Pinterest-mainonta
Pinterest-mainonta on visuaalista ja houkuttelee tehokkaasti luoksesi hankintojaan suunnittelevat
Pinterest on visuaalinen kuva-alusta, jonka sisältö keskittyy paljolti käyttäjien kiinnostuksenkohteisiin, harrastuksiin ja hankintoihin. Alusta on ideaalinen mainostajalle, sillä sen käyttäjät ovat jo virittäytyneet hankintamoodiin.
Pinterest-mainonta tavoittaa aiheesta jo kiinnostuneet
Pinterest-mainonnan palvelumme
- Kampanjoiden suunnittelu, toteutus, optimointi ja reaaliaikainen raportointi
- Kohderyhmämäärittelyt ja viestikärjet
- Mainosmateriaalien suunnittelu ja tuotanto
Saat meiltä myös ylläpidon ja muun sisällöntuotannon Pinterestiin niin halutessasi.
Pinterestin mainosmuodot
Pinterestissä on useita eri mainosmuotoja, joista yleisin on tavallinen pinnaus. Mainosten luomiseen tarvitaan yritystili ja niiden tulee olla tallennettuja tilisi boardeille. Pinnauksessa tulee olla myös URL, johon linkki vie.
Pinterestillä on omat mainosstandardinsa, joihin kannattaa tutustua. Pinterest-mainontaa tehdessä oleellisinta on suositus 2:3 kuvasuhteesta (esim. 1000 x 1500 px). Yli tämän kuvasuhteen menevät kuvat leikkaantuvat ikävästi ja saattavat jättää tärkeää informaatiota pois näkyvistä. Mainos voi olla kuva, video, tuotenosto, collection tai story-mainos.
Pinterest-mainonta ja mainonnan kohdentaminen
Demografiset kohdennukset: Voit kohdentaa Pinterest-mainontaa iän, sijainnin, kielen, laitteen ja mainospaikan sijainnin mukaan.
Yleisökohdennus: Asiakastietojesi hyödyntäminen, retargetointi-mainonta ja mainokseesi reagoineet henkilöt, jotka käyttäytyvät samalla tavalla kuin haluttu kohderyhmä (act-a-like).
Kiinnostuskohdennus: Pinterest-mainonta on kohdennettavissa sen mukaan, millaisia tauluja pinnaajat ovat rakentaneet, millaisiin tauluihin he ovat sitoutuneet ja mistä he ylipäätään ovat kiinnostuneita. Jos esimerkiksi myyt skandinaavisia sisustustuotteita, voit pinnata ”skandinaavinen sisustus” ja yleisemmin ”sisustus”.
Avainsanakohdennus: Kohdennus perustuu sanoihin, joilla pinnaajat ovat hakeneet Pinterestissä.
Yleinen kohdennus: Mainontaa kohdennetaan automaattisesti relevanteille mainoksestasi kiinnostuneille henkilöille perustuen Pinterestin kävijätietoon.
6 syytä — Miksi Pinterest-mainonta?
- Pinterest-mainonta on toimiva väylä houkutteluun. Käyttäjät ovat aktiivisesti kiinnostuneita etsimään ja tallentamaan visuaalisia ideoita ja inspiraatiota omiin kokoelmiinsa sekä suunnittelevat hankintojaan.
- Monipuoliset kohdennusmahdollisuudet. Voit kohdentaa mainoksesi esim. demografisten tietojen, kiinnostusten ja avainsanojen perusteella, mikä auttaa tavoittamaan juuri oikean kohdeyleisön.
- Mahdollisuus ilmaiseen orgaaniseen näkyvyyteen. Et välttämättä tarvitse isoa budjettia, jos sinulla on visuaalisesti hyödynnettävissä olevia palveluja ja tuotteita. Pääset inspiroimaan ja jakamaan kiinnostavaa sisältöä myös ilman mainosrahaa.
- Pinterestin käyttäjät suosivat visuaalisuutta ja inspiraatiota. Mainoksesi voivat olla osa käyttäjien intohimoja ja harrastuksia, jolloin ne voivat resonoida vahvasti yleisösi kanssa. Pääset samalla rakentamaan brändisi tunnettuutta esteettisellä sisällöllä.
- Kasvava käyttäjämäärä ja alustan potentiaali. Pinterestin käyttö on kasvanut merkittävästi, ja kanava tarjoaa paljon mahdollisuuksia mainonnan hyödyntämiseen edullisesti ja tuloksellisesti.
- Kustannustehokkuus ja tehokkaat optimointityökalut. Jos jokin ei toimi, näet kyllä miksi. Pinterestin kattavat tilastotyökalut kertovat sinulle, mikä toimii ja mikä ei. Mainoksia on sekä klikki- että näyttöpohjaiseen hinnotteluun perustuvana.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
Tutustu myös blogeihimme
Miksi somen vuosikellon tekeminen kannattaa?
Suunnitelmallisuus on avain tehokkaaseen sometekemiseen. Tässä postauksessa käsittelemme, miksi somen vuosikello on niin tärkeä ja mitä sillä saavutetaan.
Mikä on Threads?
Metan lanseeraama uusi somealusta Threads on nyt myös Suomessa. Mistä Threadissa puhutaan, miten se otetaan käyttöön ja mitä mainostajille on luvassa? Lue blogimme, niin tiedät!
Meta-mainonnan kohdentaminen
Meta-mainonnan avulla voit tavoittaa halutun yleisön hienovaraisesti ja vaikuttavasti. Mutta mistä aloittaa ja miten varmistaa, että mainoksesi osuvat oikeille silmäpareille?
Painotuotteet brändin ja digitaalisen mainonnan tukena
Painotuotteilla on edelleen merkittävä rooli brändin vahvistamisessa ja näkyvyyden lisäämisessä digitaalisen markkinoinnin rinnalla.
Miksi taantumassa markkinoinointihanoja ei kannata laittaa kiinni?
Haastavassa taloustilanteessa raha on tiukilla ja usein markkinointi on osa-alue, josta säästetään. Tässä blogipostauksessa kerromme, miksi markkinoinnin lopettaminen ainakaan täysin ei ole hyvä ratkaisu pitkässä juoksussa.
Suunnitelmallisempaa markkinointia vuosikellon avulla
Mikä on markkinoinnin vuosikello? Vuosikello sisältää markkinoinnin painopisteiden lisäksi jokaiselle jaksolle määritetyt tavoitteet sekä konkreettiset toimenpiteet.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.