Aineisto-ohjeet

Minkäs kokoista laitetaan?

Täältä löydät aineisto-ohjeita, kun puuhastelet kasaan mainosmateriaaleja seuraavaan kampanjaasi. Vai tarvitsetko apua? Meiltä saat bannerit,  LinkedIn mainokset, Facebook karusellimainokset tai mitä vain tarvitset.

Aineistojen toimitus 5 arkipäivää ennen kampanjan alkua osoitteeseen: mainonta@oddy.fi.

Suosittelemamme mainoskoot (pikseliä):

  • 980x120
  • 336x280
  • 300x250
  • 160x600
  • 300x600

Aineisto-ohje Google Display Network


Huomioithan, että Googlen bannereissa täytyy selkeästi kertoa mainostajan nimi / logo.

Google Display -verkoston tekniset ohjeistukset:

Testaa HTML5-aineistosi ennen toimitusta:

Mainoksia varten voi ladata 15 mainoskuvaa ja 5 logoa.

  • Kuvista tulee olla sekä vaaka- että neliöversiot.
  • Huom: Joissakin mainostiloissa kuvaa saatetaan cropata horisontaalisesti yhteensä 5 % molemmista reunoista.
  • Vältä tekstiä kuvissa. Teksti ei saa peittää enempää kuin 20 % kuvasta.
  • Voit lisätä myös videon, se täytyy olla ladattuna ensin YouTubeen ja silloin tarvitaan videon URL. Tai jos ladataan videotiedosto, niin sen tulee olla pituudeltaan (suositellut kuvasuhteet: 16:9, 1:1, 4:3, 9:16) 30 s tai alle.

Landscape-kuva:

Kuvan oltava kuvasuhteessa 1.91:1 ja 600 x 314 px tai suurempi. Tiedoston koko max 5MB.


Square-kuva:

Neliökuvan oltava (1:1) ja 300 x 300 px tai suurempi. Tiedoston koko max 5MB.


Logo (valinnainen):

Logon oltava neliö (1:1) ja 128 x 128 px tai suurempi. Suositeltu koko logolle on 1200 x 1200 px. Parhainta sovitusta varten, suositellaan lisäämään myös landscape (4:1) logo, jonka tulee olla kokoa 512 x 128 tai suurempi. Suositeltu koko landscape logolle on 1200 x 300 px. Kaikille logoille läpinäkyvä tausta on paras, mutta vain jos logo on keskitetty. Tiedoston koko max 5MB.


Tekstisisällöt:

  • Pitkä otsikko: max 90 merkkiä (vain yksi otsikko)
  • Lyhyt otsikko: max 30 merkkiä (voidaan tehdä 1-5 variaatiota)
  • Kuvaus: max 90 merkkiä (voidaan tehdä 1-5 variaatiota)
  • Yrityksen nimi: max 25 merkkiä
  • Lopullinen URL (sivu, johon mainosta klikkaamalla päädytään)
  • Call to action -teksti, jonka vaihtoehdot ovat: Hae nyt, Varaa nyt, Ota yhteyttä, Lataa, Lisätietoja, Asenna, Sivustolle, Osta nyt, Rekisteröidy, Pyydä tarjous, Tilaa, Näytä lisää.

Lisätietoja Google Ads Help -oppaassa:

Suosittelemamme mainoskoot (pikseliä):

  • 980×400
  • 980×120
  • 300×300
  • 320×480
  • 300×250
  • 160×600
  • 300×600
  • + mobiiliin swipe/cube.

Aineisto-ohje ohjelmallinen ostaminen


Aineisto-ohje Mobiili swipe cube

Swipe-kuutio / 3D Cube

Usein mobiilissa käytetty mainosmuoto mobiiliparaatina. Toimii myös desktop-mainosmuodoissa. Kuutio voi sisältää monta eri sivua. Suositeltu sivumäärä maks 5.

  • Kuvan koko: Mobiili 300x300 px (myös muut ohjelmallisen mainoskoot toimivat)
  • Kuvaformaatti: .jpg, .png
  • Tiedostokoko: Kaikki kuvat yhteensä 120 Kt
  • Jokaisella sivulla voi olla oma linkki (clicktag)
  • Kuution sivu voi sisältää myös videon.

Lisää tietoa cubesta sekä työtiedoston pohjan löydät osoitteesta:


HTML5 -aineiston tekniset ohjeet:

Esimerkki Facebook-mainoksestaFacebook-kuvamainos

  • Suositeltu kuvakoko: 1200 x 628 px tai 1080 x 1080 px
  • Kuvasuhde: 1.9:1 tai 1:1
  • Teksti: enintään 90 merkkiä
  • Otsikko: enintään 25 merkkiä
  • Linkin kuvaus: 30 merkkiä

Facebookin mainoskuvissa tulee olla mahdollisimman vähän tekstiä.

20 % tekstin prosenttisääntö on poistunut, mutta Facebook suosittelee silti käyttämään kuva-alalla tekstiä harkiten.


Facebook videomainos esimerkkiFacebook-videomainos

H.264-videopakkaus, suurta profiilia suositellaan, pikselit ovat nelikulmaisia, kuvataajuus on kiinteä ja näyttö lomittamaton.

  • Kuvasuhde: 16:9 tai 1:1
  • Muoto: .mp4
  • Ääni: Stereo AAC -äänipakkaus, suositus vähintään 128 kbps.
  • Kesto: enintään 240 minuuttia
  • Tiedostokoko: enintään 4 Gt
  • Resoluutio: vähintään 720p.
  • Teksti: enintään 90 merkkiä
  • Otsikko: enintään 25 merkkiä
  • Linkin kuvaus: 30 merkkiä

Facebook aineistoesimerkki kuvakaruselliFacebook-kuvakaruselli

Kuvakaruselli on Facebookissa poikkeuksellinen sisältömuoto, sillä se vaatii neliönmuotoiset kuvat. Karusellilla voit näyttää samassa mainosyksikössä jopa 10 kuvaa sekä linkkiä ja ohjata käyttäjiä sivustosi tiettyihin osiin. Kuvissa kannattaa olla mahdollisimman vähän tekstiä. 

  • Kuvasuhde 1:1.
  • Suositeltu kuvakoko: 1080 x 1080 px, mutta vähintään 600 x 600 px.
  • Kuvatiedostot ladataan Facebookiin .jpg:nä tai .png:nä.
  • Teksti: enintään 90 merkkiä
  • Otsikko: enintään 40 merkkiä
  • Linkin kuvaus: 20 merkkiä

Facebook-profiilikuva

Facebookin profiilikuva rajautuu ympyräksi sekä uutisvirrassa, että sivulla. Tämä tulee ottaa huomioon, kun harkitaan esimerkiksi logon asettelua­ – huomioi ympyräksi rajautuvassa kuvassa pois leikkautuvat kulmat! Kuva voi olla hyvä ladata hieman minimikokoa isompana, jotta Facebook ei ryhdy venyttelemään kuvaa. Jos kuvassa on tekstiä tai logo, kannattaa se tallentaa PNG:nä.

  • Kuvasuhde 1:1
  • Koko: 720 x 720 px tai 960 x 960 px
  • Tiedostokoko: alle 100 kb

Kansikuva

Facebook-sivun kansikuvana voi nykyisin käyttää joko kuvaa, videota tai useampaa kuvaa slideshow'na. Kansikuvalla kannattaa pyrkiä välittämään yrityksen tai yhteisön ydinviesti yleisölle heti Facebook-sivulle saavuttaessa. Kansikuva rajautuu hieman eri tavalla mobiilissa kuin desktopilla, joten kannattaa välttää laittamasta aivan reuna-alueille oleellista tietoa. Näkyvillä oleva koko on pöytäkoneella 820 x 312 px ja mobiilissa 640 x 360 px.

  • Suositeltu kuvasuhde 16:9
  • Suositeltu kuvakoko kuvanlaadun kannalta: 1920 x 1080 px
  • Koko: alle 100 kb
  • Tallennusmuoto PNG, jos kuvassa on tekstiä

Facebookin linkkijulkaisu

Linkkijulkaisuja Facebook-sivulla julkaistaessa kannattaa huolehtia, että julkaisukuva on ladattu oikean kokoisena verkkosivustolle, jolta olet jakamassa linkkiä. Mikäli et saa linkin takaa kuvaa esille, mutta kuva on jo ladattu sivustosi metatietoihin, kannattaa kokeilla Facebook Debuggeria.

  • Kuvasuhde 1,91:1
  • Suositeltu koko 1200 x 628 px, leveyden oltava vähintään 600 pikseliä.

Uusin päivitys toi myös 1:1 kuvasuhteen mahdolliseksi linkkijulkaisuihin. Erityisesti mobiilissa kaikki pystysuuntainen kuva-ala kannattaa ottaa haltuun, vertikaalimateriaalit.


Facebook-kuvajulkaisu

Kuvat skaalautuvat nykyään varsin tyylikkäästi Facebookiin, olivatpa ne sitten pysty- tai vaakakuvia. Koska valtaosa Facebookin käyttäjistä selaa uutisvirtaa kännykällä, kannattaa markkinoijankin panostaa pysty- eli vertikaalikuviin maksimaalisen huomion takaamiseksi.

  • Kuvasuhde 9:16-16:9.
  • Suositeltu leveys 1200 px, leveyden oltava vähintään 600 pikseliä.

Facebook 360° kuva

360° -kuvan saat näppärimmin otettua älypuhelimellasi Facebook-sovelluksen kautta.

  • Maksimileveys 30,000 pikseliä.
  • Suositeltu tiedostokoko alle 20-30MB.
  • 360-kuva näytetään uutisvirrassa kuvasuhteessa 2:1

Facebook-video

Videosisältöjä tuottaessa kannattaa ottaa huomioon, että valtaosa ihmisistä käyttää Facebookia mobiililaitteella. Pystyvideot ovat käyttäjille nyt arkipäivää ja takaavat suuren huomioarvon. Videoon kannattaa lisätä tekstitykset aina kun se on mahdollista, sillä äänten päällekytkeminen on useimmissa tilanteissa katsojalle hankalaa eivätkä kaikki halua ääniä käyttää Facebookin uutisvirtaa selatessaan.

  • Kuvasuhde 16:9 – 9:16.
  • 360-video näytetään uutisvirrassa kuvasuhteessa 2:1
  • Tuetut tiedostomuodot .MOV tai .MP4.
  • Vähimmäiskesto 1 sekunti, enimmäiskesto 240 minuuttia.

Slideshow eli diaesitys

Slideshowta eli diaesitystä tehdessä kuvien kuvasuhde on tärkeää. Kun kuvasuhde on kaikissa kuvissa sama, show pysyy yhtenäisenä, eikä Facebook leikkaa kuvista alueita ulos. Julkaistavan diaesityksen kuvasuhteen voit valita diaesitystä Facebookissa tehdessäsi.

  • Kuvasuhde 16:9, 1:1 tai 2:3 tai ladattujen kuvien alkuperäinen suhde.
  • Suositeltu koko 1280 x 720 pikseliä.

Canvas eli perussivu, toimii vain mobiilissa

  • Näkyy uutisvirrassa kuvasuhteessa 1:91.
  • Suositeltu kuvan koko 1200 x 628 pikseliä.

Muut muodot

Näiden perusmuotojen lisäksi mainostyökalu tarjoaa meille monta muutakin mainosmuotoa. Nämä jaetaan mainonnan tavoitteiden ja sijoittelun mukaan. Kun kuvan rajaa heti kättelyssä 1200 pikseliä leveäksi, se sopii useimpiin mainosmuotoihin.


Sivutykkääjät

  • Kuvasuhde 1,91:1.
  • Suositeltu kuvan koko 1200 x 628 pikseliä.

Kuvallinen mainos

  • Kuvasuhde 1,91:1.
  • Suositeltu kuvan koko 1200 x 628 pikseliä.

Oikea sarake ja pika-artikkelit

  • Kuvasuhde 9:16-16:9.
  • Suositeltu leveys 1200 pikseliä.
  • Vähimmäiskorkeus ja -leveys 600 pikseliä.

Messengerin aloitussivun mainos, sponsoroitu viesti ja Audience Network

  • Kuvasuhde 9:16 – 16:9.
  • Suositeltu koko 1200×628 pikseliä.
  • Linkin sisältävä mainos näkyy kuvasuhteessa 1,91:1.

20 % tekstin prosenttisääntö on poistunut, mutta Facebook suosittelee silti käyttämään kuva-alalla tekstiä harkiten. Tarkempia tietoja Facebook-mainosten spekseistä löydät Facebookin mainosoppaasta:

https://www.facebook.com/business/ads-guide

Aineisto-ohje esimerkki Instagram mainosKuvamainos

  • Suositeltu kuvakoko: 1080 x 1080 px (enint. 1936 x 1936px)
  • Pystykuvan kuvakoko: 1080 x 1350 px
  • Kuvasuhde: 1:1 (rajoitettu vaaka 1,91:1)
  • Kuvaformaatti: .jpg tai .png
  • Kuvateksti: Suositus 125 merkkiä (enint. 2 2000)
  • Tiedostokoko: Maks. 30 Mt

20 % tekstin prosenttisääntö on poistunut, mutta Facebook ja Instagram yhä suosittelevat silti käyttämään kuva-alalla tekstiä harkiten.

Kuvateksteissä pitkät tekstit rajautuvat "...lisää" -tekstin taakse.


Aineisto-ohje esimerkki Instagram videoVideomainos

  • Videon suositeltu kuvasuhde: 1:1 / vaaka 1,91:1
  • Myös neliö- ja pystyvideot mahdollisia. Niissä kuvakoko 1080 x 1080 px tai 1080 x 1350 px.
  • Video: H.264-videopakkaus, suurta profiilia suositellaan, pikselit ovat nelikulmaisia, kuvataajuus on kiinteä ja näyttö lomittamaton.
  • Muoto: .mp4
  • Ääni: Stereo AAC -äänipakkaus, suositus väh. 128 kbps.
  • Kesto: Enintään 60 sekuntia
  • Tiedostokoko: Enintään 4 Gt
  • Teksti: enintään 2200 merkkiä

Kuvakaruselli

  • Suositeltu kuvakoko: 1080 x 1080 px (enint. 1936 x 1936 px)
  • Kuvasuhde: 1:1 (rajoitettu vaaka 1,91:1)
  • Kuvaformaatti: .jpg tai .png
  • Kuvateksti: Suositus 125 merkkiä (enint. 2 2000)
  • Tiedostokoko: Maks. 30 Mt
  • Korttien vähimmäismäärä: 2 kpl
  • Korttien enimmäismäärä: 10 kpl

Aineisto-ohje LinkedIn tekstimainosTekstimainos - Horizontal

  • Mainosmuoto: Kuva ja teksti
  • Kuvan koko: 50x50 px
  • Kuvaformaatti: .jpg, .jpeg, .png, .gif
  • Otsikkoteksti: maks. 25 merkkiä
  • Kuvausteksti: maks. 75 merkkiä

Tekstimainos - Square

  • Mainosmuoto: Kuva ja teksti
  • Kuvan koko: 50x50 px
  • Kuvaformaatti: .jpg, .jpeg, .png, .gif
  • Otsikkoteksti: maks. 25 merkkiä
  • Kuvausteksti: maks. 75 merkkiä

Tekstimainos - Long

  • Mainosmuoto: Teksti
  • Otsikkoteksti: maks. 25 merkkiä
  • Kuvausteksti: maks. 75 merkkiä

Aineisto-ohje LinkedIn sponsoroitu julkaisu

Sponsoroitu julkaisu - Työpöytä

  • Mainosmuoto: Kuva ja teksti
  • Kuvan koko: 1200x627px
  • Kuvaformaatti: .jpg, .jpeg, .png, .gif
  • Tiedostokoko: maks. 100 Mt
  • Otsikkoteksti: maks. 70 merkkiä
  • Esittelyteksti: maks. 152 merkkiä
  • Kuvausteksti: maks. 100 merkkiä

Sponsoroitu julkaisu - Mobiili

  • Mainosmuoto: Kuva ja teksti
  • Kuvan koko: 1200x627px
  • Kuvaformaatti: .jpg, .jpeg, .png, .gif
  • Tiedostokoko: maks. 100 Mt
  • Otsikkoteksti: maks. 70 merkkiä
  • Esittelyteksti: maks. 150 merkkiä
  • Kuvausteksti: ei näytetä

Muut LinkedIn -mainosmuodot ja tarkat ohjeistukset:

https://www.linkedin.com/help/lms/topics/8154/8155 

Spotify aineisto-ohjeet

Ääniaineiston lisäksi Spotify näyttää klikattavan kuvan (sijoitettu kansikuvan alueelle), jolla voidaan laajentaa kampanjaa ja ohjata liikennettä URL-osoitteeseen.

Audiofile

  • Pituus: Max 30 sek
  • Aineistokoko: Max 1 MB
  • Formaatti: WAV, MP3 (Ohjelmalliseen .OGG).
  • Volume: WAV - 16-bit 44.1 kHz, MP3 - vähintään 192 kbps, Normalized to -14 dB LUFS integrated
  • Kaikkien huippujen tulisi säilyä alle -1 dB TP, ylimääräisen vääristymisen välttämiseksi transkoodauksessa

Tekstit

  • Tekstejä ei tarvita ohjelmalliseen
  • Tekstit: Mainostajan nimi ja CTA, jotka korvaavat kappaleen nimen ja esittäjän nimen.
  • Mainostajan nimi: Max 45 merkkiä
  • CTA vaihtoehdot:
    • MORE INFO
    • GET INFO
    • VISIT SITE
    • BUY TICKETS
    • GET COUPON
    • SHARE
    • VISIT PROFILE
    • LEARN MORE
    • FIND STORES
    • DOWNLOAD
    • BUY NOW
    • SHOP NOW
    • LISTEN NOW

Kuvaelementti / Display Unit 

  • Kuvan koko: 640 x 640 px
  • Kuvaformaatti: JPG
  • Aineistokoko: Max 200 KB
  • Clickthrough URL: Osoite on aina määritettävä. URL-osoitteiden tulisi ohjata https-sivulle.

Aineisto-ohje Snapchat

Snapchat Ads / Article

  • Mainosmuodot: teksti, video, GIF, kuva
  • Aineiston koko: 1080x1920
  • Formaatti: mp4/mov, .gif, .png, H.264
  • Kuvasuhde: 9:16
  • Audio: 2-kanavainen, PCM / AAC, vähintään 192 kbps, 16/24 bit, 48 KHz

Snapchat-kuva- ja videomainos

  • Kuvakoko: 1080 x 1920 px
  • Kuvasuhde: 9:16
  • Kuvamuoto: .jpg ja .png
  • Videomuoto: .mp4 ja .mov
  • Videon pituus: 3-180 sekuntia
  • Bränditeksti: enintään 25 merkkiä
  • Otsikko: enintään 34 merkkiä

Snapchat-kokoelmamainos

Kokoelmamainokset ovat tarkoitettu ensisijaisesti verkkokaupoille, jolloin voidaan näyttää mainoksessa useita tuotteita samanaikaisesti.

  • Kuvakoko: 1080 x 1920 px
  • Kuvasuhde: 9:16
  • Kuvamuoto: .jpg ja .png
  • Videomuoto: .mp4 ja .mov
  • Videon pituus: 3-180 sekuntia
  • Bränditeksti: enintään 25 merkkiä
  • Otsikko: enintään 34 merkkiä

Tuotekuvan vaatimukset

  • Kuvamuoto: .jpg tai .png
  • Kuvakoko: 160 x 160 px

Snapchat Story -mainos

Storymainoksessa voidaan hyödyntää 3-20 yksittäistä kuva- tai videomainosta.

  • Kuvakoko: 1080 x 1920 px
  • Kuvasuhde: 9:16
  • Kuvamuoto: .jpg ja .png
  • Videomuoto: .mp4 ja .mov
  • Videon pituus: 3-180 sekuntia
  • Bränditeksti: enintään 25 merkkiä
  • Otsikko: enintään 34 merkkiä

Tile asset deliverables for Discover section

Story-otsikko: enintään 55 merkkiä

Logo:

  • Kuvamuoto: .png
  • Kuvakoko: 993 x 284 px

Kuva:

  • Kuvamuoto: .png
  • Kuvakoko: 360 x 600 px

Skippaamaton perusvideomainos

Perusvideomainosta ei pysty ohittamaan ensimmäisen 3-6 sekunnin aikana.

  • Kuvakoko: 1080 x 1920 px
  • Kuvasuhde: 9:16
  • Videomuoto: .mp4 ja .mov (H.264 encoded)
  • Videon pituus: 3-180 sekuntia

Filtterimainos/peittokuva

Tämä mainostyyppi näkyy, kun pyyhkäistään ruutua vasemmalle tai oikealle.

  • Kuvakoko: 1080 x 2340 px
  • Kuvamuoto: .png
  • Tekstin, logon tai tietosuojalausekkeiden osalta pitää jättää 310px vapaa-alue ylä- ja alaosaan.

Mainosratkaisujen esittely:

https://forbusiness.snapchat.com/ad-products


Mainosmuotojen tarkat ohjeistukset:

https://businesshelp.snapchat.com/en-US/article/top-snap-specs

Aineisto-ohje ohjaava natiivimainonta

Natiivimainoksen elementit:

  • Kuva tai video
  • Otsikko
  • Kuvaus tai ingressi
  • Mainostajan nimi tai logo

Kuva:

  • Kuvan koko: 4:3
  • Formaatti: .jpg, .png
  • Tiedostokoko: maks. 200 kt

Kuva ei saa sisältää logoa tai tekstiä.
Kuvassa itsessään ei saa olla mitään kävijää aktivoivaa tekijää, kuten “Klikkaa tästä!”

Otathan huomioon, että kuvaa saatetaan rajata mediasta riippuen, joten pidä kuvan tärkeimmät osat keskellä.


Otsikko:

  • Mainosmuoto: Teksti
  • Tekstimäärä: maks. 60 merkkiä (sisältäen välilyönnit)

Tekstin pituus sovitetaan automaattisesti sivuston mukaan. Jos käytetään pitkää otsikkoa, voidaan teksti leikata ja korvata kolmella pisteellä (...) millä tahansa sivustolla.


Kuvaus:

  • Mainosmuoto: Teksti
  • Tekstimäärä: maks. 100 merkkiä (sisältäen välilyönnit)

Tekstin pituus sovitetaan automaattisesti sivuston mukaan.


Vinkki!

Yritä houkutella lukija lukemaan lisää artikkelista. Älä käytä mainosmaisia tekstejä, kuten “Nyt tuotteet -50%!” Tarjoa sisällöllä tietoa, vinkkejä, käyttäjiä aktivoivaa sisältöä, kuten kilpailuja, testejä ja keskustelua. Muista mitata myös natiivimainonnan toimivuutta. Älä pyöritä samaa mainosta liian pitkään, tarjoa ajan mittaan tuoretta sisältöä.

Standardit Pins-kuvamainokset

  • Kuvamuoto: .png ja .jpg
  • Tiedostokoko: enintään 20Mb
  • Kuvasuhde: 2:3
    TAI
  • Kuvakoko: 1000 x 1500 px
  • Otsikko: enintään 100 merkkiä, mutta vain ensimmäiset 40 merkkiä näkyvät feedissä (laitteesta riippuen).
  • Teksti: enintään 500 merkkiä

Standardit Pins-videomainokset

  • Videomuoto: .mp4, .mov ja .m4v (H. 264 tai H. 265 encoding)
  • Tiedostokoko: enintään 2Gb
  • Suositeltu kuvasuhde: neliö 1:1 tai pystysuoraan 2:3 tai 9:16.
  • Muut tuetut kuvasuhteet: 1:2 tai 1.91:1
  • Videon pituus: vähintään 4 sekuntia, enintään 15 minuuttia
  • Otsikko: enintään 100 merkkiä, mutta vain ensimmäiset 40 merkkiä näkyvät feedissä (laitteesta riippuen).
  • Teksti: enintään 500 merkkiä

Videomainos maksimileveydellä

  • Videomuoto: .mp4, .mov ja .m4v (H. 264 tai H. 265 encoding)
  • Kuvasuhde: Neliö 1:1 tai 16:9
  • Tiedostokoko: enintään 2Gb
  • Videon pituus: vähintään 4 sekuntia, enintään 15 minuuttia
  • Otsikko: enintään 100 merkkiä, mutta vain ensimmäiset 40 merkkiä näkyvät feedissä (laitteesta riippuen).
  • Teksti: enintään 500 merkkiä

Karusellimainos

  • Kuvamuoto: .png ja .jpeg
  • Kuvasuhde: 1:1 tai 2:3
  • Tiedostokoko: enintään 32Mb per kuva
  • Kuvamäärä: 2-5 per karuselli
  • Otsikko: enintään 100 merkkiä, mutta vain ensimmäiset 40 merkkiä näkyvät feedissä (laitteesta riippuen).
  • Teksti: enintään 500 merkkiä

Kokoelmamainos

Staattinen kuvakokoelma:

  • Kuvamuoto: .png ja .jpeg
  • Kuvasuhde: neliö 1:1 (suositus) tai leveyssuunnassa 2:3
  • Tiedostokoko: enintään 10Mb
  • Creative quantity: 1 hero creative, vähintään 3 toissijaista. Maksimissaan 24 toissijaista.
  • Otsikko: enintään 100 merkkiä, mutta vain ensimmäiset 40 merkkiä näkyvät feedissä (laitteesta riippuen).
  • Teksti: enintään 500 merkkiä

Videokokoelma:

  • Videomuoto: .mp4, .mov ja .m4v (H. 264 tai H.265 encoding)
  • Kuvasuhde: neliö 1:1 (suositus) tai leveyssuunnassa 2:3 tai 9:16.
  • Tiedostokoko: enintään 2Gb
  • Videon pituus: vähintään 4 sekuntia, enintään 15 minuuttia.
  • Otsikko: enintään 100 merkkiä, mutta vain ensimmäiset 40 merkkiä näkyvät feedissä (laitteesta riippuen).
  • Teksti: enintään 500 merkkiä

TikTok Ads Manager tukee sekä kuvamainoksia että videomainosmuotoja. Alla olevassa taulukossa luetellaan TikTok -mainosten sijoittelujen ja News Feed -sarjan mainossijoittelujen videomainosten tekniset tiedot.

News Feed App Series Image Ad

Sijoitus

BuzzVideo:

  • BuzzVideo in-feed ad
  • ​BuzzVideo details page
  • ​BuzzVideo video post-roll ad
  • ​BuzzVideo in-feed story

TopBuzz:

  • TopBuzz in-feed ad
  • ​TopBuzz details page

Babe:

  • Babe in-feed ad
  • Babe details page

Mainoksen rakenne: luova kuva + brändin tai sovelluksen nimi + mainoksen kuvaus

  • Tiedostotyyppi: .JPG tai .PNG
  • Kuvan resoluutio: Ei rajoitteita. Suositus 1200 x 628 px.
  • Tiedosto koko: Ei rajoitteita, suositus < 500 kb.
  • Sovelluksen tai brändin nimi:
    Sovellusten nimiksi tuemme 4-40 kirjaimista (latin) ja 2-20 (aasian kirjaimet).
    Brändin nimiksi tuemme 2-20 kirjaimista (latin) ja 1-10 (aasian kirjaimet).

Huomio!

  • Emojit tai hymiöt eivät voi sisältyä sovelluksen/brändin nimeksi.
  • Erilaiset välimerkit ja välilyönnit lasketaan kirjaimiksi.
  • Puhelimen mallista ja käyttöliittymästä riippuen, pidempi teksti voi olla näkymättä kokonaan näyttöruudulla.

Kuvaus tukee 12-100 kirjainta (latin) ja 6-50 (aasian kirjaimet).

Huomio!

  • Emojit, "{ }" ja "#" eivät voi sisältyä kuvaukseen.
  • Erilaiset välimerkit ja välilyönnit lasketaan kirjaimiksi.
  • Puhelimen mallista ja käyttöliittymästä riippuen, pidempi teksti voi olla näkymättä kokonaan näyttöruudulla.

Ehdotuksia parempaan mainoksen toimivuuteen ja käyttäjäkokemukseen:

  • Pidä avain asemassa olevat elementit keskellä ruutua. Tämä estää niiden peittymisen kuvauksella tai logolla ja välttämään olematta hieman leikattu sivuilta sopiakseen eri kokoisiin näyttöihin.
  • Mainoksen on oltava lokalisoitu; muita kuin virallisia paikallisia kieliä, joilla mainos näytetään, ei pitäisi näyttää liian usein.

Huomio!

Helpottaaksemme kuvamainoksen luomista ja lataamista, olemme kehittäneet kuvan rajaustyökalun. Tämän työkalun avulla voit ladata kuvia, joiden kuvasuhde on mikä tahansa, ja muuttaa näiden kuvien kokoa täyttääkseen kuvasuhteen vaatimukset.

TikTok Ads Manager tukee sekä kuvamainoksia että videomainosmuotoja. Alla olevassa taulukossa luetellaan TikTok -mainosten sijoittelujen ja News Feed -sarjan mainossijoittelujen videomainosten tekniset tiedot.

TikTok Video Ads

Sijoittelu

  • TikTok in-feed ad

Mainoksen rakenne: Videomainos + mainoksen näyttökuva + tuotemerkki tai sovelluksen nimi + mainoksen kuvaus

Kuvasuhde: 9:16, 1:1, tai 16:9

Videon resoluutio: Resoluution täytyy olla 540 x 960px, 640 x 640px, tai 960 x 540px.

Tiedostotyyppi: .mp4, .mov, .mpeg, .3gp, or .avi

Videon kesto: 5-60s sallittu. Suositus 9-15s.

News Feed App Series Video Ads

Sijoittelu

BuzzVideo:

  • BuzzVideo in-feed ad
  • BuzzVideo details page ad
  • BuzzVideo story ad

TopBuzz:

  • TopBuzz in-feed ad
  • TopBuzz details page ad

Babe:

  • Babe in-feed ad
  • Babe details page ad

Mainoksen rakenne: Videomainos + tuotemerkki tai sovelluksen nimi + mainoksen kuvaus.

Kuvasuhde: 16:9 or 1:1

Videon resoluutio: Ei rajoitusta. Suosittelemme seuraavia resoluutioita: 720 x 1280px, 640 x 640px, tai 1280 x 720px.

Tiedostotyyppi: .mp4, .mov, .mpeg, .3gp, or .gif

Videon kesto: Ei rajoitusta. Suosittelemme lyhyitä videoita 5-60s.

Bittinopeus: >516 kbps

Tiedoston koko: <500 MB

Profiilikuva:

  • Kuvasuhde: 1:1
  • Tiedostotyyppi: .jpg, .jpeg, .png
  • Tiedoston koko: <50 kb

Sovelluksen nimi tai tuotenimi: Sovellusten nimissä TikTok tukee 4-40 merkkiä (latinalainen) ja 2-20 merkkiä (aasialaisia merkkejä).
Brändin nimissä TikTok tukee 2-20 merkkiä (latinalainen) ja 1-10 merkkiä (aasialaisia merkkejä).

Huomio:

  • Emojit eivät voi näkyä sovelluksen nimessä tai tuotenimessä.
  • Välimerkit ja välilyönnit vievät myös merkkejä.
  • Puhelinmallista ja käyttöjärjestelmästä riippuen pitempi teksti voi olla näkymättä kokonaan näytöllä.

Mainoksen kuvaus: Kuvauksissa tuemme 1-100 merkkiä (latinalainen) ja 1-50 merkkiä (aasialaisia merkkejä).

Huomio:

  • Hymiöt, "{}" ja "#" eivät voi näkyä kuvauksessa.
  • Välimerkit ja välilyönnit vievät myös merkkejä.
  • Puhelinmallista ja käyttöjärjestelmästä riippuen pitempi teksti voi olla näkymättä kokonaan näytöllä.

Ehdotuksia parempaan mainosten toimivuuteen ja käyttäjäkokemukseen:

  1. Videomainoksessa on oltava taustamusiikkia tai ääntä.
  2. Lataa korkean resoluution videoita. Vältä epäselviä tai vääristyneitä kuvia, jotka johtuvat mittojen venyttämisestä tai puristamisesta.
  3. Mainoksen on oltava lokalisoitu. Muita kuin paikallisia virallisia kieliä, joilla mainos näytetään, ei pitäisi näyttää liian usein.

Huomio: Jotta voit helpottaa kuvamainoksen luomista ja lataamista, TikTok on kehittänyt älykkään optimointityökalun. Tämän työkalun avulla voit ladata minkä tahansa kuvasuhteen videoita ja muuttaa näiden luokittelemattomien videoiden kokoa kuvasuhteen vaatimusten täyttämiseksi. Jos haluat oppia luovista turvavyöhykkeistä ja -verkkoista, tutustu TikTok:n luoviin vinkkeihin.

Laita meille viestiä!

Tarvitsetko apua mainonnassa ja markkinoinnissa? Haluatko tehdä markkinointia, joka toimii? Kerro tarkemmin, missä tarvitset apua tai jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä.

Anna Oddyn auttaa!

Lue mielenkiintoisia blogipostauksiamme
Tutustu palveluihimme
Tutustu asiakkaisiimme