Yrityksen tavoitteita tukevat graafiset materiaalit CH-Bioforcelle
Suunnittelimme ja tuotimme CH-Bioforcelle erilaisia digi- ja printtimuotoisia materiaaleja. Katso graafiset materiaalit ja toteutus.
Darment Oy on vuonna 1993 perustettu suomalainen kylmäalan asiantuntijayritys ja kylmäainetukku, joka toimittaa kylmäaineita, koneikkoja ja muita kylmäalan tarvikkeita. Yritys toimii kansainvälisesti, palvellen laajaa asiakaskuntaa useilla markkina-alueilla.
Yhteistyön alussa selvitimme Darmentin tavoitteet mainonnan suhteen. Asiakas toivoi laajempaa näkyvyyttä kansainvälisille markkinoille, mutta kustannustehokkaasti. Päädyimme Googlen banneri- ja hakusanamainontaan, jotka katsoimme parhaaksi comboksi Saksan markkinaan ja myöhemmin myös Hollannin markkinaan.
Yhteistyössä mukana oli useampi Oddyn asiantuntija. Mainonnan ja analytiikan asiantuntijat selvittivät optimaaliset yleisöt ja kanavat mainontaan, graafisen suunnittelun osaajat toteuttivat visuaalisesti vetovoimaiset materiaalit bannerimainontaan, ja kieliversioinnista sekä sisällöistä puolestaan vastasivat Oddyn sisällöntuotannon ja käännöstyön ammattilaiset.
Tavoitteenamme oli tukea asiakasta digitaalisen markkinoinnin parantamisessa ja kansainvälisen yleisön tavoittamisessa mahdollisimman laadukkaan saksan- ja englanninkielisen kieliversioinnin avulla.
Kieliversioinnin avulla yrityksen viesti saadaan välitettyä kansainväliseen kontekstiin soveltuvana. Ammattitaitoisten kääntäjien avustuksella saadaan materiaaleista hiottuja ja käännösten potentiaaliset käännösvirheet minimoitua. Yhtenäinen viesti välittää kuvaa laadukkuudesta ja lisää yrityksen vakuuttavuutta.
Mainonnan asiantuntijamme lähtivät tekemään tutkimustyötä parhaimman mahdollisen kohdeyleisön tavoittamiseksi. Googlen banneri- ja hakusanamainonta on painotettiin erityisesti Saksan markkinoille. Hakusanamainonnan ytimessä on avainsana-analyysi, jonka avulla selvitetään parhaimmat hakusanat ja niiden hakumäärät. Analyysejä tarvittiin sekä kotimaiseen että kansainväliseen markkinointiin. Samalla saimme tietoa kohdeyleisön käyttäytymisestä ja kiinnostuksesta, jota pystyimme hyödyntämään myös tulevassa mainonnassa ja sisällöntuotannossa.
Asiakkaan verkkosivuille määritettiin verkkoanalytiikka Google Analytics 4 -työkalua käyttäen. Tärkeät seurattavat maalipisteet eli konversiot määritettiin ja tärkeät asetukset laitettiin kuntoon. Lisäksi asiakkaalle rakennettiin Google Looker Studio -raportti, jonka avulla asiakas voi seurata reaaliaikaisesti helppolukuisista näkymistä verkkosivujen ja mainonnan lukuja kanavittain.
Oddyn graafisen tiimin ammattilaisten toimesta syntyi Google Display Networkiin soveltuvat animoidut bannerit. Visuaalisesti miellyttävät bannerit mainostavat verkkotilaamisen nopeutta ja kylmäainevalikoiman laajuutta. Mainosbannerit toteutettiin suomeksi, englanniksi ja saksaksi.
Hakusanamainonnan tulokset puhuvat puolestaan.Yhteistyön ensimmäisen vuoden aikana konversioiden määrä on parantunut 470 % ja klikkiprosentti on kasvanut 119 %. Keskiverto klikkihinta on laskenut 21 %. Mainonnan budjettia on kuitenkin saatu laskettua samaisena aikana 19 %. Kohdeyleisöä on saatu aktivoitua aiempaa tehokkaammin ja pienemmällä budjetilla.
Digitaalisen markkinoinnin yhteistyö Darmentin kanssa on ollut antoisaa molemmille osapuolille. Yhteistyön avulla Darmentin kansainvälinen digitaalinen läsnäolo on vahvistunut ja mainonta on avannut Darmentille näkyvyyttä uusilla markkinoilla. Sisällöntuotannon ammattilaisten tekemien tekstien ja käännösten avulla mainontaa on toteutettu taidokkaasti suomeksi, englanniksi ja saksaksi. Laadukkaat ja hiotut graafiset animoidut materiaalit bannereihin puolestaan herättävät merkittävää kiinnostusta.
Yhteistyö on osoittanut entistä vahvemmin, ettei kansainvälisen markkinoinnin tarvitse olla monimutkaista ja kallista. Tärkeintä on löytää otollinen kohdeyleisö, ymmärtää heidän käyttäytymistään ja hyödyntää analytiikan tarjoamaa tietoa markkinointia suunnitellessa ja kehittäessä. Googlen banneri- ja hakusanamainonta ovat erittäin kustannustehokkaita digimarkkinoinnin väyliä, jotka tarjoavat kuitenkin oikein hyödynnettyinä laajaa näkyvyyttä.
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
Suunnittelimme ja tuotimme CH-Bioforcelle erilaisia digi- ja printtimuotoisia materiaaleja. Katso graafiset materiaalit ja toteutus.
Somekäyttöön soveltuvat kuvapohjat Darmentille osana laajempaa viestinnällistä kokonaisuutta.
Vastuullisuudesta kertova esteettinen huoneentaulu Taloykkösten toimistoon.
Oddyn graafisen tiimin ammattilaiset tuottivat Meriaura Energylle kaaviokuvia sekä suomeksi että englanniksi. Tutustu case-esimerkkiin!
Sosiaalisen median manageroinnin avulla tileistä saatiin aktiivisia, seuraajamäärät kasvoivat ja kanavia päästiin hyödyntämään tehokkaammin.
Oddyn asiantuntijoiden laaja kokemus ja ymmärrys kansainvälisestä mainonnasta auttoi etenkin hakusanamainonnan suunnittelussa.
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.
Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.