Analytiikka

Analytiikan avulla mittaat tuloksia ja kehität toimintaasi

Analytiikka on järkevä tapa kehittää yrityksen toimintaa juuri oikeaan suuntaan. Mittaamisen ja tulosten todentamisen avulla paljastetaan tärkeimmät kehityskohteet.

Analytiikka antaa selkeät suuntaviivat liiketoiminnan kehittämiseen

Oikein määritettynä ja tulkittuna analytiikka antaa kattavasti vastauksia siihen, mihin suuntaan liiketoimintaa kannattaa kehittää.

Analytiikka kertoo, kuinka esimerkiksi yrityksen Google-mainonta, sivuston sisällöt tai vaikkapa verkkokaupan tekninen puoli toimivat. Ajatuksella kerätty data on erittäin arvokasta, sillä sitä voidaan hyödyntää tehokkaasti myös tuote- ja palvelukehityksessä.

Kehitetäänkö yhdessä?

Kaikelle analytiikalle on määritettävä selkeät tavoitteet ja mittarit, joilla kehitystä seurataan. Autamme sinua keräämään laadukasta dataa määrittämällä analytiikan, kuten Google Analyticsin, mittaamaan haluttuja asioita liiketoimintasi tavoitteisiin pohjautuen. 

Kanssamme toimiessa saat proaktiivisesti apua analytiikan optimointiin ja tulkintaan. Me analysoimme, raportoimme ja seuraamme tuloksia sekä autamme sinua kehittämään analytiikkaa ja samalla saat meiltä konkreettisia kehitysehdotuksia. Analytiikan käyttökoulutukset kuuluvat myös palveluihimme.

Google Analytics 4

Google Analytics 4 on verkkosivujen kävijäseurantaan tarkoitettu suosittu ja ilmainen analytiikkapalvelu, jota käyttää yhä useampi yritys. Palvelu on tietoturvallinen vaihtoehto myös EU:ssa. Ammattilaisten avustuksella Google-analytiikkasi on hyvin asennettu ja määritetty, jolloin saat kattavasti dataa liiketoimintasi tarpeisiin ja kehittämiseen.

Google Analyticsin palvelut

Google Looker Studio

Google Looker Studio on ilmainen ja helppokäyttöinen datan raportointityökalu. Looker Studioon voidaan tuoda dataa useasta lähteestä ja se helpottaa monikanavaisen mainonnan analytiikan tulkintaa. Mainonnan tulosten lisäksi voit tutkia orgaanisen sometyösi tuloksia työkalun avulla. 

Työkaluun voi tuoda Google-perheen alustoiden lisäksi dataa esimerkiksi Metan, Microsoftin ja ohjelmallisen ostamisen alustoilta. Ammattilaisen toteuttama pohjatyö takaa, että Looker Studio näyttää juuri haluamaasi dataa käyttämistäsi digitaalisen markkinoinnin alustoista. Etuna on myös, että saat datan visuaaliseen ja helposti ymmärrettävään muotoon tulosten tulkintaa varten.

Google Looker Studion palvelut

Leadoo-konversioalusta

Leadoon konversioalusta on tietoturvaystävällinen palvelu, joka tarjoaa monipuolisia chatbotteja, liidien tunnistusominaisuuden ja helppokäyttöisen analytiikan. Leadoon avulla konvertoit enemmän laadukkaita liidejä ja lisäät myyntiä verkkosivustoilta. Leadoo toimii yhdessä kaikkien yleisimpien markkinoinnin, myynnin, rekryn ja asiakaspalvelun työkalujen kanssa.

Leadoo-konversioalustan palvelut

Google Tag Manager

Google Tag Manager on tagien hallintajärjestelmä, joka helpottaa verkkosivuston tagien hallintaa ja nopeuttaa erilaisten markkinointikampanjoiden käynnistämistä. Niiden avulla seurataan esimerkiksi konversioiden toteutumista ja tehdään mainonnan uudelleenkohdentamista. Tagit ovat erittäin tärkeitä verkkosivuston ja erilaisten kampanjoiden liikenteen seurannassa. Tagien asennus ja käyttöönotto käy vaivattomasti ammattilaisten avustuksella.

Google Tag Managerin palvelut

Avainsana-analyysi

Avainsana-analyysin tarkoituksena on kartoittaa verkkosivustosi markkinoinnissa käytettävät keskeiset avainsanat. Analyysin avulla selvitetään ne hakusanat ja hakutermit, joilla kävijäsi hakevat yrityksesi tai yhteisösi tuotetta tai palvelua. Ilman huolellisesti tehtyä avainsanatutkimusta on vaikeaa onnistua hakukoneoptimoinnissa tai hakusanamainonnassa.

Avainsana-analyysin palvelut

Kilpailija-analyysi

Kilpailija-analyysin avulla voit parantaa markkinointistrategiaasi ja saavuttaa kilpailuetua. Markkinoinnin kilpailija-analyysi on strateginen prosessi, jossa tutkitaan, tunnistetaan ja arvioidaan kilpailijat ja heidän markkinointistrategiansa. 

Toteutamme kilpailija-analyyseja räätälöityinä kokonaisuuksina yritysten erilaisiin tarpeisiin.

Kilpailija-analyysin palvelut

Hotjar

Hotjarin työkalujen heatmapin eli lämpökartan sekä tallenteiden avulla selvität sen, mitä verkkosivusi kävijät sivulla tekevät. Saadulla datalla parannat verkkosivuston käyttäjäkokemusta sekä optimoit konversioita tavoitteiden mukaiseksi.

Ammattilaistemme avustuksella Hotjarin käyttöönotto ja analytiikan tulkinta käy sujuvasti.

Hotjar-palvelut

Matomo

Matomo on avoimen lähdekoodin kävijäseurantaohjelma, joka tarjoaa tietoturvallista ja muokattavaa analytiikkaa. Se on varteenotettava ja myös usealle tuttu vaihtoehto analytiikkaohjelmaksi. 

Tarjoamme analytiikan palveluja myös Matomon analytiikkaan. Valtaosa palvelun analytiikkaominaisuuksista on maksullisia.

Matomo-palvelut

Semrush

Semrush on kattava maksullinen palvelu, jonka avulla avainsanatutkimukset, kilpailija-analyysit ja sivustotarkistukset hoituvat sujuvasti. Semrush antaa laajasti tietoa esimerkiksi sivuston hakukonelöydettävyydestä sekä konkreettisia keinoja löydettävyyden parantamiseen.

Hyödynnämme Semrushia useissa analytiikan ja hakusanamainonnan projekteissa. Saat kauttamme kattavat palvelua hyödyntävät analyysit verkkosivustosi ja liiketoimintasi kehittämiseen.

Semrush-palvelut

Tutustu myös blogeihimme

Ota ihmeessä yhteyttä!

Kuinka voimme auttaa?

Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.

Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.

Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.

Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.