Spotify-​mainonta

Spotify-mainonnan kohdentaminen ja mainosmuodot

18.2.2021

AVAINSANAT:   

Spotify-mainonta

Spotify-mainonnan kohdentaminen ja mainosmuodot on koottu tiiviisti tähän blogiin. Spotify-kohdentaminen onnistuu perinteisten demografisten tietojen mukaan, kuten ikä, sukupuoli ja kieli. Tämän lisäksi kohdennukseksi voidaan lisätä laitetyyppi, eli valita mobiililaite tai desktop. Geo-kohdentaminen onnistuu kaupungin tarkkuudella. Ja myöskään ei kannata unohtaa, että mainontaa voidaan kohdentaa myös viikonloppuihin tai tiettyyn kellonaikaan, jos se on perusteltua kohderyhmän tavoittamiseksi.

Spotify-mainonnan kohdentaminen on mahdollista myös musiikkigenren ja erilaisten soittolistojen avulla. Soittolistat ovat tyypillisiä päivittäisiä aktiviteetteja, elämänhetkiä, moodeja tai kausittaisia tapahtumia.

Musiikkigenren mukaan kohdentaminen Spotifyssa

  • Alter­na­tive
  • Blues
  • Children’s
  • Chris­tian
  • Clas­sical
  • Country/​Folk
  • Dance/​House
  • Easy Lis­te­ning
  • Elect­ro­nica
  • Funk
  • Hip Hop /​ Rap
  • Holiday
  • Indie Rock
  • Jazz
  • Latin
  • Metal
  • New Age
  • Pop
  • Punk
  • Reggae
  • R&B
  • Rock
  • Soundt­rack
  • Spoken Audio
  • Tra­di­tional

Playlistien eli soittolistojen mukaan kohdentaminen Spotifyssa

  • Chill
  • Commute
  • Dinner
  • Focus/​Study
  • Girls Night Out
  • Holidays
  • Kids
  • Party
  • Road Trip
  • Romance
  • Sleep
  • Summer
  • Travel
  • Workout
  • Yoga

Spotify-​mainosmuodot

Spotifyssa voi mainostaa kolmella tavalla: äänellä, bannerilla ja videolla. Spotify tarjoaa käyttäjilleen ilmaisen version, jossa mainontaan voi törmätä. Spotify on rajoittanut mainonnan määrän 2-4 minuuttiin tunnissa, kun vertailuna kaupallisilla radiokanavilla vastaava luku on yli 12 minuuttia. Tämä vaikuttaa luonnollisesti mainonnan tehoavuuteen.

Spotify-​mainosmuoto: Ääni+banneri

Spotifyssa mainostettaessa äänimainoksen kanssa yhtä aikaa laitteen, kuten kännykän, näytölle tulee display-mainos, jota klikkaamalla henkilö ohjataan mainostajan määrittämälle sivustolle. Tämä on tyypillisin tapa mainostaa Spotifyssa. Äänimainoksen maksimipituus on 30 sekuntia ja bannerimainoksen suosituskoko on 300x250px.

Spotify-​mainosmuoto: Banneri

Spotifyssa on mahdollista mainostaa vain kuvamainoksella eli bannerilla. Display-mainos on tällöäin kooltaan 728x90px. Mainos näkyy vain dektop-näkymässä.

Spotify-​mainosmuoto: Video overlay

Videomainonta on tehokasta ja myös tämä mainosformaatti toimii Spotifyssa. Videomainos voi Spotifyssa olla maksimissaan 30 sekuntia.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä  blogin kirjoittajaan!

Tutustu myös muihin blogeihimme

Laita meille viestiä!

Tarvitsetko apua mainonnassa ja markkinoinnissa? Haluatko tehdä markkinointia, joka toimii? Kerro tarkemmin, missä tarvitset apua tai jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä.

Anna Oddyn auttaa!

Lue mielenkiintoisia blogipostauksiamme
Tutustu palveluihimme
Tutustu asiakkaisiimme