Kulje mukana käyttäjän arjessa

Mobiilimainonta

Sekunnit ratkaisevat, kuka kerää huomion.

Mobiili on loistava mainosalusta, koska se on mukana kulkeva, kosketeltava, osallistava ja mahdollistaa toiminnalliset mainosmuodot.

Älypuhelimet ovat kaikkien aikojen henkilökohtaisin media- ja markkinointikanava. Ne ovat läsnä jatkuvasti ja kaikissa arjen hetkissä. Älypuhelin kaivetaan esiin kymmeniä kertoja päivässä tiedonhakuun, ideoinnin tueksi tai hetkelliseksi ajankuluksi. Se voittaa, joka onnistuu tarjoamaan parhaan ratkaisun haasteeseen tai tarpeeseen juuri oikealla hetkellä. Näistä mikrohetkistä mainostajat nyt kilpailevat. Mobiilimainoksella on noin kolme sekuntia aikaa herättää huomio ja tehdä vaikutus.

Mobiilioptimoituun ostokokemukseen kannattaa panostaa, sillä ostaminen mobiilissa lisääntyy koko ajan. Mobiilikokemus on kautta linjan optimoitava sujuvaksi ja vaivattomaksi aina mahdolliseen ostotapahtumaan saakka.

Hyvä mobiilimainos on tehty varta vasten mobiililaitteille. Se on hyvin kohdennettu ja relevantti. Itse mainoksessa on paljon vähemmän elementtejä kuin tyypillisissä desktop-mainoksessa. Hyvä mobiilimainos on myös visuaalisesti kaunis ja erottuva.

10 syytä – Miksi mobiilimainonta?

  1. Brändin rakentaminen. Mobiilimainonta toimii erinomaisen hyvin brändin rakentajana.
  2. Tärkeä osa ostopolkua. Mobiilimainonta on äärimmäisen tärkeä osa ostopolkua.
  3. Osa ostopäätöstä. Yhä useampi vertailee tuotteiden ominaisuuksia ja hintoja juuri ennen ostopäätöstä jo myymälässä ollessaan.
  4. Aina mukana. Älypuhelimet kulkevat mukana kaikissa arjen hetkissä, mikä tarjoaa brändeille valtavasti hetkiä puhutella asiakkaitaan.
  5. Toiminalliset ominaisuudet ja vuorovaikutteisuus. Puhelimen ominaisuuksia, kuten kameraa, ravistelua, pyyhkäisyä, voidaan hyödyntää.
  6. Kohdennusmahdollisuudet ovat mobiilissa erinomaiset. Mainontaa voidaan kohdentaa demografisten piirteiden ja mediaympäristön lisäksi esimerkiksi kiinnostuksen, käyttäytymisen, ajankäytön, sijainnin, sään tai ajankohdan mukaan.
  7. Hyperlokaali-kohdentaminen. Teknologian avulla pystytään määrittämään mobiililaitteen todellinen reaaliaikainen sijainti, joka perustuu GPS-koordinaatteihin.
  8. Huomioarvo. Mobiilissa näkyvällä mainoksella on keskimääräistä parempi huomioarvo. Kuluttaja saadaan pysähtymään ja viettämään mahdollisimman paljon aikaa mainoksen parissa.
  9. Tehokas kuluttajan aktivointi. Kuluttaja on helpompi aktivoida juuri oikealla hetkellä. Aktivointitapoja ovat esimerkiksi klikkaus mobiilisivustolle, puhelinsoittoon, tekstiviestiin, sovelluskauppaan, videoon, kuponkiin ja karttaan (store locator).
  10. Näyttävät ja sitouttavat mainosmuodot. Mobiilin rich media -mainosten keskimääräinen vuorovaikutusaste on yli 6-kertainen staattisiin aineistoihin verrattuna. Mainos voi hyödyntää esimerkiksi videota, animaatiota, kalenterimerkintää, pelillisiä elementtejä, swipea tai vaikkapa raaputettavia, höylättäviä, kelluvia tai 360-teknologialla rakennettuja ratkaisuja. Tulevaisuudessa virtuaalitodellisuutta (VR) ja lisättyä todellisuutta (AR) tullaan varmasti hyödyntämään.

Hinnoittelu

Usein mobiilinäkyvyyys on osana muuta mainoskampanjaa. Mobiilimainontaa voi tehdä kaikissa kanavissa. Mainonnan hinnoittelu vaihtelee kanavakohtaisesti. Osassa kanavista klikkihinnoittelu on mahdollinen ja osassa näyttöpohjainen. Kustannustehokkaimpia mobiilikanavia ovat useimmiten Google ja Facebook. Näissä kanavissa klikin hinta on yleensä muutamia kymmeniä senttejä.

Palvelumme mobiilimainontaan liittyen

  • Kampanjoiden suunnittelu, toteutus, optimointi ja reaaliaikainen raportointi
  • Kohderyhmämäärittely ja viestikärjet
  • Mobiilibannerien ja -landing pagejen suunnittelu ja toteutus

Kiinnostaako mobiilimainonta? Haluaisitko saada ammattilaisen arvion yrityksesi digitaalisen markkinoinnin tilasta?

Annamme ehdotuksemme yrityksesi digimarkkinoinnin kehittämiseen ILMAISEKSI.

Ota meihin yhteyttä!

Lue mielenkiintoisia blogipostauksiamme
Tutustu asiakkaisiimme
Tutustu palveluihimme