Bannerituotanto
Laadukkaat mainosbannerit herättävät kohderyhmäsi huomion
Meiltä saat bannerit kätevinä ja brändisi ilmettä mukailevina kokonaisratkaisuina, jotka sisältävät tekstisisällön kiteytyksen, visuaalisen suunnittelun sekä teknisen tuotannon.
Hiottu bannerituotanto herättää huomiota
Hyvä bannerimainos saa aikaan toimintaa ja jättää muistijäljen. Jopa yli puolet mainosta klikanneista palaa mainostavan yrityksen sivuille myöhemmin, joten on tärkeää tehdä mainoksesta muistettava ja tunnistettava.
Autamme sinua toteuttamaan mielenkiintoista, mutta toimivaa mainontaa myös visuaalisesti. Visuaalisesti hiotut ja juuri yrityksesi näköiset bannerit saavat brändisi erottumaan esimerkiksi Google Display Network -mainonnassa.
Parhaimmat bannerit ovat visuaalisesti selkeitä ja yksinkertaisia. Ne kannattaa aina suunnitella vastaamaan brändin ilmettä ja mainonnan laskeutumissivua eli landing pagea. Yhtenäisen vaikutelman avulla jätät vakaamman muistijäljen ja tuet pitkäjänteistä brändityötä. Graafisen suunnittelun ammattilaisemme ovat mielellään apunasi, jos kaipaat yrityksesi ilmeeseen sopivia mainosbannereita kanavaan kuin kanavaan.
Bannerituotannon palvelut
- Staattiset bannerit
- HTML5-bannerit
- Animoidut bannerit
Suunnittelemme ja tuotamme yrityksellesi toimivat ja houkuttelevat display-mainokset bannereineen. Tuotamme tarpeiden mukaan perinteiset, animoidut ja HTML5-bannerit sopimaan kampanjaan kuin kampanjaan.
Staattiset bannerit
Staattiset bannerit ovat tehokas tapa viestiä tiiviisti ja napakasti. Yksinkertainen, mutta huolella suunniteltu visuaalinen ilme välittää tehokkaasti brändin viestin ja herättää kiinnostusta. Still-bannereilla voidaan luoda vahva visuaalinen vaikutelma värimaailmalla ja kuvilla. Niillä voidaan myös jakaa brändin arvoja, tunnelmaa ja tunnetta tehokkaasti, vaikka ne eivät sisältäisikään liikkuvaa sisältöä. Staattiset bannerit ovat edukseen nopeasti ladattavia ja toimivat hyvin myös hitaammilla yhteyksillä, mikä laajentaa niiden tavoittavuutta ja näkyvyyttä.
HTML5-bannerit
HTML5-bannerit tarjoavat mahdollisuudet animointiin ja interaktiivisuuteen, mikä tehostaa merkittävästi niiden toimivuutta. HTML5-teknologian avulla animointi voi olla vaikuttavaa ja sulavaa, ja se mahdollistaa myös monipuolisten interaktiivisten elementtien, kuten videoiden, saumattoman integroinnin bannereihin. Tämä lisää bannerien houkuttelevuutta ja antaa mahdollisuuden luoda vaikuttavia mainoksia, jotka kiinnittävät myös huomiota.
Animaatiot tuovat HTML5-bannereihin eloa ja dynamiikkaa ja tekevät bannereista erottuvampia ja huomiota herättäviä. Animaatioiden avulla kerrotaan tarinaa, esitellään tuotteiden ominaisuuksia tai välitetään informaatiota pilkotusti.
Liikkuva kuva toimii vangitsemaan katsojan huomion ja viestii runsaammin kuin perinteinen staattinen banneri. Animoiduilla bannereilla parannetaan usein mainonnan tehokkuutta ja sitoutetaan yleisöä entistä paremmin.
Bannerituotannon eteneminen
- Taustatiedot. Asiakas lähettää lyhyen kuvauksen kohderyhmästä ja kampanjan kantavasta ideasta.
- Materiaalitoimitus. Asiakas lähettää yrityksen logon ja kuvat, joita halutaan käytettävän. Kuvat voidaan hankkia myös kuvapankista.
- Ideointi ja esitykset. Oddy miettii tekstivariaatioita ja lähettää ne asiakkaalle (teksti + kehoite)
- Hyväksyntä. Asiakas hyväksyy tekstit, joilla bannerit tehdään
- Toteutus. Oddy suunnittelee bannerin vedoksen ja lähettää ne näytille asiakkaalle
- Kommentointi. Asiakas kommentoi vedoksia
- Muutokset ja toimitus. Oddy tekee tarvittavat muutokset bannereihin ja toimittaa valmiit eri kokovariaatiot asiakkaalle
Suositellut mainoskoot
Mainoksen vaadittava koko riippuu käytettävästä mainoskanavasta. Jokaista mainoskokoa on harvoin tarvetta tehdä. Listasimme alle suosittelemamme mainoskoot perustuen toteuttamiemme kampanjoiden tuloksiin. Suosittelemme tekemään ainakin nämä mainosformaatit.
Ohjelmallinen ostaminen: 980×400 px, 980×120 px, 320×480 px, 300×250 px, 160×600 px, 300×600 px, 300×300 px + mobiiliin swipe/cube.
Google Display Network: 980×120 px, 336×280 px, 300×250 px, 160×600 px, 300×600 px
Facebook: 1200×628 px
Bannereiden vaihtaminen on suositeltavaa aina kampanjoittain ja jatkuvassa näkyvyydessä vähintään 2–3 kuukauden välein. Bannereiden teho laskee ajan myötä. Toistuva sama mainos ja viesti ei herätä kiinnostusta. Bannereiden päivitystä voi tehdä yksinkertaisimmillaan kuvaa ja/tai tekstiä vaihtamalla. Tuotamme asiakkaillemme myös helposti päivitettäviä banneritemplateja, joita asiakas voi itse muokata Photoshopilla tai Illustratorilla.
Ohjaathan katsojat varmasti toimimaan?
Oikeanlaisen Call-To-Actionin eli toimintakehoituksen valinta ja esitystapa on onnistuneen bannerimainoksen kannalta erittäin tärkeää. Kun mainonnalla houkutellaan uusia kävijöitä verkkosivuille tai verkkokauppaan, bannereissa olevan viestin kannattaa olla eri kuin kävijöille, jotka ovat jo käyneet sivustolla. Sisällöntuotannon asiantuntijoidemme avustuksella bannerimainokset saavat myös toimivat viestit kohdeyleisöllesi.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
Tutustu myös blogeihimme
Miksi somen vuosikellon tekeminen kannattaa?
Suunnitelmallisuus on avain tehokkaaseen sometekemiseen. Tässä postauksessa käsittelemme, miksi somen vuosikello on niin tärkeä ja mitä sillä saavutetaan.
Mikä on Threads?
Metan lanseeraama uusi somealusta Threads on nyt myös Suomessa. Mistä Threadissa puhutaan, miten se otetaan käyttöön ja mitä mainostajille on luvassa? Lue blogimme, niin tiedät!
Meta-mainonnan kohdentaminen
Meta-mainonnan avulla voit tavoittaa halutun yleisön hienovaraisesti ja vaikuttavasti. Mutta mistä aloittaa ja miten varmistaa, että mainoksesi osuvat oikeille silmäpareille?
Painotuotteet brändin ja digitaalisen mainonnan tukena
Painotuotteilla on edelleen merkittävä rooli brändin vahvistamisessa ja näkyvyyden lisäämisessä digitaalisen markkinoinnin rinnalla.
Miksi taantumassa markkinoinointihanoja ei kannata laittaa kiinni?
Haastavassa taloustilanteessa raha on tiukilla ja usein markkinointi on osa-alue, josta säästetään. Tässä blogipostauksessa kerromme, miksi markkinoinnin lopettaminen ainakaan täysin ei ole hyvä ratkaisu pitkässä juoksussa.
Suunnitelmallisempaa markkinointia vuosikellon avulla
Mikä on markkinoinnin vuosikello? Vuosikello sisältää markkinoinnin painopisteiden lisäksi jokaiselle jaksolle määritetyt tavoitteet sekä konkreettiset toimenpiteet.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.