Ulkoistettu markkinointipäällikkö palveluna AINA-keittiöille

Vuodesta 2021 AINA-keittiöiden digimarkkinoinnista on vastannut Oddylta ostettu ulkoinen markkinointipäällikkö. Yhteyistyössä on kehitetty yrityksen digitalisen markkinoinnin sisältöjä, niiden vaikuttavuutta ja monikanavaisuutta.

Ulkoistettu markkinointipäällikkö selkeyttää digitaalista markkinointia

Oddy Digitalin ulkoistetun markkinointipäällikkö -palvelun vahvuutena on, että Oddylla on talossa osaamista kaikilla digitaalisen markkinoinnin osa-alueilla. Palveluvalikoimassa on  osaamista muun muassa verkkosivujen tekemisestä, sisällöntuotannosta ja mainoskampanjoiden suunnittelusta ja hallinnoinnista.

“Totesimme kesällä 2021, ettei meidän aika eikä osaaminenkaan riitä muun liiketoiminnan pyörittämisen yhteydessä brändiämme vastaavaan laadukkaan markkinoinnin toteuttamiseen. Halusimme ulkoistaa toiminnan ja tässä vaiheessa voimme ilomielin todeta, että onneksi valitsimme Oddy Digitalin”, kertoo AINA-keittiöiden myynti- ja markkinointijohtaja Marika Pehkonen.

Ulkoistettu markkinointipäällikkö on investointi, joka saa aikaan mahdollisimman paljon käytettävissä olevalla budjetilla. Oddy Digitalin asiakkailleen toimivat markkinointipäälliköt osaavat soveltaa osaamistaan kullekin toimialalle sopivalla tavalla ja ovat ammattilaisia käyttämään talon omaa digitaalisen markkinoinnin osaamista tarvittavin keinoin.

Investointina ulkoistettu markkinointipäällikkö on ketterä ratkaisu yritykselle, joka haluaa kehittää tuntuvasti omaa digitaalista markkinointiaan, mutta ei näe ajankohtaiseksi rekrytoida  vakituista markkinointipäällikköä. Ammattilaisen läsnäolo helpottaa ideoiden viemistä toteutukseen.

Ulkoisen markkinointipäällikön aloittaessa on tärkeää ensin asettaa tavoitteet

Markkinointipäällikön työ ei pidä sisällään mitään erikoisia taikatemppuja. Työtä tehdään yhdessä sovittujen pelisääntöjen mukaan: matkalla kohti pitkän aikavälin päätavoitetta toteutetaan jatkuvasti pienempiä välitavoitteita. Markkinointipäällikön tehtävä on koordinoida kaikkien asetettujen tavoitteiden toteutuminen ja käytännön toimenpiteiden eteenpäin vieminen aina suunnittelusta toteutukseen.

“Heti yhteistyön alussa kävimme läpi AINA-keittiöiden tavoitteet, joista tärkeimmäksi sovittiin liidien kasvattaminen. Liidiksi määriteltiin maksuttoman suunnitteluajan varaaminen eli yhteydenottopyyntö AINA-jälleenmyyjälle. Kun asiakas jättää yhteydenottopyynnön, hän haluaa varata maksuttoman suunnitteluajan keittiön, kylpyhuoneen tai kodin säilytysratkaisuihin liittyen”, kertoo Oddy Digitalin Jenna Leino, joka toimii AINA-keittiöiden markkinointipäällikkönä.

Tavoitteen ollessa selkeä, pystytään aloittamaan konkreettisten toimenpiteiden tuominen käytännön tasolle. AINAn tapauksessa selvitettiin ensin yrityksen kotisivujen nykytila tekemällä verkkosivujen auditointi. Sen avulla selvitettiin, mitä sisällöllisiä ja teknisiä muutoksia tulisi toteuttaa, jotta sivut pärjäisivät entistä paremmin hakukonetuloksissa.

“Otimme AINA-keittiöille syvällisemmin käyttöön nykypäivänä jo eräänlaisena standardina pidetyn Googlen verkkoanalytiikan. Kun digitaalista markkinointia halutaan tehdä aidosti mitattavalla tavalla, täytyy kotisivujen suoriutumisesta kerätä jatkuvaa dataa, jotta voidaan tehdä perusteltuja toimenpiteitä sivujen parantamiseksi ja mainonnan optimoimiseksi”, Leino selventää.

Markkinointipäällikkö ottaa käyttöönsä yritystä parhaiten palvelevat markkinoinnin keinot

Markkinointi on juoksumatkana ennemmin maratoni kuin pikajuoksu. Markkinointipäällikön ensisijaisiin vahvuuksiin kuuluu hahmottaa yrityksen markkinoinnin pitkän aikavälin tarpeet. Tärkeää on osata palastella eteneminen kohti suurta haavetta ja viedä määrätietoisesti tekemistä viikko toisensa jälkeen seuraavalle stepille. Niiden toteutuminen vaatii useiden eri kanavien ja toimenpiteiden hallintaa juuri oikeassa suhteessa toisiinsa nähden.

“Jenna toi AINA-keittiöiden saataville aivan mielettömän kattavan palveluvalikoiman erilaisia markkinoinnin palveluja. Tällä hetkellä olemme ennen näkemättömällä tavalla läsnä digitaalisessa toimikentässä. Kotisivumme ovat kokeneet suurta muodonmuutosta. Pitkäjänteisyys palkitaan nyt, kun saamme kuukausittain yhteenvedon siitä, miten digitaalinen markkinointimme pärjää. Oddy Digitalia kuuluu kiittäminen siitä, että he eivät pelkästään raportoi tuloksista, vaan myös aktiivisesti ehdottavat, kuinka toimintaa voisi kehittää”, Pehkonen kertoo.

Oddy Digital yhdessä Oddy Techin kanssa on yli kahdenkymmenen vahvuinen digitaalisen markkinoinnin ja toimikentän hallitseva asiantuntijoiden joukko. Ulkoistetun markkinointipäällikön avulla yrityksesi saa vaivattomasti käyttöön koko palveluvalikoimamme täyden potentiaalin.

Katso lista Oddy Digitalin palveluista, joita AINA-keittiöille on muiden muassa muassa sovellettu vuosien varrella:

 

Näiden palveluiden lisäksi AINA-keittiöille on toteutettu kotisivuille Leadoo-konversioalustan chatbotit, radiomainontaa ja automatisoitu uutiskirje.

Kiinnostuitko?

Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.

Laura Nevasalo Oddy

Laura Nevasalo

Commercial & Client Director

Tutustu myös blogeihimme

Ota ihmeessä yhteyttä!

Kuinka voimme auttaa?

Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.

Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.

Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.

Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.