Analytiikka
Analytiikan avulla mittaat tuloksia ja kehität toimintaasi
Analytiikka on järkevä tapa kehittää yrityksen toimintaa juuri oikeaan suuntaan. Mittaamisen ja tulosten todentamisen avulla paljastetaan tärkeimmät kehityskohteet.
Analytiikka antaa selkeät suuntaviivat liiketoiminnan kehittämiseen
Oikein määritettynä ja tulkittuna analytiikka antaa kattavasti vastauksia siihen, mihin suuntaan liiketoimintaa kannattaa kehittää.
Analytiikka kertoo, kuinka esimerkiksi yrityksen Google-mainonta, sivuston sisällöt tai vaikkapa verkkokaupan tekninen puoli toimivat. Ajatuksella kerätty data on erittäin arvokasta, sillä sitä voidaan hyödyntää tehokkaasti myös tuote- ja palvelukehityksessä.
Kehitetäänkö yhdessä?
Kaikelle analytiikalle on määritettävä selkeät tavoitteet ja mittarit, joilla kehitystä seurataan. Autamme sinua keräämään laadukasta dataa määrittämällä analytiikan, kuten Google Analyticsin, mittaamaan haluttuja asioita liiketoimintasi tavoitteisiin pohjautuen.
Kanssamme toimiessa saat proaktiivisesti apua analytiikan optimointiin ja tulkintaan. Me analysoimme, raportoimme ja seuraamme tuloksia sekä autamme sinua kehittämään analytiikkaa ja samalla saat meiltä konkreettisia kehitysehdotuksia. Analytiikan käyttökoulutukset kuuluvat myös palveluihimme.
Tutustu tarkemmin analytiikan palveluihimme
Google Analytics 4
Google Analytics 4 on verkkosivujen kävijäseurantaan tarkoitettu suosittu ja ilmainen analytiikkapalvelu, jota käyttää yhä useampi yritys. Palvelu on tietoturvallinen vaihtoehto myös EU:ssa. Ammattilaisten avustuksella Google-analytiikkasi on hyvin asennettu ja määritetty, jolloin saat kattavasti dataa liiketoimintasi tarpeisiin ja kehittämiseen.
Google Analyticsin palvelut
- Asennus ja määrittäminen
- analytiikan tulkitseminen
- Raportointi
- Nykytila-analyysit
- Kehitysehdotukset
- Käyttökoulutukset ja workshopit
Google Looker Studio
Google Looker Studio on ilmainen ja helppokäyttöinen datan raportointityökalu. Looker Studioon voidaan tuoda dataa useasta lähteestä ja se helpottaa monikanavaisen mainonnan analytiikan tulkintaa. Mainonnan tulosten lisäksi voit tutkia orgaanisen sometyösi tuloksia työkalun avulla.
Työkaluun voi tuoda Google-perheen alustoiden lisäksi dataa esimerkiksi Metan, Microsoftin ja ohjelmallisen ostamisen alustoilta. Ammattilaisen toteuttama pohjatyö takaa, että Looker Studio näyttää juuri haluamaasi dataa käyttämistäsi digitaalisen markkinoinnin alustoista. Etuna on myös, että saat datan visuaaliseen ja helposti ymmärrettävään muotoon tulosten tulkintaa varten.
Google Looker Studion palvelut
- KPI-mittareiden määrittäminen
- Dashboardien suunnittelu ja toteutus
- Dashboardien ylläpito
Leadoo-konversioalusta
Leadoon konversioalusta on tietoturvaystävällinen palvelu, joka tarjoaa monipuolisia chatbotteja, liidien tunnistusominaisuuden ja helppokäyttöisen analytiikan. Leadoon avulla konvertoit enemmän laadukkaita liidejä ja lisäät myyntiä verkkosivustoilta. Leadoo toimii yhdessä kaikkien yleisimpien markkinoinnin, myynnin, rekryn ja asiakaspalvelun työkalujen kanssa.
Leadoo-konversioalustan palvelut
- Chatbottien suunnittelu ja kehittäminen
- Chatbottien asentaminen
- Analytiikka
- Käyttöönottokoulutukset
Google Tag Manager
Google Tag Manager on tagien hallintajärjestelmä, joka helpottaa verkkosivuston tagien hallintaa ja nopeuttaa erilaisten markkinointikampanjoiden käynnistämistä. Niiden avulla seurataan esimerkiksi konversioiden toteutumista ja tehdään mainonnan uudelleenkohdentamista. Tagit ovat erittäin tärkeitä verkkosivuston ja erilaisten kampanjoiden liikenteen seurannassa. Tagien asennus ja käyttöönotto käy vaivattomasti ammattilaisten avustuksella.
Google Tag Managerin palvelut
- Käyttöönotto ja käytön opastus
- Hallinnointi ja jatkuva ylläpito
- Koulutus
Avainsana-analyysi
Avainsana-analyysin tarkoituksena on kartoittaa verkkosivustosi markkinoinnissa käytettävät keskeiset avainsanat. Analyysin avulla selvitetään ne hakusanat ja hakutermit, joilla kävijäsi hakevat yrityksesi tai yhteisösi tuotetta tai palvelua. Ilman huolellisesti tehtyä avainsanatutkimusta on vaikeaa onnistua hakukoneoptimoinnissa tai hakusanamainonnassa.
Avainsana-analyysin palvelut
- Kartoitus
- Lista tärkeimmistä avainsanoista (n. 20-50 kpl)
- Hakusanojen kilpailija-analyysi
- Raportointi
Kilpailija-analyysi
Kilpailija-analyysin avulla voit parantaa markkinointistrategiaasi ja saavuttaa kilpailuetua. Markkinoinnin kilpailija-analyysi on strateginen prosessi, jossa tutkitaan, tunnistetaan ja arvioidaan kilpailijat ja heidän markkinointistrategiansa.
Toteutamme kilpailija-analyyseja räätälöityinä kokonaisuuksina yritysten erilaisiin tarpeisiin.
Kilpailija-analyysin palvelut
- Räätälöidyt kokonaisuudet
Hotjar
Hotjarin työkalujen heatmapin eli lämpökartan sekä tallenteiden avulla selvität sen, mitä verkkosivusi kävijät sivulla tekevät. Saadulla datalla parannat verkkosivuston käyttäjäkokemusta sekä optimoit konversioita tavoitteiden mukaiseksi.
Ammattilaistemme avustuksella Hotjarin käyttöönotto ja analytiikan tulkinta käy sujuvasti.
Hotjar-palvelut
- Asennus ja raportointi
- Koulutukset
- Analytiikan tulkinta
Matomo
Matomo on avoimen lähdekoodin kävijäseurantaohjelma, joka tarjoaa tietoturvallista ja muokattavaa analytiikkaa. Se on varteenotettava ja myös usealle tuttu vaihtoehto analytiikkaohjelmaksi.
Tarjoamme analytiikan palveluja myös Matomon analytiikkaan. Valtaosa palvelun analytiikkaominaisuuksista on maksullisia.
Matomo-palvelut
- Asennus ja raportointi
- Konversioasennukset
- Käyttökoulutukset
Semrush
Semrush on kattava maksullinen palvelu, jonka avulla avainsanatutkimukset, kilpailija-analyysit ja sivustotarkistukset hoituvat sujuvasti. Semrush antaa laajasti tietoa esimerkiksi sivuston hakukonelöydettävyydestä sekä konkreettisia keinoja löydettävyyden parantamiseen.
Hyödynnämme Semrushia useissa analytiikan ja hakusanamainonnan projekteissa. Saat kauttamme kattavat palvelua hyödyntävät analyysit verkkosivustosi ja liiketoimintasi kehittämiseen.
Semrush-palvelut
- Asennus ja raportointi
- Analyysit
- Konsultointi
Tutustu myös blogeihimme
Chatbot on markkinoinnin digitaalinen avustaja
Chatbotit ovat digitaalisia avustajia, jotka tarjoavat verkkosivustojen kävijöille välitöntä vuorovaikutusta ja toimivat porttina digitaalisten palvelujen pariin.
Hotjar auttaa ymmärtämään verkkosivuja kävijän näkökulmasta
Hotjarin avulla voit perehtyä verkkosivustosi kävijöihin ja löytää kehityskohtia käyttäjäkokemuksen parantamiseksi. Lisäksi Hotjar on erittäin tehokas työkalu konversio-optimointiin. Lue kolme vinkkiämme Hotjarin hyödyntämiseen!
5 syytä ottaa Google Analytics 4 käyttöön nyt
Miksi Google Analytics 4 kannatti ottaa käyttöön hyvissä ajoin ennen siirtymää 1.7.2023? Keräsimme artikkeliin viisi hyvää syytä!
Digitaalisen markkinoinnin trendit 2022
Mitä uutta vuosi 2022 tuo mukanaan digitaaliseen markkinointiin? Lue digitaalisen markkinoinnin trendit 2022.
Site audit antaa kattavan kuvan verkkosivusi nykytilasta
Site Audit antaa kattavan kuvan verkkosivusi nykytilasta. Se ottaa kantaa yli 130 tekniseen ja SEO-virheeseen. Lue lisää!
Mikä on Google Analytics 4
Google Analytics 4 ei ole vain uusin päivitys Analyticsiin, vaan se tuo mukanaan täysin uusia ominaisuuksia, kuten uuden tavan mitata asioita tapahtumiin perustuen.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.