Näyttävät mainosmateriaalit Viaplayn NHL-kauteen
Tuotimme Viaplaylle NHL-kauden aloitukseen näyttävät bannerit ja some-mainokset. Template-pohjien ansiosta tuotantoprosessi oli tehokas.
Oddy Digitalin ulkoistetun markkinointipäällikkö -palvelun vahvuutena on, että Oddylla on talossa osaamista kaikilla digitaalisen markkinoinnin osa-alueilla. Palveluvalikoimassa on osaamista muun muassa verkkosivujen tekemisestä, sisällöntuotannosta ja mainoskampanjoiden suunnittelusta ja hallinnoinnista.
“Totesimme kesällä 2021, ettei meidän aika eikä osaaminenkaan riitä muun liiketoiminnan pyörittämisen yhteydessä brändiämme vastaavaan laadukkaan markkinoinnin toteuttamiseen. Halusimme ulkoistaa toiminnan ja tässä vaiheessa voimme ilomielin todeta, että onneksi valitsimme Oddy Digitalin”, kertoo AINA-keittiöiden myynti- ja markkinointijohtaja Marika Pehkonen.
Ulkoistettu markkinointipäällikkö on investointi, joka saa aikaan mahdollisimman paljon käytettävissä olevalla budjetilla. Oddy Digitalin asiakkailleen toimivat markkinointipäälliköt osaavat soveltaa osaamistaan kullekin toimialalle sopivalla tavalla ja ovat ammattilaisia käyttämään talon omaa digitaalisen markkinoinnin osaamista tarvittavin keinoin.
Investointina ulkoistettu markkinointipäällikkö on ketterä ratkaisu yritykselle, joka haluaa kehittää tuntuvasti omaa digitaalista markkinointiaan, mutta ei näe ajankohtaiseksi rekrytoida vakituista markkinointipäällikköä. Ammattilaisen läsnäolo helpottaa ideoiden viemistä toteutukseen.
Markkinointipäällikön työ ei pidä sisällään mitään erikoisia taikatemppuja. Työtä tehdään yhdessä sovittujen pelisääntöjen mukaan: matkalla kohti pitkän aikavälin päätavoitetta toteutetaan jatkuvasti pienempiä välitavoitteita. Markkinointipäällikön tehtävä on koordinoida kaikkien asetettujen tavoitteiden toteutuminen ja käytännön toimenpiteiden eteenpäin vieminen aina suunnittelusta toteutukseen.
“Heti yhteistyön alussa kävimme läpi AINA-keittiöiden tavoitteet, joista tärkeimmäksi sovittiin liidien kasvattaminen. Liidiksi määriteltiin maksuttoman suunnitteluajan varaaminen eli yhteydenottopyyntö AINA-jälleenmyyjälle. Kun asiakas jättää yhteydenottopyynnön, hän haluaa varata maksuttoman suunnitteluajan keittiön, kylpyhuoneen tai kodin säilytysratkaisuihin liittyen”, kertoo Oddy Digitalin Jenna Leino, joka toimii AINA-keittiöiden markkinointipäällikkönä.
Tavoitteen ollessa selkeä, pystytään aloittamaan konkreettisten toimenpiteiden tuominen käytännön tasolle. AINAn tapauksessa selvitettiin ensin yrityksen kotisivujen nykytila tekemällä verkkosivujen auditointi. Sen avulla selvitettiin, mitä sisällöllisiä ja teknisiä muutoksia tulisi toteuttaa, jotta sivut pärjäisivät entistä paremmin hakukonetuloksissa.
“Otimme AINA-keittiöille syvällisemmin käyttöön nykypäivänä jo eräänlaisena standardina pidetyn Googlen verkkoanalytiikan. Kun digitaalista markkinointia halutaan tehdä aidosti mitattavalla tavalla, täytyy kotisivujen suoriutumisesta kerätä jatkuvaa dataa, jotta voidaan tehdä perusteltuja toimenpiteitä sivujen parantamiseksi ja mainonnan optimoimiseksi”, Leino selventää.
Markkinointi on juoksumatkana ennemmin maratoni kuin pikajuoksu. Markkinointipäällikön ensisijaisiin vahvuuksiin kuuluu hahmottaa yrityksen markkinoinnin pitkän aikavälin tarpeet. Tärkeää on osata palastella eteneminen kohti suurta haavetta ja viedä määrätietoisesti tekemistä viikko toisensa jälkeen seuraavalle stepille. Niiden toteutuminen vaatii useiden eri kanavien ja toimenpiteiden hallintaa juuri oikeassa suhteessa toisiinsa nähden.
“Jenna toi AINA-keittiöiden saataville aivan mielettömän kattavan palveluvalikoiman erilaisia markkinoinnin palveluja. Tällä hetkellä olemme ennen näkemättömällä tavalla läsnä digitaalisessa toimikentässä. Kotisivumme ovat kokeneet suurta muodonmuutosta. Pitkäjänteisyys palkitaan nyt, kun saamme kuukausittain yhteenvedon siitä, miten digitaalinen markkinointimme pärjää. Oddy Digitalia kuuluu kiittäminen siitä, että he eivät pelkästään raportoi tuloksista, vaan myös aktiivisesti ehdottavat, kuinka toimintaa voisi kehittää”, Pehkonen kertoo.
Oddy Digital yhdessä Oddy Techin kanssa on yli kahdenkymmenen vahvuinen digitaalisen markkinoinnin ja toimikentän hallitseva asiantuntijoiden joukko. Ulkoistetun markkinointipäällikön avulla yrityksesi saa vaivattomasti käyttöön koko palveluvalikoimamme täyden potentiaalin.
Katso lista Oddy Digitalin palveluista, joita AINA-keittiöille on muiden muassa muassa sovellettu vuosien varrella:
Näiden palveluiden lisäksi AINA-keittiöille on toteutettu kotisivuille Leadoo-konversioalustan chatbotit, radiomainontaa ja automatisoitu uutiskirje.
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
Tuotimme Viaplaylle NHL-kauden aloitukseen näyttävät bannerit ja some-mainokset. Template-pohjien ansiosta tuotantoprosessi oli tehokas.
Tuotimme AINA-keittiöille simppeleitä, mutta tyylikkäitä Instagram Reels -videoita. Videoissa yhdistimme still-kuvia moderniksi ja dynaamiseksi kokonaisuudeksi.
Sometemplatet auttavat tehokkaassa sometuotannossa ja lyhyet somevideot tuovat kanaviin vaihtelua. Katso millaisia materiaaleja tuotimme osana somemanagerointia!
Tuotimme uutta sisältöä asiakkaamme Halvan verkkosivuston makeistuotesivuille. Sisällöntuotannon ansiosta sivujen näkyvyys hakukonetuloksissa parani huomattavasti.
Suunnittelimme ja tuotimme CH-Bioforcelle erilaisia digi- ja printtimuotoisia materiaaleja. Katso graafiset materiaalit ja toteutus.
Somekäyttöön soveltuvat kuvapohjat Darmentille osana laajempaa viestinnällistä kokonaisuutta.
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.
Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.