Avainsana-analyysi
Löydä toimivimmat hakusanat avainsana-analyysin avulla
Avainsana-analyysi kertoo hakusanat, joilla kohdeyleisösi etsii yrityksesi tuotetta tai palvelua verkossa.
Avainsana-analyysi, toiselta nimeltään avainsanatutkimus on hakukoneoptimoinnin kulmakivi. Ilman hyvin tehtyä avainsana-analyysia on hankala onnistua hakukoneoptimoinnissa. Avainsanat määrittävät hakukoneoptimoinnin tavoitteet ja ne auttavat myös seuraamaan optimoinnin tuloksia.
Avainsana-analyysin tekeminen on tärkeää myös hakusanamainonnan kannalta. Mainosten tulisi näkyä juuri niillä avainsanoilla, joilla potentiaaliset asiakkaasi hakevat tuotteitasi tai palveluitasi. Mitä paremmin hyödynnät oikeita avainsanoja, sitä tuottavampaa mainonta on.
Millaisia ovat hyvät hakusanat?
Hyvät avainsanat ovat sanoja, joilla tehdään tarpeeksi hakuja per kuukausi. Tämä tarkoittaa kotimaan mittakaavassa ainakin muutamaa sataa hakua per kuukausi, kansainvälisesti usein enemmän.
Hyvät avainsanat ovat sanoja ja hakulausekkeita, joita ostoaikeissa olevat henkilöt käyttävät. Näiden avainsanojen selvittäminen on ehdottoman tärkeää, jotta hakuliikennettä saadaan etenkin ostoaikeissa olevilta.
Avainsana-analyysi sisältää
- Kartoitus
- Raportointi
- Tärkeimmät avainsanat (n. 20-50 kpl)
Hyödynnämme avainsanatutkimuksessa SEMrush-työkalua, joka tarjoaa laadukasta tietoa hakuliikenteestä myös globaalilla tasolla.
Saat meiltä raportin lisäksi selkeän listauksen, johon keräämme noin 20–50 tärkeintä avainsanaa tai -termiä, joilla verkkosivustosi kannattaa optimoida. Listauksesta näkee myös, kuinka paljon kilpailua avainsanoilla on ja kuinka monta hakua niillä tehdään keskimäärin kuukaudessa.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.

Tutustu myös blogeihimme

Kevyt videotuotanto tuo brändisi tehokkaasti esiin
Kevyt videotuotanto tarjoaa yrityksille kustannustehokkaan ja nopean tavan tuottaa kiinnostavaa videosisältöä.

10 vinkkiä AI-optimointiin
10 vinkkiä AI-optimointiin: tee sisällöstäsi tekoälylle ja käyttäjille selkeää, rakenteellista ja helposti löydettävää.

Videomainonnan mittaaminen verkossa
Videomainonnan mittaaminen verkossa perustuu useisiin keskeisiin mittareihin, jotka auttavat arvioimaan tekemisen tehokkuutta ja vaikuttavuutta.

Pk-yrityksen salainen ase: tarinankerronta brändimarkkinoinnissa
Hyvin kerrottu tarina herättää tunteita, tekee brändistä inhimillisen ja auttaa asiakkaita näkemään, miten yrityksesi voi parantaa heidän elämäänsä. Tutustu tarinankerronnan merkitykseen ja opi, miten löydät ja hyödynnät oman bränditarinasi.

Näin markkinointipäällikkö voi hyödyntää tekoälyä käytännön työssä
Tekoäly voi olla erittäin hyödyllinen assistentti markkinointipäällikölle tai muulle markkinoinnin parissa työskentelevälle. Tässä käytännönläheisiä vinkkejä aiheeseen!

Microlearning-sisällöt
Microlearning-sisällöt ovat yhä suositumpia monilla aloilla, kuten yrityskoulutuksessa, markkinoinnissa ja kuluttajasisällöissä. Microlearning vastaa tarpeeseen omaksua tietoa nopeasti ja tehokkaasti.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.