Google Display

Joko hyödynnät Googlen bannerimainontaa?

Google Display ‑verkosto on kattava

Google Display Network (GDN) on hyvin kattava mainosverkosto. Mainoksia näytetään yli kahdella miljoonalla verkkosivustolla ja yli 650 000 sovelluksessa, joten mainoksesi voivat näkyä kaikkialla siellä, missä asiakkaasi on. Google Display -mainonta on hyvin kohdennettavaa ja kustannustehokasta. Mainosnäytöistä ei tule kustannusta, vain bannerin klikkauksista maksetaan.

Kuten muussakin mainonnassa mittareiden on tärkeää olla kunnossa. Tavoittavuus, näyttökertojen ja klikkausten määrä ovat hyviä mittareita, mutta ne menettävät merkitystään, jos saavutettuja tavoitteita voi mitata tarkemminkin aina konversioon saakka.

Google Display ‑mainonnan tarkka kohdentaminen

Tyypillisesti Googlen bannerimainonta aloitetaan retargetointi-mainonnalla eli bannerimainoksia näytetään verkkosivuilla käyneile henkilöille. Tämän tarkoituksen aon palauttaa henkilö takaisin verkkosivuille, sillä ostopäätös tai yhteydenotto harvoin tapahtuu ensimmäisellä verkkosivuvierailulla.

Uusien verkkosivukävijöiden houkuttelu aloitetaan usein muodostamalla erilaisia kohderyhmiä. Look-a-like -kohdennuksella puhutellaan samankaltaisia henkilöitä kuin nykyiset verkkosivukävijäsi ovat. Myös Google-hakuhistorian pohjalta voidaan luoda kohderyhmä, eli jos henkilö on hakenut halutuilla avainsanoilla Googlesta, hän voi jatkossa nähdä bannerimainoksia, joiden tarkoituksena on ohjata kävijä verkkosivuillesi. Myös käyttäytymiseen pohjautuva kohdentaminen on mahdollista eli bannerimainontaa näytetään henkilölle, joka on lukenut tietyn tyyppisiä sisältöjä tai vieraillut kilpailijasi verkkosivuilla. Lue lisää Google Display mainonnan kohdentamisvaihtoehdoista >>

Jutellaanko lisää?

Jenna Leino
CEO, Co-Owner

Laura Nevasalo
Client Director

Animoidut bannerit

Milloin olet viimeksi päivittänyt banneriaineistojasi?

Bannereiden teho laskee ajan myötä. Kun samaa mainosta näytetään kerrasta toiseen samalle henkilölle, ei hän loputtomiin jaksa kiinnostua samasta viestistä.

Suosittelemme bannereiden vaihtamista jatkuvassa näkyvyydessä vähintään 2-3 kuukauden välein. Kesän vaihtuessa syksyyn onkin hyvä hetki vaihtaa bannereihin vuodenaikaan sopivat ilmeet ja ajankohtaiset, päivitetyt viestit.

Olemme apunasi olemassaolevien aineistojen päivittämisessä tai meiltä saat bannerit myös kokonaisratkaisuina, jotka sisältävät tekstisisällön kiteytyksen, brändisi ilmettä mukailevan visuaalisen suunnittelun sekä teknisen tuotannon. Meiltä saat myös HTML5-aineistot eri medioihin. Tutustu esimerkkicaseihin »

Tiesitkö, että HTML5 tarjoaa mainostajalle mahdollisuuden tehdä näyttäviä, toiminnallisia mainosmuotoja?

Animoinnin lisäksi HTML5 mahdollistaa interaktiivisten ominaisuuksien, kuten esimerkiksi videoupotusten, käytön bannereissa. Toiminnallisilla mainoksilla on huomattavasti positiivisempi brändimielikuva verrattuna staattisiin bannereihin ja niihin reagoidaan klikkaamalla myös herkemmin kuin perinteisiin still-bannereihin. HTML5-bannereiden avulla saat varmasti täydet tehot irti ostetusta mainospaikasta.

Hyödynnä näkemystämme

Olemme suunnitelleet ja toteuttaneet paljon erilaisia kampanjoita Google Display Networkissa pienillä ja isoilla budjeteilla monille eri toimialoille.

Kerro meille vain tavoiteltava kohderyhmä, niin kerromme sinulle ilmaiseksi, miten tavoitat sen parhaiten Google Display Networkia hyödyntäen.

Ota rohkeasti yhteyttä!

Tuoreimmat blogikirjoitukset

Heräsikö kysymyksiä?

Soita, viestittele tai piipahda käymään, niin jutellaan lisää.

  • Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia
Lue mielenkiintoisia blogipostauksiamme
Tutustu palveluihimme
Tutustu asiakkaisiimme