LinkedIn-mainonta

LinkedIn-mainonta auttaa kääntämään yrityspäättäjien päät.

AVAINSANAT:   

LinkedIn-mainonta on oleellinen osa B2B-yrityksen markkinointia ja liidien keruuta. LinkedIn on erinomainen kanava kasvattaa asiantuntijamielikuvaa ja rekrytoida osaajia.

LinkedIn-mainonta on tehokasta

LinkedIniä kutsutaan työelämän Facebookiksi, ja se kerää ammattilaisia verkostoitumaan ja keskustelemaan alan polttavista puheenaiheista. LinkedInillä on maailmanlaajuisesti jo 500 000 miljoonaa käyttäjää ja Suomessa käyttäjiä on noin miljoona. Yritykselle LinkedIn on hyvä kanava, joka tarjoaa useita mahdollisuuksia niin markkinoinnin kuin rekrytoinninkin saralla. Saat varmaa näkyvyyttä kohderyhmiesi parissa ja kasvatat samalla asiantuntijamielikuvaasi siihen tarkoitetussa kanavassa. LinkedIn-mainonnan avulla on mahdollista myös saada laadukkaita liidejä, myös erittäin kustannustehokkaasti.

LinkedInissä mainonta on tyypillisimmillään uutisfeedin sekaan tulevia sponsoroituja julkaisuja, jotka koostuvat kuvasta, otsikosta ja tekstistä. Mainonta voidaan kohdentaa esimerkiksi tittelin, toimenkuvan, senioriteetin, koulutuksen, kiinnostuksen kohteiden, demografisten tietojen, yrityksen nimen, toimialan ja koon mukaan. LinkedInissä kannattaa myös toteuttaa esimerkiksi rekrytointia, sillä alusta tarjoaa loistavat työkalut rekrytoinnin mainostamiseen ja toteuttamiseen.

10 syytä — Miksi LinkedIn mainonta?

  1. Tavoittavuus. Suurin maailmanlaajuinen ammattilaisverkosto. Noin miljoona suomalaista käyttäjää.
  2. Kohdentaminen. Erinomaiset B2B kohdennusmahdollisuudet.
  3. Mediaympäristö. Laadukas ja arvostettu mediaympäristö, missä mainonta erottuu hyvin.
  4. Käyttäjät oikeassa moodissa. Käyttäjien mieli on avoin bisnekselle,  ja useat muut sosiaalisen median kanavat ovat enemmän vapaa-ajan käyttöön.
  5. Erilaisia mainosmuotoja eri tarpeisiin: bannerit, dynaamiset mainokset, sponsoroidut postaukset ja in mail ‑viestit sekä tekstimainokset.
  6. Klikkihinnoittelu. B2B-mainonta on usein hinnakasta. Kustannustehokkaampi klikkihinnoittelu mahdollinen.
  7. Osa markkinointia. Tehostaa muuta markkinointia ja tukee muita markkinointitoimenpiteitä.
  8. Mittaaminen. Mainonnan tehokkuuden mittaus on nopeaa ja helppoa.
  9. Mainonta erottuu. Hyvin kohdennettuun mainontaan suhtaudutaan pääsääntöisesti positiivisesti ja mainontaa ei ole liikaa.
  10. Rekrytoinnin apu. Kun tulee rekrytointitarvetta, niin LinkedIn on useilla toimialoilla lyömätön kanava.

LinkedIn-mainonta ja hinnoittelu

Kuten varmasti tiedät, niin yrityspäättäjien huomio on arvokasta. Sen takia LinkedInissä näyttökerroista käydään kovaa kilpailua. Kohderyhmän huomiosta voi helposti joutua maksaa esimerkiksi 6 euroa klikkaukselta.

LinkedIn-mainonta budjetoidaan kampanjakohtaisesti. Jokaiselle kampanjalle voi asettaa kokonaisbudjetin ja päiväkohtaisen budjetin. Huutokaupassa mainoksen hinta määritellään joko klikkausten tai näyttökertojen perusteella.

Palvelumme LinkedIn-mainontaan liittyen

  • Kampanjoiden suunnittelu, toteutus, optimointi ja reaaliaikainen raportointi
  • Kohderyhmämäärittely ja viestikärjet
  • Mainosmateriaalien suunnittelu ja tuotanto

Tutustu myös blogipostauksiimme aiheesta

Miksi Oddy kumppaniksi?

0%
Mitattavia tuloksia ja toimenpiteitä. Tulokset ratkaisee!
0%
Aktiivinen yhteydenpito. Tiedät koko ajan missä mennään!
0%
Monipuoliset palveluvaihtoehdot. Valitaan se paras ja tehokkain!
0%
Tavoitteemme on aina yhteinen. Ollaan samalla puolella!
0%
Pienellä budjetilla liikkeelle. Tehdään ja opitaan yhdessä!
0%
Pidämme kiinni sovitusta. Meihin voi luottaa!
0%
Haluamme suoriutua, että yhteistyö jatkuu. Ei vuosisopimuksia!
0%
Meistä sanotaan, et me ollaan hyviä ja taitavia tyyppejä!

Ota ihmeessä yhteyttä!

Kuinka voimme auttaa?

Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä ja haluamme auttaa sinua, olipa tarpeesi suuri tai pieni.

Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille ja otamme sinuun yhteyttä. Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.

Kaipaatko apua ideointiin? Tai oletko epävarma, siitä, millaiset markkinointitoimenpiteet ovat juuri sinun tilanteessasi tehokkaimpia? Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.

Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.

Lue mielenkiintoisia blogipostauksiamme
Tutustu palveluihimme
Tutustu asiakkaisiimme