Näyttävät mainosmateriaalit Viaplayn NHL-kauteen
Tuotimme Viaplaylle NHL-kauden aloitukseen näyttävät bannerit ja some-mainokset. Template-pohjien ansiosta tuotantoprosessi oli tehokas.
Iisalmi, tuo ihana kaupunki Savon sydämessä. Iisalmen kaupungin asioiden edistämiseksi on ollut ilo tehdä yhteistyötä. Innovatiivisuus ja rohkeus uuden kokeiluun ovat yllättäneet useita kertoja molemmin puolin. Markkinoinnin toimenpiteiden kirjo on tullut tehdyksi, ja kun tavoiteltavia kohderyhmiä on monia ja sanomaa on paljon, on myös paljon tehtävää. Tutustu referenssicaseen monikanavaisesta mediasuunnittelusta ja käytännön toteutuksesta.
By Iisalmi -kampanjoiden myötä on digitaalista kampanjointia tehty useille kohderyhmille usein eri viestein. Olemme vastanneet kohderyhmä- ja mediasuunnittelusta. Digimainonnan kanavat on valittu sen mukaan, missä kohderyhmät tavoitetaan parhaiten. Mediasuunnittelussa on lähdetty aina liikeelle kysymyksistä: mitä, missä, kenelle, milloin, miksi? Samassa kampanjassa eri kohderyhmiä on haettu hyvinkin erilaisista kanavista.
Keinovalikossa ovat olleet kampanjasta riippuen hyvin kohdennettu bannerimainonta Googlen verkostossa, LinkedIn-mainonta, Facebook- ja Instagram-mainonta, YouTube-videomainonta ja ohjelmallisen ostamisen kautta banneri- ja videomainonta. Videomainontaa on ostettu ohjelmallisesti videoverkostoihin ja nettitv-alustoihin. Ohjelmallinen ostaminen on tarjonnut erinomaisia kohdennusdatoja haluttujen kohderyhmien tavoittamiseksi. Useissa kampanjoissa on viestin perille menoa vahvistettu retargetointi-mainonnalla. Myös geo-kohdentamista on käytetty kampanjoissa, joissa se on ollut tarpeen. Digitaalinen mainonta on mahdollista rajata hyvinkin tarkasti geo-sijainnin mukaan.
”Olemme lähdössä By Iisalmi -brändillä keväällä (13.-28.5.) melkeinpä koko Suomen kattavalle Future Savon operoimalle roadshow-kiertueelle. Tulemme toteuttamaan monimediallista digimarkkinointia sekä muuttajakohderyhmälle, että seudullemme erittäin toivotuille uusille yrittäjille, eli sijoittujapontentiaaleille (esim. metalli- ja teknologiateollisuuden alihankkijoille) ja investoijille. Puhutaan siis kahdesta, ihan erilaisesta kohderyhmästä. Kampanjoille on myös omat erilliset budjettinsa, mutta toki tietty yhteinen ydinviesti By Iisalmi –brändin tekemisessä säilyy yli kohderyhmärajojen.”
Kampanjasuunnitelmassa tekeminen jaettiin kolmeen: muuttajat paikkakuntakohtaisilla viesteillä, muuttajat yleisellä kiertueviestillä sekä yrittäjät ja investoijat. Paikkakuntakohtaisia viestejä kohdennettiin muuttajille Googlen banneriverkostossa, Facebookissa ja datakohdennetulla ohjelmallisella ostamisella. Yleistä kiertueviestiä kohdennettiin muuttajille edellisten kanavien lisäksi YouTubessa, Facebookissa kohdennettiin myös videomainontaa tavoiteltavalle kohderyhmälle. B2B-puolta puolestaan lähestyttiin Googlen banneriverkoston, ohjelmallisen ostamisen ja Facebookin lisäksi LinkedIn-mainonnalla. B2B-puolen kohdennusdatoina ohjelmallisessa ostamisessa käytettiin muun muassa Fonectan Investment, B2B Decision Makers ja Entrepreneurs of Small & Medium-Sized Businesses. B2C-puolen kohdennusdatoina käytimme muun muassa Insight360 Urbaanit Muuttohalukkaat -dataa. Kaikkea tekemistä tuki retargetointi-mainonta verkkosivuilla käyneille.
Yhdessä Oddy Techin kanssa olemme tuottaneet myös kampanjoille laskeutumissivuja eli ländäreitä. Ländäreiden visuaalinen suunnittelu on hoidettu Oddy Digitalin toimesta ja tekninen toteutus puolestaan Oddy Techin toimesta. Hienoja kokonaisuuksia yksittäisiin kampanjatarpeisiin.
Mainosmateriaaleja, kuten bannereita, on tuotettu useisiin kampanjoihin. Bannerit ovat olleet perinteisiä still-bannereita ja animoituja toteutuksia.
Viime aikoina By Iisalmen digitekemisen mitattavuutta on kehitetty huimat stepit eteenpäin. Kampanjaländäreille on määritetty tarkempia mittapisteitä, että mainontaa voidaan kohdentaa haluttuja mittapisteitä kohden ja kampanjan tuloksia mitata tarkemmin. Reaaliaikaiset mainonnan tulokset ovat aina nähtävissä Google Data Studiossa.
Rakensimme Iisalmen kaupungille räätälöidyn markkinoinnin dashboardin. Projekti alkoi datalähteiden ja tärkeiden mittareiden miettimisellä. Nyt Iisalmen kaupunki voi reaaliajassa seurata markkinoinnin kannalta tärkeitä lukuja dashboardilta eikä lukuja tarvitse enää tutkia monesta eri järjestelmästä. Dashboard myötäilee myös visuaalisesti Iisalmen kaupungin värimaailmaa.
By Iisalmen digimainonnassa on hyödynnetty paljon videomateriaalia. Videoille on ostettu näkyvyyttä muun muassa YouTubessa, Facebookissa ja ohjelmallisen ostamisen kautta videoverkostoissa ja nettiTV-alustoilla. Videoiden vahva hyödyntäminen kampanjoissa on kasvattanut mainontaan reagointia huimasti. Hyvin ovat toimineet esimerkiksi videoidut tarinat iisalmelaisista yrittäjistä ja työntekijöistä.
Vieraile By Iisalmi
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
Tuotimme Viaplaylle NHL-kauden aloitukseen näyttävät bannerit ja some-mainokset. Template-pohjien ansiosta tuotantoprosessi oli tehokas.
Tuotimme AINA-keittiöille simppeleitä, mutta tyylikkäitä Instagram Reels -videoita. Videoissa yhdistimme still-kuvia moderniksi ja dynaamiseksi kokonaisuudeksi.
Sometemplatet auttavat tehokkaassa sometuotannossa ja lyhyet somevideot tuovat kanaviin vaihtelua. Katso millaisia materiaaleja tuotimme osana somemanagerointia!
Tuotimme uutta sisältöä asiakkaamme Halvan verkkosivuston makeistuotesivuille. Sisällöntuotannon ansiosta sivujen näkyvyys hakukonetuloksissa parani huomattavasti.
Suunnittelimme ja tuotimme CH-Bioforcelle erilaisia digi- ja printtimuotoisia materiaaleja. Katso graafiset materiaalit ja toteutus.
Somekäyttöön soveltuvat kuvapohjat Darmentille osana laajempaa viestinnällistä kokonaisuutta.
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.
Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.