Google Tag Manager
Google Tag Managerin avulla tiedät, mitä digimainonnassasi tapahtuu
Google Tag Manager helpottaa verkkosivuston tagien hallintaa ja nopeuttaa erilaisten markkinointikampanjoiden käynnistämistä. Sen avulla seurataan esimerkiksi konversioiden toteutumista ja tehdään mainonnan uudelleenkohdentamista. Tagien asennus ja käyttöönotto käy vaivattomasti ammattilaisten avustuksella.
Helpompaa seurantaa Tag Managerin avulla
Google Tag Manager on digitaalisen markkinoinnin aputyökalu, joka tekee tagien hallinnasta helpompaa ja vaivattomampaa ja samalla paljastat, miten kävijät liikkuvat sivustollasi ja mistä he tulevat.
Useat digitaalisen markkinoinnin työkalut vaativat tagien asentamista verkkosivustollesi. Tällaisia ovat mm. Google Analytics sekä konversioseurannan ja remarketing-mainonnan työkalut. Google Tag Manager (GTM) helpottaa verkkosivuston tagien hallintaa ja nopeuttaa erilaisten markkinointikampanjoiden käynnistämistä.
Google Tag Manager -palvelumme
- Käyttöönotto ja käytön opastus
- Hallinnointi ja jatkuva ylläpito
- Koulutukset
Tagien avulla tiedät, mistä liikenteesi tulee
Google Tag Managerin tagit ovat pieniä koodinpalasia, jotka asennetaan verkkosivujen lähdekoodiin. Ne eivät näy sivustokävijälle suoraan verkkosivuilla, vaan ne saadaan näkyviin tutkimalla sivuston lähdekoodia.
Tageja on monenlaisia, mutta yleisimmät käyttötarkoitukset ovat tiedon lähettäminen ja tiedon tallentaminen kävijän selaimeen. Niiden avulla paljastetaan esimerkiksi, kuinka vaikka natiivimainonnan kampanja tuo kävijöitä sivustollesi. Käytännössä tagi näkyy asiakkaillesi sivustollesi siirtyessä linkin perässä olevana koodina, joka lähettää tiedon käyttämääsi analytiikan palveluun.
Joko hyödynnät tageja?
Ihan jokaiselle verkkosivustolle kannattaa asentaa vähintään kävijäseuranta ja tämä vaatii jo yhden tagin asentamisen. Samalla vaivalla lisätään Google Tag Managerin tagi ja sen jälkeen pystytään hallinnoimaan muitakin sivuston tageja kootusti.
Yksinään Tag Manager ei tosiaan tuota vielä mitään hyötyä. Sitä voi ajatella tyhjänä säiliönä, joka on sivustolla valmiina ottamaan vastaan erilaisia koodinpätkiä. Vasta, kun Tag Manageriin määritellään jokin koodinpätkä – esim. Google Analyticsin kautta – se alkaa tuottaa hyötyä.
Google Tag Manager tarjoaa näkymän sivuston kaikkien seurantakoodien asennuksiin, ovatpa ne sitten vaikka Googlen tai Facebookin. Tag Managerissa ei ole omia raportointitoimintoja, vaan jokainen sen kautta asennettu työkalu tuottaa raportit itse.
Asiantuntijoiden kanssa tagien asennus voidaan rakentaa erittäin fiksusti ja tehokkaasti juuri niihin kanaviin, joiden liikennettä ja tehokkuutta haluat seurata.
Miksi Google Tag Manager?
- Välty virheiltä ja ylimääräiseltä työltä.
Virheet vähentyvät merkittävästi Tag Managerin avulla. Kun Tag Manager on asennettu oikein, on tämän jälkeen helppoa asentaa myös kaikki muut tagit oikein. - Ei hidasta sivun latausnopeutta.
Latauspyyntöjen määrä yksi keskeisimmistä Tag Managerin hyödyistä. Tag Managerin avulla tägien päällekkäisyyksiä ei tule ja näin selvitään myös mahdollisimman vähäisellä määrällä latauspyyntöjä, eikä verkkosivusto hidastu työkalusta. - Tagien muokkaukset ja uudelleenasentamiset helpottuvat.
Kun jokaista tagia ei tarvitse lisätä sivuston lähdekoodiin verkkosivuston ylläpitäjän toimesta, muokkaukset onnistuvat helposti, kun saa Tag Manageriin tunnukset.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
Tutustu myös blogeihimme
Graafisen suunnittelun 10 trendiä
Mitä trendejä graafisessa suunnittelussa on ollut viime vuosina? Lue 10 tämän hetken trendiä, jotka auttavat sinua ja yritystäsi pysymään kilpailukykyisenä.
Saavutettavuuden huomioiminen graafisessa suunnittelussa
Saavutettavuus graafisessa suunnittelussa ei ainoastaan paranna käyttäjäkokemusta, vaan edistää myös yhdenvertaisuutta ja laajentaa käyttäjäkuntaa.
Väripsykologian voima graafisessa suunnittelussa
Väripsykologia on keskeinen tekijä markkinoinnissa, sillä värit luovat erilaisia merkityksiä ja luovat tunteita. Lue blogistamme miten värien avulla voi jäädä katsojan mieleen.
Responsiivinen suunnittelu
Responsiivinen suunnittelu takaa miellyttävän käyttökokemuksen kaikilla laitteilla, sekä vahvistaa brändin yhtenäistä ilmettä.
Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä brändimarkkinointia?
Brändi on mielikuva yrityksestä asiakkaan ja kuluttajan silmissä. Brändimarkkinointi on strateginen investointi, joka voi tuoda merkittävää hyötyä myös pienille ja keskisuurille yrityksille.
Vinkit B2B-yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotantoon
B2B-yrityksille sosiaalisen median sisällöntuotanto voi olla erinomainen tapa tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, lisätä näkyvyyttä ja rakentaa asiantuntijastatusta. Tässä blogissa on listattu teemoja, joista B2B-yrityksen tyypillisesti kannattaa tehdä somepostauksia.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.