Mediatiedottaminen
MEDIATIEDOTTAMINEN TAVOITTAA KOHDERYHMÄSI JA AVAA TIEN ANSAITTUUN NÄKYVYYTEEN
Ansaitse näkyvyyttä mediassa säännöllisen ja johdonmukaisen mediatyön avulla. Palveluihimme kuuluvat yhtä lailla mediastrategiat sekä niiden käytäntöönpano, lehdistötiedotteiden sisällöntuotanto, jakelu ja seuranta.
Mediatiedottaminen tuo ansaittua näkyvyyttä
Mediatiedottaminen tarjoaa yrityksellesi ansaittua näkyvyyttä eri medioissa, kuten aikakauslehdissä ja sanomalehdissä, sosiaalisessa mediassa, verkkojulkaisuissa, radiossa tai televisiossa.
Lehdistötiedotteiden aika ei ole ohi – kun tiedote tuotetaan hyvin ja lähetetään oikealle kohderyhmälle, ovat mahdollisuutesi saada huomiota juuri oikeissa yhteyksissä hyvät. Median kautta tavoitat potentiaaliset asiakkaasi sekä muut tärkeät kohderyhmäsi tehokkaasti.
Pitkäaikainen ja säännöllinen mediatiedottaminen takaa, että jäät parhaiten toimittajien mieleen ja samalla luot heidän kanssaan pitkäaikaisia suhteita. Uutisarvoiset asiat ylittävät julkaisukynnyksen helpommin, kun toimittaja tuntee yrityksesi ja sen toimialan ennestään.
Kiinnostava aihe, hyvin tuotettu teksti ja laadukkaat valokuvat yhdistettynä oikein ajoitettuun lähetykseen ja fiksusti koottuun jakelulistaan parantavat mahdollisuuksiasi ansaitun näkyvyyden saamiseen. Mediatyö tehdään aina sisältö edellä: se, mistä yleisö on kiinnostunut on kaikkein tärkeintä.
Mediatiedottamisen hyödyt pähkinänkuoressa:
- Pitkäaikaiset suhteet kantavat hedelmää. Hyvin rakennettu tiedote jää toimittajien mieleen ja auttaa heitä tuntemaan yritystäsi ja toimialaasi.
- Näkyvyys oikeassa kontekstissa. Ansaitse näkyvyyttä toimialaasi vastaavissa medioissa.
- Rakenna luotettavuutta viesteillesi. Toimituksellisen seulan kautta kulkeva viesti on yleisölle luotettavampaa kuin suodattamaton markkinointipuhe.
- Käytössäsi on globaali tietokanta, jonka kautta löydät juuri oikeat yleisöt. Hyvin valitun jakelulistan kautta saavutat oikeat vastaanottajat viestillesi.
- Seuranta pitää suunnan oikeana. Kun seuraat mediatyön tuloksia aktiivisesti, toimenpiteet pysyvät kannattavina.
- Tunnettuus ja brändityö tukevat kasvua. Säännöllinen tiedottaminen tukee yrityskuvan rakentamista.
- Ansaittua näkyvyyttä voi saada pienelläkin budjetilla. Kiinnostava aihe, laadukas sisältö, oikea ajoitus ja fiksusti koottu jakelulista auttavat onnistumaan. Mediatyön ei tarvitse olla kallista.
- Mediatyö on avain moneen kanavaan. Perinteinen media ei ole kuollut, kaukana siitä. Mediatiedottamisen avulla tavoitat toimittajat niin digissä, printissä, televisiossa kuin radiossa – yksilöidyin viestein tai kaikki halutessasi samaan aikaan.
Onnistu tiedottamisessa Oddyn avulla
Oddy Digitalin palveluihin kuuluvat muun muassa seuraavat mediatiedottamisen palvelut. Saat meiltä myös myös mediaseurannan palvelut.
- Mediastrategiat ja käyttöönpano
- Lehdistötiedotteiden sisällöntuotanto
- Lehdistötiedotteiden jakelu
- Mediaseurannan palvelut (yksittäiset analyysit tai jatkuva seuranta)
- Lehdistötiedotteet kertalähetyksenä
- "Avaimet käteen" -palvelukokonaisuudet
Strategiasta yksittäisten tiedotteiden tuottamiseen
Oddyn sisältötiimistä löytyy vahvaa media-alan osaamista. Olemme tukenasi sekä strategiatasolla että käytännön työssä. Harkitun mediastrategian avulla on mahdollista luoda suhteita, rakentaa näkyvyyttä ja kasvattaa brändin arvoa pitkäikäisesti.
Voimme auttaa yritystäsi niin pienissä kuin suurissa media-asioissa. Tuotamme myös yksittäiset tiedotteet tai voimme hoitaa puolestasi tarvittaessa pelkän jakelun.
Autamme löytämään sinun yrityksesi toimialasta kirjoittavat toimittajat, jotka tekevät julkaisuja sinun kannaltasi halutuissa medioissa. Käytössämme on Meltwaterin globaali mediatietokanta, joka mahdollistaa sekä kotimaisten että kansainvälisen median konktatoinnin.
Sisällöntuotannon asiantuntijat auttavat tuottamaan laadukkaan tiedotteen, josta viestisi tulee kristallinkirkkaasti ilmi. Huolehdimme tiedotteen jakelusta valitulle toimittajakunnalle juuri oikealla hetkellä ja lopuksi toimitamme sinulle raportin tiedotteen pohjalta syntyneistä julkaisuista.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
Tutustu myös blogeihimme
Mikä on Threads?
Metan lanseeraama uusi somealusta Threads on nyt myös Suomessa. Mistä Threadissa puhutaan, miten se otetaan käyttöön ja mitä mainostajille on luvassa? Lue blogimme, niin tiedät!
Meta-mainonnan kohdentaminen
Meta-mainonnan avulla voit tavoittaa halutun yleisön hienovaraisesti ja vaikuttavasti. Mutta mistä aloittaa ja miten varmistaa, että mainoksesi osuvat oikeille silmäpareille?
Painotuotteet brändin ja digitaalisen mainonnan tukena
Painotuotteilla on edelleen merkittävä rooli brändin vahvistamisessa ja näkyvyyden lisäämisessä digitaalisen markkinoinnin rinnalla.
Miksi taantumassa markkinoinointihanoja ei kannata laittaa kiinni?
Haastavassa taloustilanteessa raha on tiukilla ja usein markkinointi on osa-alue, josta säästetään. Tässä blogipostauksessa kerromme, miksi markkinoinnin lopettaminen ainakaan täysin ei ole hyvä ratkaisu pitkässä juoksussa.
Suunnitelmallisempaa markkinointia vuosikellon avulla
Mikä on markkinoinnin vuosikello? Vuosikello sisältää markkinoinnin painopisteiden lisäksi jokaiselle jaksolle määritetyt tavoitteet sekä konkreettiset toimenpiteet.
Pk-yritysten digitaalisen markkinoinnin trendit vuonna 2024
Mitä uusia tuulia pk-sektorille on luvassa digitaalisen markkinoinin saralla vuonna 2024? Lue koosteemme ja varaudu uuteen vuoteen!
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.