UX-suunnittelu
Kaunis ja käytettävä ulkoasu auttaa vakuuttamaan
UX-suunnittelu (User Interface ja User Experience) muodostaa olennaisen osan jokaisen verkkosivuston ja applikaation onnistunutta toteuttamista. Hyvän UX-suunnittelun avulla digitaaliset tuotteet saavat kasvojen lisäksi ilmeet, jotka tekevät käyttäjään syvemmän vaikutuksen ja varmistavat inhimillisen, mutta aistikkaan kokemuksen.
Kaunis ja harkittu käyttöliittymä lisää palvelun vetovoimaisuutta
UI (User Interface) eli käyttöliittymäsuunnittelu on UX-suunnittelun olennainen osa, jonka keskiössä on näkyvät elementit, värit, fontit ja tila. Sitä hyödynnetään etenkin verkkosivustoja ja applikaatioita suunnitellessa. Laadukkaiden ulkoasujen suunnittelu vaatii graafista silmää ja tietotaitoa. Suunnitteluun panostaminen on aina vaivan arvoista: brändille uskollisen ja hiotun ilmeen avulla saadaan välitettyä luotettava ja visuaalisesti eheä kuva.
Suunniteltaessa esimerkiksi verkkosivustoa, rakennetaan sivuston luuranko eli perusta sellaiseen muotoon, jossa se on helppo presentoida eteenpäin sivuston teknisestä toteuttamisesta vastaavalle. Luonnosten avulla hahmotetaan tulevan tuotteen rakenne, jota lähdetään hiomaan eteenpäin tarpeiden ja kommenttien mukaan.
Käyttöliittymän elementtien ja niiden suunnittelu määrittelevät pitkälti verkkosivuston käytettävyyttä, vetovoimaisuutta ja olemusta. Suunnittelu helpottaa uuden verkkosivuston, applikaation tai portaalin rakentamista.
UX-suunnittelu on kokonaisvaltaista
UX-suunnittelu (User experience design) keskittyy käyttäjän kokemukseen sivustolla vieraillessa tai applikaatiota käyttäessä. Käyttökokemus muodostuu muun muassa sivuston interaktiivisuudesta, jota syntyy esimerkiksi hiiren liikkeestä linkin tai napin päällä.
UX-suunnittelussa hahmotellaan käyttäjäpolku, joka ohjaa käyttäjää halki sivuston. Käyttäjäpolkua optimoidaan ja tutkitaan. Brändi ja käytettävyys ovat avainasemassa: ne määrittävät sivuston tai digipalvelun ulkoasun ja tunnelman sekä käytön helppouden.
Hyvin toteutettuna UX-suunnittelu takaa, että käyttäjä löytää tarvitsemansa helposti ja samalla kokemus on miellyttävä. Verkkosivuston selaaminen on mukavampaa, kun sivusto reagoi käyttäjän tekemiin muutoksiin, oli kyseessä sitten linkkien värin muutos tai erilaiset ilmavuutta tuovat efektit, kuten nappien häivytykset.
UI- ja UX-suunnittelun harmoninen yhteispeli takaa, että verkkosivusto tai palvelu ei ainoastaan näytä upealta, vaan se myös toimii saumattomasti ja houkuttelee käyttäjiä palaamaan. Onnistunut digitaalinen tuote lumoaa kävijän alusta loppuun asti.
UX-suunnittelun palvelumme
- Räätälöidyt kokonaisuudet
 
Tarjoamme erilaisia UI- ja UX-suunnittelun palveluitamme esimerkiksi verkkosivustouudistusten yhteydessä. Ammattilaistemme käsissä syntyy vetovoimaisia graafisia materiaaleja ja sisältöjä, joiden avulla verkkopalveluasi voidaan kehittää eteenpäin myös suunnitteluvaiheen jälkeen.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.

Tutustu myös blogeihimme

Mikrovaikuttajat ja yhteisöpohjainen markkinointi
Suuren yleisön vaikuttaja saattaa tavoittaa miljoonia, mutta yksittäisen postauksen sitoutumisaste jää usein matalaksi. Mikrovaikuttajat sen sijaan luovat vuorovaikutusta, keskustelua ja luottamusta.

Analytiikka – yrityksen salainen säästötyökalu
Analytiikka ei ole vain raportteja ja numeroita vaan työkalu, jolla yritys säästää rahaa. Kun analytiikkaa hyödynnetään oikein, se kertoo selkeästi, mihin eurot kannattaa sijoittaa ja missä niitä kuluu turhaan.

Tekoälyn rooli sisällöntuotannossa
Tekoäly on noussut hetkessä yhdeksi markkinoinnin puhutuimmista aiheista, mutta milloin se tukee markkinoijaa ja milloin tarvitaan ihmisen luovuutta sekä brändin ymmärrystä?

Kevyt videotuotanto tuo brändisi tehokkaasti esiin
Kevyt videotuotanto tarjoaa yrityksille kustannustehokkaan ja nopean tavan tuottaa kiinnostavaa videosisältöä.

10 vinkkiä AI-optimointiin
10 vinkkiä AI-optimointiin: tee sisällöstäsi tekoälylle ja käyttäjille selkeää, rakenteellista ja helposti löydettävää.
Videomainonnan mittaaminen verkossa
Videomainonnan mittaaminen verkossa perustuu useisiin keskeisiin mittareihin, jotka auttavat arvioimaan tekemisen tehokkuutta ja vaikuttavuutta.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.