Strateginen suunnittelu
Hyvin suunniteltu on puoliksi tuplattu CRM
Markkinoinnin strateginen suunnittelu on yhtä tärkeää kuin koko yrityksen strategia. Se on pohja markkinointisi toteuttamiselle, ja ohjaa toimintaa hallitusti oikeaan suuntaan.
Strateginen suunnittelu alkaa liiketoiminnan tavoitteiden määrittämisestä, jonka jälkeen aletaan rakentamaan näiden tavoitteiden mukaista markkinoinnin strategiaa. Varsinainen strateginen suunnittelu kattaa trendien, kohderyhmien, tavoitteiden ja toimenpiteiden määrittelyn. Strategian tarkoitus on määrittää yleinen suunta toiminnalle, ei niinkään ottaa kantaa yksityiskohtiin. Markkinoinnin strateginen suunnittelu tarkoittaa ydinasioiden perusteellista miettimistä ja niiden kirjaamista ylös ytimekkäästi.
Tyypillinen strateginen lähestyminen
STEP 1. Nykytilanteen analyysi
Missä olemme nyt? mm. asiakkaat, kilpailijat, yhteistyökumppanit, yrityksen vahvuudet ja heikkoudet, tämän hetkinen markkinoinnin taso ja tulokset, markkinoiden trendit jne.
STEP 2. Tavoitteet
Minne haluamme päästä?
STEP 3. Suunnitelma
Millä pääsemme tavoitteeseemme?
Kohdemarkkinat – Kenelle tuotetta/palvelua lähdetään markkinoimaan.
Positio – Miten haluat markkinoiden suhtautuvan yritykseesi, ja miten erottaudut muista.
STEP 4. Taktiikka ja toimenpiteet
Strategian ja taktiikoiden yksityiskohdat. Määritetään käytettävät työkalut ja kanavat strategian toteuttamiseksi
STEP 5. Mittaaminen
Mittaristo ja tulosten analysointi
STEP 6. Vaadittavat resurssit
Ihmisresurssit, rahallinen budjetti ja aika
Käytännössä haluamme kuulla toiveenne, tarpeenne ja mahdolliset haasteenne, niin osaamme tarjota juuri teille sopivaa strategisen suunnittelun pakettia.
Laita meille viestiä!
Tarvitsetko apua mainonnassa ja markkinoinnissa? Haluatko tehdä markkinointia, joka toimii? Kerro tarkemmin, missä tarvitset apua tai jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä.
Anna Oddyn auttaa!