Tiesitkö jo tämän Spotifysta?
Spotify-faktoja hyödynnettäväksesi!
Suosittu äänen suoratoistopalvelu tarjoaa mainostajille useita erilaisia vaihtoehtoja. Tutustu paremmin palvelun tavoittavuuteen ja käyttäjätilastoihin (2021).
Avainsanat:
Mielenkiintoisia faktoja Spofifysta ja sen käytöstä Suomessa
- Spotify Free tavoittaa yli 700 000 suomalaista kuukaudessa.
- Keskimäärin Spotifya käytetään yli 2 tuntia päivässä.
- Käyttäjistä naisia on hyvin tarkalleen puolet.
- 15-34- vuotiaita käyttäjiä on 44 %, 35-54- vuotiaita 36 % ja 55-74-vuotiaita 19 % käyttäjistä.
- Voit mainostaa Spotifyssa äänellä, bannerilla ja videolla.
- Spotify on rajoittanut mainonnan määrän 2-4 minuuttiin tunnissa, kun vertailuna kaupallisilla radiokanavilla vastaava luku on yli 12 minuuttia.
- Tutkimuksen mukaan 1,5 kertainen huomioarvo verrattuna kaupalliseen radiomainontaan
- Jos Spotify Free olisi radiokanava, se oli Suomen 4. suosituin kanava viikkotavoittavuudeltaan Radio Novan, Suomipopin ja Radio Rockin jälkeen.
- Tyypilliset hetket kuunnella Spotifya: rentoutuminen, netinselailu, kotityöt, ruoanlaitto ja valmistautuminen uloslähtöön.
- Suositeltu toiston määrä Spotifyn äänimainonnassa on 6-10 toistokertaa, että kampanjoista saadaan maksimaalinen teho irti. Myös Spotifyn videomainonnassa toiston on syytä olla yli 6 kertaa.
- Spotify valvoo palvelua tarkasti, mikä takaa turvallisen mediaympäristön mainostajalle.
- Mobiililaitteet ovat suosittuja. 56 % käyttää Spotifya mobiililaitteella ja 10 % tabletilla.
- Spotify Freetä ei vain kuunnella, vaan myös katsotaan. Yhden minuutin viidestä henkilö katsoo näyttöä.
Haluatko kuulla lisää?
Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.
Jenna Leino
CEO, Co-Owner
Tutustu myös blogeihimme aiheesta
Millainen on hyvä Spotify-mainos? Näin onnistut äänimainonnassa!
Mistä hyvin toteutettu Spotify-mainos koostuu? Tutustu kolmeen vinkkiimme äänimainonnassa onnistumiseen ja varaa ilmainen konsultaatioaika.
Podcast-vinkit
Podcast vinkit. Näiden vinkkien avulla onnistut tekemään menestyvän podcastin. Lue lisää ja nappaa podcast vinkit!
Tiesitkö jo tämän Spotifysta?
Tiesitkö jo tämän Spotifysta? Lue mielenkiintoisia faktoja Spofifysta ja sen käytöstä Suomessa. Tutustu faktoihin!
Spotify-mainonnan kohdentaminen ja mainosmuodot
Spotify-mainonnan kohdentaminen ja mainosmuodot. Lue Spotify-mainonnan monipuolisesta kohdentamisesta ja eri tavoista mainostaa. Lue lisää!
Mitä tapahtui vuonna 2019?
Mitä markkinoinnissa tapahtui? Paljastamme nyt 10 asiakkaidemme keskuudessa toteutunutta trendiä vuodelta 2019. Lue lisää. #oddytrendit2019
Geo-kohdentaminen ja ohjelmallinen ostaminen
Geo-kohdentaminen mahdollistaa paikallisen toimijan erottumisen digikanavissa hyvinkin tarkasti tietyllä geo-sijainnilla oleville asiakkailleen. Geo-kohdentaminen ohjelmallisessa ostamisessa tarkoittaa sitä, että paikalliselle yritykselle tai toimipisteelle mainontaa voidaan kohdentaa paikkakunnan nimen mukaan. Lue lisää!