Avainsana-analyysi
Löydä toimivimmat hakusanat avainsana-analyysin avulla
Avainsana-analyysi kertoo hakusanat, joilla kohdeyleisösi etsii yrityksesi tuotetta tai palvelua verkossa.
Avainsana-analyysi, toiselta nimeltään avainsanatutkimus on hakukoneoptimoinnin kulmakivi. Ilman hyvin tehtyä avainsana-analyysia on hankala onnistua hakukoneoptimoinnissa. Avainsanat määrittävät hakukoneoptimoinnin tavoitteet ja ne auttavat myös seuraamaan optimoinnin tuloksia.
Avainsana-analyysin tekeminen on tärkeää myös hakusanamainonnan kannalta. Mainosten tulisi näkyä juuri niillä avainsanoilla, joilla potentiaaliset asiakkaasi hakevat tuotteitasi tai palveluitasi. Mitä paremmin hyödynnät oikeita avainsanoja, sitä tuottavampaa mainonta on.
Millaisia ovat hyvät hakusanat?
Hyvät avainsanat ovat sanoja, joilla tehdään tarpeeksi hakuja per kuukausi. Tämä tarkoittaa kotimaan mittakaavassa ainakin muutamaa sataa hakua per kuukausi, kansainvälisesti usein enemmän.
Hyvät avainsanat ovat sanoja ja hakulausekkeita, joita ostoaikeissa olevat henkilöt käyttävät. Näiden avainsanojen selvittäminen on ehdottoman tärkeää, jotta hakuliikennettä saadaan etenkin ostoaikeissa olevilta.
Avainsana-analyysi sisältää
- Kartoitus
- Raportointi
- Tärkeimmät avainsanat (n. 20-50 kpl)
Hyödynnämme avainsanatutkimuksessa SEMrush-työkalua, joka tarjoaa laadukasta tietoa hakuliikenteestä myös globaalilla tasolla.
Saat meiltä raportin lisäksi selkeän listauksen, johon keräämme noin 20–50 tärkeintä avainsanaa tai -termiä, joilla verkkosivustosi kannattaa optimoida. Listauksesta näkee myös, kuinka paljon kilpailua avainsanoilla on ja kuinka monta hakua niillä tehdään keskimäärin kuukaudessa.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
Tutustu myös blogeihimme
Ulkomainonta tavoittaa ihmiset siellä missä he liikkuvat
Ulkomainonta on tehokas tapa tavoittaa yleisö laajasti eri ympäristöissä. Ulkomainontaa kannattaa hyödyntää osana monikanavaista markkinointikampanjaa.
Graafisen suunnittelun 10 trendiä
Mitä trendejä graafisessa suunnittelussa on ollut viime vuosina? Lue 10 tämän hetken trendiä, jotka auttavat sinua ja yritystäsi pysymään kilpailukykyisenä.
Saavutettavuuden huomioiminen graafisessa suunnittelussa
Saavutettavuus graafisessa suunnittelussa ei ainoastaan paranna käyttäjäkokemusta, vaan edistää myös yhdenvertaisuutta ja laajentaa käyttäjäkuntaa.
Väripsykologian voima graafisessa suunnittelussa
Väripsykologia on keskeinen tekijä markkinoinnissa, sillä värit luovat erilaisia merkityksiä ja luovat tunteita. Lue blogistamme miten värien avulla voi jäädä katsojan mieleen.
Responsiivinen suunnittelu
Responsiivinen suunnittelu takaa miellyttävän käyttökokemuksen kaikilla laitteilla, sekä vahvistaa brändin yhtenäistä ilmettä.
Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä brändimarkkinointia?
Brändi on mielikuva yrityksestä asiakkaan ja kuluttajan silmissä. Brändimarkkinointi on strateginen investointi, joka voi tuoda merkittävää hyötyä myös pienille ja keskisuurille yrityksille.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.