Spotify-mainonnan kohdentaminen ja mainosmuodot

Tutustu Spotify-mainonnan kohdentamismahdollisuuksiin ja mainosmuotoihin!

Spotify on monipuolinen alusta myös mainostajille. Ilmaisversion mainokset hyödyntävät sekä ääni- että display-mainontaa. Spotify-mainonnan kohdentaminen ja mainosmuodot on koottu tiiviisti tähän blogiin. 

Avainsanat:

Spotify-mainonta

Spotify-kohdentaminen onnistuu perinteisten demografisten tietojen mukaan, kuten ikä, sukupuoli ja kieli. Tämän lisäksi kohdennukseksi voidaan lisätä laitetyyppi, eli valita mobiililaite tai desktop. Geo-kohdentaminen onnistuu kaupungin tarkkuudella. Ja myöskään ei kannata unohtaa, että mainontaa voidaan kohdentaa myös viikonloppuihin tai tiettyyn kellonaikaan, jos se on perusteltua kohderyhmän tavoittamiseksi.

Spotify-mainonnan kohdentaminen on mahdollista myös musiikkigenren ja erilaisten soittolistojen avulla. Soittolistat ovat tyypillisiä päivittäisiä aktiviteetteja, elämänhetkiä, moodeja tai kausittaisia tapahtumia.

Spotify-mainosmuodot

Spotifyssa voi mainostaa kolmella tavalla: äänellä, bannerilla ja videolla. Spotify tarjoaa käyttäjilleen ilmaisen version, jossa mainontaan voi törmätä. Spotify on rajoittanut mainonnan määrän 2-4 minuuttiin tunnissa, kun vertailuna kaupallisilla radiokanavilla vastaava luku on yli 12 minuuttia. Tämä vaikuttaa luonnollisesti mainonnan tehoavuuteen.

Spotify-mainosmuoto: Ääni+banneri

Spotifyssa mainostettaessa äänimainoksen kanssa yhtä aikaa laitteen, kuten kännykän, näytölle tulee display-mainos, jota klikkaamalla henkilö ohjataan mainostajan määrittämälle sivustolle. Tämä on tyypillisin tapa mainostaa Spotifyssa. Äänimainoksen maksimipituus on 30 sekuntia ja bannerimainoksen suosituskoko on 300x250px.

Spotify-mainosmuoto: Banneri

Spotifyssa on mahdollista mainostaa vain kuvamainoksella eli bannerilla. Display-mainos on tällöäin kooltaan 728x90px. Mainos näkyy vain dektop-näkymässä.

Spotify-mainosmuoto: Video overlay

Videomainonta on tehokasta ja myös tämä mainosformaatti toimii Spotifyssa. Videomainos voi Spotifyssa olla maksimissaan 30 sekuntia.

Musiikkigenren mukaan kohdentaminen Spotifyssa

  • Alternative
  • Blues
  • Children’s
  • Christian
  • Classical
  • Country/Folk
  • Dance/House
  • Easy Listening
  • Electronica
  • Funk
  • Hip Hop / Rap
  • Holiday
  • Indie Rock
  • Jazz
  • Latin
  • Metal
  • New Age
  • Pop
  • Punk
  • Reggae
  • R&B
  • Rock
  • Soundtrack
  • Spoken Audio
  • Traditional

Playlistien eli soittolistojen mukaan kohdentaminen Spotifyssa

  • Chill
  • Commute
  • Dinner
  • Focus/Study
  • Girls Night Out
  • Holidays
  • Kids
  • Party
  • Road Trip
  • Romance
  • Sleep
  • Summer
  • Travel
  • Workout
  • Yoga

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Millainen on hyvä Spotify-mainos

Millainen on hyvä Spotify-mainos? Näin onnistut äänimainonnassa!

Mistä hyvin toteutettu Spotify-mainos koostuu? Tutustu kolmeen vinkkiimme äänimainonnassa onnistumiseen ja varaa ilmainen konsultaatioaika.
Podcast

Podcast-vinkit

Podcast vinkit. Näiden vinkkien avulla onnistut tekemään menestyvän podcastin. Lue lisää ja nappaa podcast vinkit!
Spotify faktoja

Tiesitkö jo tämän Spotifysta?

Tiesitkö jo tämän Spotifysta? Lue mielenkiintoisia faktoja Spofifysta ja sen käytöstä Suomessa. Tutustu faktoihin!
Spotify-mainonta

Spotify-mainonnan kohdentaminen ja mainosmuodot

Spotify-mainonnan kohdentaminen ja mainosmuodot. Lue Spotify-mainonnan monipuolisesta kohdentamisesta ja eri tavoista mainostaa. Lue lisää!
Geo-kohdentaminen

Geo-kohdentaminen ja ohjelmallinen ostaminen

Geo-kohdentaminen mahdollistaa paikallisen toimijan erottumisen digikanavissa hyvinkin tarkasti tietyllä geo-sijainnilla oleville asiakkailleen. Geo-kohdentaminen ohjelmallisessa ostamisessa tarkoittaa sitä, että paikalliselle yritykselle tai toimipisteelle mainontaa voidaan kohdentaa paikkakunnan nimen mukaan. Lue lisää!
oddy spotify

Kuinka luoda hyvä Spotify-kampanja?

Spotify-mainonta yhdistää ääni- ja bannerimainonnan. Sekunneissa on herätettävä kohderyhmän huomio. Lue vinkit onnistuneeseen Spotify-kampanjaan.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.