Hakusanamainonnan kohdentaminen

halutulle kohderyhmälle

22.10.2018
Hakusanamainonnan kohdentaminen

Hakusanamainonnalla tavoitat ostoa harkitsevat ihmiset

Hakusanamainonta (SEM = Search Engine Marketing) on tehokas ja nopea tapa tavoittaa ostoa harkitsevat ihmiset, jotka aktiivisesti etsivät hakukoneista lisää tietoa. Oikein kohdennettuna ja optimoituna kampanja näkyy oikealle yleisölle eikä budjetti kulu turhiin klikkauksiin.

Hakusanamainonnan kohdentaminen

Hakusanamainonta on erittäin tarkasti kohdennettavaa. Hakusanamainonnassa kohdistaminen tapahtuu valitsemalla huolellisesti oikeat avainsanat eli termit, joilla mainos hakutuloksien yhteydessä näytetään. Avainsana-analyysin tekeminen on tärkeä osa hakusanamainonnan suunnittelua: kun löydetään yrityksellesi parhaat hakusanat, mainoksesi näytetään juuri oikealle kohderyhmälle.

Kohdennusta voi tarkentaa monin tavoin. Kohdennusta voidaan tarkentaa esimerkiksi maan, paikkakunnan tai ajan mukaan. Vain paikallisesti toimivan yrityksen ei kannata mainostaa kaikille suomalaisille, vaan kohdentaa mainokset ainoastaan omalle kohderyhmälleen.

Hakusanamainonnan kohdennusvaihtoehtoja ovat mm.

  • maan­tie­teel­linen rajaus (esim. maa, kaupunki, säde­koh­dennus, alue 1 km tarkkuudella)
  • käyt­täjän kieli
  • demo­gra­fiset tiedot, kuten ikä ja sukupuoli
  • vii­kon­päivä ja kellonaika
  • pää­te­laite
  • aikai­semmat vie­railut ja käyt­täy­ty­minen sivustolla

Tutustu myös muihin blogeihimme

Laita meille viestiä!

Tarvitsetko apua mainonnassa ja markkinoinnissa? Haluatko tehdä markkinointia, joka toimii? Kerro tarkemmin, missä tarvitset apua tai jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä.

Anna Oddyn auttaa!

Lue mielenkiintoisia blogipostauksiamme
Tutustu palveluihimme
Tutustu asiakkaisiimme