Sosiaalisen median managerointi metsäalan asiantuntijayritykselle

Sosiaalisen median manageroinnin avulla tileistä saatiin aktiivisia, seuraajamäärät kasvoivat ja kanavia päästiin hyödyntämään tehokkaammin.

Metsäalalla toimiva asiakas toivoi apua yrityksen sosiaalisen median kanavien hallinnointiin, sillä he halusivat hyödyntää niitä tehokkaammin osana yrityksen markkinointia. Sosiaalisen median kanavina toimivat Linkedin, Instagram ja Facebook. Sosiaalisen median manageroinnin myötä tileistä saatiin jälleen aktiivisia, seuraajamäärät kasvoivat ja kanavia päästiin tehokkaammin hyödyntämään yrityksen markkinoinnissa.

Huolellinen pohjatyö on keskiössä sosiaalisen median manageroinnissa

Yhteistyö ja asiakaslähtöisyys ovat avainasemassa sosiaalisen median manageroinnissa. Koska työtä tehdään asiakkaalle, on erittäin tärkeää ymmärtää asiakkaan toimialaa, kohderyhmää ja tavoitteita. Nämä käytiin asiakkaan kanssa huolella läpi heti yhteistyön alussa ennen varsinaista suunnittelua. 

Sosiaalisen median manageroinnin aluksi teimme sosiaalisen median suunnitelman, joka sisälsi manageroitavat kanavat, postaustahdin, tavoitteet, tavoitellut kohderyhmät ja sisältökonseptit. Tässä vaiheessa tehtiin myös templatet eli kuvapohjat brändin rakennusta sekä viestien ja lukujen korostamista varten.

Tuotimme sovittujen sisältökonseptien mukaisesti postauksia yrityksen Linkedin-, Instagram- ja Facebook-tileille kaksi kertaa viikossa. Sisällöissä pyrittiin rakentamaan ja vahvistamaan yrityksen brändiä, tehtiin tutuksi yrityksen tarjoamia palveluita, esiteltiin yrityksen henkilöstöä, jaettiin metsätietoa, käytiin läpi markkinakatsauksia sekä kerrottiin ajankohtaisia kuulumisia ja uutisia. Tyytyväisten asiakkaiden tarinat olivat myös vahvasti keskiössä ja niistä haluttiin kertoa mahdollisimman usein somesisällöissä. Pääasiassa sisältöä tuotettiin feediin, mutta Instagramissa myös storyn puolelle. Lisäksi tuotimme asiakkaalle neljä reels-videota valituista aiheista.

Kuukausittaisissa raportointipalavereissa käytiin läpi somemanageroinnin tulokset ja millaiset sisällöt ovat toimineet parhaiten. Analytiikan tarkastelu auttoi kehittämään sisältöjä kohderyhmää puhutteleviksi ja palveleviksi. Lisäksi asiakkaan kanssa sovittiin ajankohtaisten aiheiden nostamisesta sosiaalisessa mediassa seuraavan kuun aikana. Yhteistyön myötä tilien seuraajamäärät kasvoivat huomattavasti ja tileistä saatiin jälleen aktiivia säännöllisen postaamisen ansiosta. Lisäksi somekanavat saatiin tukemaan yrityksen muuta markkinointia. Sisältöjen avulla saatiin näkyvyyttä yritykselle, sen tarjoomalle ja henkilöstön asiantuntijuudelle sekä esimerkiksi tuleville webinaareille. Sosiaalisen median kanavat tarjoavat myös väylän vuorovaikutukseen potentiaalisten asiakkaiden ja yrityksen välillä.

Kiinnostuitko?

Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.

Laura Nevasalo Oddy

Laura Nevasalo

Commercial & Client Director

Tutustu muihin referensseihin

Ota ihmeessä yhteyttä!

Kuinka voimme auttaa?

Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.

Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.

Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.

Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.