Referenssicase: Laattapiste

Kampanjasuunnittelua ja monipuolinen digikokonaisuus

Referenssicase Laattapiste

Laattapiste täytti 40 vuotta. Marraskuussa 2019 päätettiin toteuttaa Laattapisteen kaikkein aikojen ensimmäinen hintavetoinen kampanja. Kampanjassa viestittiin hyvin taktisesti ”Kaikki varastolaatat -40 %”. Laajaa radiokampanjaa päätettiin tukea monikanavaisella digikampanjalla. Saimme suunnitella monipuolisen digikokonaisuuden, jossa hyödynnettiin liikkuvaa kuvaa ja bannerimainontaa. Kampanjan tavoitteena oli kävijöiden ohjaaminen verkkosivuille ja kivijalkaan.

Sama viesti ja visuaalinen ilme verkossa ja myymälöissä

Laattapiste 40 vuotta näkyi Laattapisteen myymälöissä ympäri Suomen. Samaa visuaalista ilmettä haluttiin tuoda myös mainosaineistoihin. Laattapiste luonnosteli vedokset, ja me tuotimme niiden pohjalta animoidut bannerit. Tyylikäs animointi usein tehostaa mainoksen huomioarvoa.

Laattapiste oli päättänyt tehdä Suomen laajuisen kampanjan valituilla radiokanavilla. Raskas ja kallis videotuotanto usein rajoittaa käytettävissä olevien videomateriaalien määrää. Ehdotimme, että saisimme tuotettua taktista kampanjaa varten kevyen videomateriaalin hyödyntäen radiomainoksen ääniraitaa ja muuta visuaalista materiaalia, joita banneriaineistoja varten oli jo suunniteltu. Lopputuloksen eli valmiin 40v kampanjavideon voit katsoa tästä.

Monikanavainen digikampanja

Radiokampanjaa tuettiin suunnittelemallamme monikanavaisella digikampanjalla. Mukana oli lähes kaikki digikanavat: hakusanamainonta (SEM), Google Display Network, ohjelmallinen ostaminen, Spotify, YouTube ja Facebook.

Jatkuvaan hakusanamainontaa lisättiin tieto taktisesta kampanjasta. Erilaisia datakohdennuksia hyödynnettiin ohjelmallisen ostamisen puolella, kun ostettiin kotimaisiin medioihin banneri- ja videomainontaa. Mainokseen saattoi törmätä, missä tahansa kotimaisessa mediassa, mikäli kuului tarkasti määritettyyn kohderyhmään. Mainonta haluttiin datakohdentaa hintaherkille, remonttia suunnitteleville henkilöille. Videomateriaalia ajettiin ohjelmallisen ostamisen lisäksi sekä YouTubessa että Facebookissa. Myös jatkuvaan retargetointi-mainontaan vaihdettiin kampanjaviestillä olevat mainokset. Eli verkkosivuilla käyneet alkoivat törmäillä kaikissa kanavissa taktisiin mainosviesteihin. Spotify-mainonnassa hyödynnettiin samaa äänispottia kuin radiomainonnassa. Spotifyssa mainostettaessa äänimainoksen kanssa yhtä aikaa laitteen, kuten kännykän, näytölle tulee display-mainos, jota klikkaamalla henkilö ohjataan mainostajan verkkosivustolle.

Kampanja oli menestys ja ylitti kaikkien odotukset. Verkkosivuliikenne kasvoi merkittävästi ja kauppa kävi myymälöissä. Seuraavaa taktista lähtöä odotellessa.. 😉

Oivalluksia ja avain onneen

Laattapisteen digimainonnassa on huomattu tekemisen ja tulosten myötä, että vahva sosiaalisen median hyödyntäminen kampanjoissa on tehokasta. Sosiaalisen media avulla kävijöitä saadaan ohjattua kustannustehokkaasti verkkosivuille. Laattapisteen visuaalinen ilme on tyylikäs ja mainosmateriaalit ovat näyttäviä. Kampanjoimalla isoilla mainospinnoilla Suomen suosituimmissa verkkomedioissa on saatu kasvatettua huomioarvoa ja myös lisättyä verkkosivujen kävijämäärää tehokkaasti. Kun oikean tyyppistä porukkaa saadaan ohjattua verkkosivuille eri kanavista, myös verkkosivujen kautta tulleiden ajanvarauksien määrä on kasvanut tuntuvasti.

Vieraile Laattapiste.fi

Haluatko kuulla aiheesta lisää? Ota yhteyttä blogin kirjoittajaan!

Jenna LeinoCEO, Partner
+358 40 686 5540

Tutustu myös muihin blogeihimme

Kiinnostaako digitaalinen markkinointi, verkkoanalytiikka, sisältö- ja materiaalituotanto tai suunnittelu ja koulutukset?

Ota meihin yhteyttä, niin jutellaan lisää!