa pitää myyntiä ja markkinointia erillään. Aito yhteistyö näiden välillä lähtee asiakasymmärryksestä ja asiakkaan keskiöön siirtämisestä.

7. Tiedon hyödyntäminen ”mutun” sijaan

Liiketoimintaa kehitetään entistä enemmän tietoon pohjautuen. Analytiikan avulla liiketoiminnan ja sivuston tavoitteita voidaan mitata ja toimintaa kehittää.

8. Spotify-mainonnan suosio

Spotifysta on tullut suosittu vaihtoehto radiomainonnalle. Spotifyn ääni- ja bannerimainontaa voidaan tehdä kohdennetusti ja mitattavasti pienemmilläkin budjeteilla.

9. Vaikuttajamarkkinoinnin tärkeys osana markkinointia

Tarkasti valittujen vaikuttajien kautta on mahdollisuus puhutella yleisöä, joka ei pelkälle perinteiselle mainonnalle lämpeä.

10. Persoonat peliin

Persoonallisuus, aitous ja oikeat persoonat nousevat esiin erityisesti some-kanavissa ja rekrytointi-ilmoituksissa.

Ei niin trendaavat asiat

Trendejä joista puhuttiin paljon, mutta jotka eivät niin trendanneetkaan asiakkaidemme keskuudessa.

  • AR=Augmented Reality
  • Äänihakujen räjähdysmäinen kasvu
  • Chatbottien hurja yleistyminen

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Miksi taantumassa markkinoinointihanoja ei kannata laittaa kiinni?

Haastavassa taloustilanteessa raha on tiukilla ja usein markkinointi on osa-alue, josta säästetään. Tässä blogipostauksessa kerromme, miksi markkinoinnin lopettaminen ainakaan täysin ei ole hyvä ratkaisu pitkässä juoksussa.
Suunnitelmallisempaa markkinointia vuosikellon avulla

Suunnitelmallisempaa markkinointia vuosikellon avulla

Mikä on markkinoinnin vuosikello? Vuosikello sisältää markkinoinnin painopisteiden lisäksi jokaiselle jaksolle määritetyt tavoitteet sekä konkreettiset toimenpiteet.
Pk-yritysten digitaalisen markkinoinnin trendit vuonna 2024

Pk-yritysten digitaalisen markkinoinnin trendit vuonna 2024

Mitä uusia tuulia pk-sektorille on luvassa digitaalisen markkinoinin saralla vuonna 2024? Lue koosteemme ja varaudu uuteen vuoteen!
Oman datan hyödyntäminen markkinoinnissa

Oman datan hyödyntäminen markkinoinnissa

Tiesitkö, että sinunkin yritykselläsi on käytettävissään runsaasti dataa, jota voit hyödyntää markkinoinnin kehittämisessä ja tehostamisessa? Lue lisää!
Ulkoistettu markkinointipäällikkö rekrytoinnin vaihtoehtona

Ulkoistettu markkinointipäällikkö rekrytoinnin vaihtoehtona

Ulkoistettu markkinointipäällikkö on toimiva vaihtoehto markkinoinnin toteuttamiseen. Lue ulkoistamisen hyödyistä ja kenelle se sopii!
Chatbot on digitaalinen avustaja

Chatbot on markkinoinnin digitaalinen avustaja

Chatbotit ovat digitaalisia avustajia, jotka tarjoavat verkkosivustojen kävijöille välitöntä vuorovaikutusta ja toimivat porttina digitaalisten palvelujen pariin.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.