Aineisto-​ohjeet

Minkäs kokoista laitetaan?

Täältä löydät aineisto-ohjeita, kun puuhastelet kasaan mainosmateriaaleja seuraavaan kampanjaasi. Vai tarvitsetko apua? Meiltä saat bannerit,  LinkedIn mainokset, Facebook karusellimainokset tai mitä vain tarvitset.

Aineistojen toimitus 5 arkipäivää ennen kampanjan alkua osoitteeseen: mainonta@oddy.fi.

Suosittelemamme mainoskoot:

  • 980x120
  • 336x280
  • 300x250
  • 160x600
  • 300x600

Aineisto-ohje Google Display Network


Huomioithan, että Googlen bannereissa täytyy selkeästi kertoa mainostajan nimi / logo.

Google Display ‑verkoston tekniset ohjeistukset:

Testaa HTML5-​aineistosi ennen toimitusta:

Mainoksia varten voi ladata 15 mainoskuvaa ja 5 logoa.

  • Kuvista tulee olla sekä vaaka- että neliöversiot.
  • Huom: Jois­sakin mai­nos­ti­loissa kuvaa saa­te­taan cropata hori­son­taa­li­sesti yhteensä 5 % molem­mista reunoista.
  • Vältä tekstiä kuvissa. Teksti ei saa peittää enempää kuin 20 % kuvasta.
  • (Voi lisätä myös videon, se täytyy olla ladat­tuna ensin You­Tu­been ja silloin tar­vi­taan videon URL. Tai jos ladataan video­tie­dosto, niin sen tulee olla pituu­del­taan (suo­si­tellut kuva­suh­teet: 16:9, 1:1, 4:3, 9:16) 30s tai alle.)

Landscape-​kuva:

Kuvan oltava kuvasuhteessa 1.91:1 ja 600 x 314 tai suurempi. Tiedoston koko max 5MB.


Square-​kuva:

Neliökuvan oltava (1:1) ja 300 x 300 tai suurempi. Tiedoston koko max 5MB.


Logo (valinnainen):

Logon oltava neliö (1:1) ja 128 x 128 tai suurempi. Suositeltu koko logolle on 1200 x 1200. Parhainta sovitusta varten, suositellaan lisäämään myös landscape (4:1) logo, jonka tulee olla kokoa 512 x 128 tai suurempi. Suositeltu koko landscape logolle on 1200 x 300. Kaikille logoille läpinäkyvä tausta on paras, mutta vain jos logo on keskitetty. Tiedoston koko max 5MB.


Tekstisisällöt:

  • Pitkä otsikko: max 90 merkkiä (vain yksi otsikko)
  • Lyhyt otsikko: max 30 merkkiä (voidaan tehdä 1–5 variaatiota)
  • Kuvaus: max 90 merkkiä (voidaan tehdä 1–5 variaatiota)
  • Yri­tyksen nimi: max 25 merkkiä
  • Lopul­linen URL (sivu, johon mainosta klik­kaa­malla päädytään)
  • Call to action ‑teksti, jonka vaih­toehdot ovat: Hae nyt, Varaa nyt, Ota yhteyttä, Lataa, Lisä­tie­toja, Asenna, Sivus­tolle, Osta nyt, Rekis­te­röidy, Pyydä tarjous, Tilaa, Näytä lisää.

Lisätietoja Google Ads Help ‑oppaassa:

Suosittelemamme mainoskoot:

  • 980×400
  • 980×120
  • 300×300
  • 320×480
  • 300×250
  • 160×600
  • 300×600
  • + mobii­liin swipe/​cube.

Aineisto-ohje ohjelmallinen ostaminen


Aineisto-ohje Mobiili swipe cube

Swipe-​kuutio /​ 3D Cube

Usein mobiilissa käytetty mainosmuoto mobiiliparaatina. Toimii myös desktop-mainosmuodoissa. Kuutio voi sisältää monta eri sivua. Suositeltu sivumäärä maks 5.

  • Kuvan koko: Mobiili 300x300 (myös muut ohjel­mal­lisen mai­nos­koot toimivat)
  • Kuva­for­maatti: .jpg, .png
  • Tie­dos­to­koko: Kaikki kuvat yhteensä 120 Kt
  • Jokai­sella sivulla voi olla oma linkki (clicktag)
  • Kuution sivu voi sisältää myös videon.

Lisää tietoa cubesta sekä työtiedoston pohjan löydät osoitteesta:


HTML5 ‑aineiston tekniset ohjeet:

Esimerkki Facebook-mainoksestaFacebook-​kuvamainos

Facebookin mainoskuvissa tulee olla mahdollisimman vähän tekstiä. Teksti saa peittää enintään 20% kuva-alasta. Liiallinen tekstimäärä mainoksessa voi vähentää mainoksen näkyvyyttä. Lisätietoja tekstin määrästä Facebookin ohjeistuksissa.

  • Suo­si­teltu kuvakoko: 1200 x 628 px tai 1080 x 1080
  • Kuva­suhde: 1.9:1 tai 1:1
  • Teksti: enintään 90 merkkiä
  • Otsikko: enintään 25 merkkiä
  • Linkin kuvaus: 30 merkkiä


Facebook videomainos esimerkkiFacebook-​videomainos

H.264-videopakkaus, suurta profiilia suositellaan, pikselit ovat nelikulmaisia, kuvataajuus on kiinteä ja näyttö lomittamaton.

  • Kuva­suhde: 16:9 tai 1:1
  • Muoto: .mp4
  • Ääni: Stereo AAC ‑ääni­pak­kaus, suositus vähin­tään 128 kbps.
  • Kesto: enintään 240 minuuttia
  • Tie­dos­to­koko: enintään 4 Gt
  • Reso­luutio: vähin­tään 720p.
  • Teksti: enintään 90 merkkiä
  • Otsikko: enintään 25 merkkiä
  • Linkin kuvaus: 30 merkkiä

Facebook aineistoesimerkki kuvakaruselliFacebook-​kuvakaruselli

Kuvakaruselli on Facebookissa poikkeuksellinen sisältömuoto, sillä se vaatii neliönmuotoiset kuvat. Karusellilla voit näyttää samassa mainosyksikössä jopa 10 kuvaa sekä linkkiä ja ohjata käyttäjiä sivustosi tiettyihin osiin. Kuvissa tulee olla mahdollisimman vähän tekstiä. Liiallinen tekstimäärä mainoksessa voi vähentää mainoksen näkyvyyttä. 

  • Kuva­suhde 1:1.
  • Suo­si­teltu kuvakoko: 1080 x 1080 px, mutta vähin­tään 600 x 600 px.
  • Kuva­tie­dostot ladataan Face­boo­kiin .jpg:nä tai .png:nä.
  • Teksti: enintään 90 merkkiä
  • Otsikko: enintään 40 merkkiä
  • Linkin kuvaus: 20 merkkiä

Facebook-​profiilikuva

Facebookin profiilikuva rajautuu ympyräksi sekä uutisvirrassa, että sivulla. Tämä tulee ottaa huomioon, kun harkitaan esimerkiksi logon asettelua­ – huomioi ympyräksi rajautuvassa kuvassa pois leikkautuvat kulmat! Kuva voi olla hyvä ladata hieman minimikokoa isompana, jotta Facebook ei ryhdy venyttelemään kuvaa. Jos kuvassa on tekstiä tai logo, kannattaa se tallentaa PNG:nä.

  • Kuva­suhde 1:1
  • Koko: 720 x 720 px tai 960 x 960 px
  • Tie­dos­to­koko: alle 100 kb

Kansikuva

Facebook-sivun kansikuvana voi nykyisin käyttää joko kuvaa, videota tai useampaa kuvaa slideshow'na. Kansikuvalla kannattaa pyrkiä välittämään yrityksen tai yhteisön ydinviesti yleisölle heti Facebook-sivulle saavuttaessa. Kansikuva rajautuu hieman eri tavalla mobiilissa kuin desktopilla, joten kannattaa välttää laittamasta aivan reuna-alueille oleellista tietoa. Näkyvillä oleva koko on pöytäkoneella 820 x 312 px ja mobiilissa 640 x 360 px.

  • Suo­si­teltu kuva­suhde 16:9
  • Suo­si­teltu kuvakoko kuvan­laadun kannalta: 1920 x 1080 px
  • Koko: alle 100 kb
  • Tal­len­nus­muoto PNG, jos kuvassa on tekstiä

Facebookin linkkijulkaisu

Linkkijulkaisuja Facebook-sivulla julkaistaessa kannattaa huolehtia, että julkaisukuva on ladattu oikean kokoisena verkkosivustolle, jolta olet jakamassa linkkiä. Mikäli et saa linkin takaa kuvaa esille, mutta kuva on jo ladattu sivustosi metatietoihin, kannattaa kokeilla Facebook Debuggeria.

  • Kuva­suhde 1,91:1
  • Suo­si­teltu koko 1200 x 628 pikseliä, leveyden oltava vähin­tään 600 pikseliä.

Uusin päivitys toi myös 1:1 kuvasuhteen mahdolliseksi linkkijulkaisuihin. Erityisesti mobiilissa kaikki pystysuuntainen kuva-ala kannattaa ottaa haltuun, vertikaalimateriaalit.


Facebook-​kuvajulkaisu

Kuvat skaalautuvat nykyään varsin tyylikkäästi Facebookiin, olivatpa ne sitten pysty- tai vaakakuvia. Koska valtaosa Facebookin käyttäjistä selaa uutisvirtaa kännykällä, kannattaa markkinoijankin panostaa pysty- eli vertikaalikuviin maksimaalisen huomion takaamiseksi.

  • Kuva­suhde 9:16–16:9.
  • Suo­si­teltu leveys 1200, leveyden oltava vähin­tään 600 pikseliä.

Facebook 360° kuva

360° -kuvan saat näppärimmin otettua älypuhelimellasi Facebook-sovelluksen kautta.

  • Mak­si­mi­le­veys 30,000 pikseliä.
  • Suo­si­teltu tie­dos­to­koko alle 20–30MB.
  • 360-​kuva näy­te­tään uutis­vir­rassa kuva­suh­teessa 2:1

Facebook-​video

Videosisältöjä tuottaessa kannattaa ottaa huomioon, että valtaosa ihmisistä käyttää Facebookia mobiililaitteella. Pystyvideot ovat käyttäjille nyt arkipäivää ja takaavat suuren huomioarvon. Videoon kannattaa lisätä tekstitykset aina kun se on mahdollista, sillä äänten päällekytkeminen on useimmissa tilanteissa katsojalle hankalaa eivätkä kaikki halua ääniä käyttää Facebookin uutisvirtaa selatessaan.

  • Kuva­suhde 16:9 – 9:16.
  • 360-​video näy­te­tään uutis­vir­rassa kuva­suh­teessa 2:1
  • Tuetut tie­dos­to­muodot .MOV tai .MP4.
  • Vähim­mäis­kesto 1 sekunti, enim­mäis­kesto 240 minuuttia.

Slideshow eli diaesitys

Slideshowta eli diaesitystä tehdessä kuvien kuvasuhde on tärkeää. Kun kuvasuhde on kaikissa kuvissa sama, show pysyy yhtenäisenä, eikä Facebook leikkaa kuvista alueita ulos. Julkaistavan diaesityksen kuvasuhteen voit valita diaesitystä Facebookissa tehdessäsi.

  • Kuva­suhde 16:9, 1:1 tai 2:3 tai ladat­tujen kuvien alku­pe­räinen suhde.
  • Suo­si­teltu koko 1280 x 720 pikseliä.

Canvas eli perussivu, toimii vain mobiilissa

  • Näkyy uutis­vir­rassa kuva­suh­teessa 1:91.
  • Suo­si­teltu kuvan koko 1200 x 628 pikseliä.

Muut muodot

Näiden perusmuotojen lisäksi mainostyökalu tarjoaa meille monta muutakin mainosmuotoa. Nämä jaetaan mainonnan tavoitteiden ja sijoittelun mukaan. Kun kuvan rajaa heti kättelyssä 1200 pikseliä leveäksi, se sopii useimpiin mainosmuotoihin. Muista mainostettaessa myös Facebookin tekstisääntö! Yli 20 prosenttia tekstiä sisältävät kuvat jäävät Facebookin seulaan kiinni ja niiden jakelua voidaan rajoittaa joko niin, että mainosta ei näytetä lainkaan tai niin, että mainonnan hinta kasvaa. Jokaisen julkaisijan kaveri on Facebookin tätä varten suunnittelema työkalu, Text overlay tool.


Sivutykkääjät

  • Kuva­suhde 1,91:1.
  • Suo­si­teltu kuvan koko 1200 x 628 pikseliä.

Kuvallinen mainos

  • Kuva­suhde 1,91:1.
  • Suo­si­teltu kuvan koko 1200 x 628 pikseliä.

Oikea sarake ja pika-artikkelit

  • Kuva­suhde 9:16–16:9.
  • Suo­si­teltu leveys 1200 pikseliä.
  • Vähim­mäis­kor­keus ja ‑leveys 600 pikseliä.

Messengerin aloitussivun mainos, sponsoroitu viesti ja Audience Network

  • Kuva­suhde 9:16 – 16:9.
  • Suo­si­teltu koko 1200×628 pikseliä.
  • Linkin sisäl­tävä mainos näkyy kuva­suh­teessa 1,91:1.

Tarkempia tietoja Facebook-mainosten spekseistä löydät Facebookin mainosoppaasta:
https://www.facebook.com/business/ads-guide

Aineisto-ohje esimerkki Instagram mainosKuvamainos

  • Suo­si­teltu kuvakoko: 1080 x 1080 px (enint. 1936 x 1936px)
  • Pys­ty­kuvan kuvakoko: 1080 x 1350 px
  • Kuva­suhde: 1:1 (rajoi­tettu vaaka 1,91:1)
  • Kuva­for­maatti: .jpg tai .png
  • Kuva­teksti: Suositus 125 merkkiä (enint. 2 2000)
  • Tie­dos­to­koko: Maks. 30 Mt

Huom. Kuvassa tulee olla mahdollisimman vähän tekstiä. Liiallinen tekstimäärä mainoksessa voi vähentää mainoksen näkyvyyttä. Lisätietoja tekstin määrästä Facebookin ohjeistuksissa.

Kuvateksteissä pitkät tekstit rajautuvat "...lisää" -tekstin taakse.


Aineisto-ohje esimerkki Instagram videoVideomainos

  • Videon suo­si­teltu kuva­suhde: 1:1 /​ vaaka 1,91:1
  • Myös neliö- ja pys­ty­vi­deot mah­dol­lisia. Niissä kuvakoko 1080 x 1080 px tai 1080 x 1350 px.
  • Video: H.264-videopakkaus, suurta pro­fiilia suo­si­tel­laan, pikselit ovat neli­kul­maisia, kuva­taa­juus on kiinteä ja näyttö lomittamaton.
  • Muoto: .mp4
  • Ääni: Stereo AAC ‑ääni­pak­kaus, suositus väh. 128 kbps.
  • Kesto: Enintään 60 sekuntia
  • Tie­dos­to­koko: Enintään 4 Gt
  • Teksti: enintään 2200 merkkiä

Kuvakaruselli

  • Suo­si­teltu kuvakoko: 1080 x 1080px (enint. 1936 x 1936px)
  • Kuva­suhde: 1:1 (rajoi­tettu vaaka 1,91:1)
  • Kuva­for­maatti: .jpg tai .png
  • Kuva­teksti: Suositus 125 merkkiä (enint. 2 2000)
  • Tie­dos­to­koko: Maks. 30 Mt
  • Korttien vähim­mäis­määrä: 2 kpl
  • Korttien enim­mäis­määrä: 10 kpl

Testaa mainoksesi tekstimäärä:

Aineisto-ohje LinkedIn tekstimainosTekstimainos – Horizontal

  • Mai­nos­muoto: Kuva ja teksti
  • Kuvan koko: 50x50 px
  • Kuva­for­maatti: .jpg, .jpeg, .png, .gif
  • Otsik­ko­teksti: maks. 25 merkkiä
  • Kuvaus­teksti: maks. 75 merkkiä

Tekstimainos – Square

  • Mai­nos­muoto: Kuva ja teksti
  • Kuvan koko: 50x50px
  • Kuva­for­maatti: .jpg, .jpeg, .png, .gif
  • Otsik­ko­teksti: maks. 25 merkkiä
  • Kuvaus­teksti: maks. 75 merkkiä

Tekstimainos – Long

  • Mai­nos­muoto: Teksti
  • Otsik­ko­teksti: maks. 25 merkkiä
  • Kuvaus­teksti: maks. 75 merkkiä

Aineisto-ohje LinkedIn sponsoroitu julkaisu

Sponsoroitu julkaisu – Työpöytä

  • Mai­nos­muoto: Kuva ja teksti
  • Kuvan koko: 1200x627px
  • Kuva­for­maatti: .jpg, .jpeg, .png, .gif
  • Tie­dos­to­koko: maks. 100 Mt
  • Otsik­ko­teksti: maks. 70 merkkiä
  • Esit­te­ly­teksti: maks. 152 merkkiä
  • Kuvaus­teksti: maks. 100 merkkiä

Sponsoroitu julkaisu – Mobiili

  • Mai­nos­muoto: Kuva ja teksti
  • Kuvan koko: 1200x627px
  • Kuva­for­maatti: .jpg, .jpeg, .png, .gif
  • Tie­dos­to­koko: maks. 100 Mt
  • Otsik­ko­teksti: maks. 70 merkkiä
  • Esit­te­ly­teksti: maks. 150 merkkiä
  • Kuvaus­teksti: ei näytetä

Muut LinkedIn ‑mainosmuodot ja tarkat ohjeistukset:

https://www.linkedin.com/help/lms/topics/8154/8155 

Spotify aineisto-ohjeet

Ääniaineiston lisäksi Spotify näyttää klikattavan kuvan (sijoitettu kansikuvan alueelle), jolla voidaan laajentaa kampanjaa ja ohjata liikennettä URL-osoitteeseen.

Audiofile

  • Pituus: Max 30 sek
  • Aineis­to­koko: Max 1 MB
  • For­maatti: WAV, MP3 (Ohjel­mal­li­seen .OGG).
  • Volume: WAV – 16-​bit 44.1 kHz, MP3 – vähin­tään 192 kbps, Nor­ma­lized to ‑14 dB LUFS integrated
  • Kaikkien huip­pujen tulisi säilyä alle ‑1 dB TP, yli­mää­räisen vää­ris­ty­misen vält­tä­mi­seksi transkoodauksessa

Tekstit

  • Tekstejä ei tarvita ohjelmalliseen
  • Tekstit: Mai­nos­tajan nimi ja CTA, jotka kor­vaavat kap­pa­leen nimen ja esit­täjän nimen.
  • Mai­nos­tajan nimi: Max 45 merkkiä
  • CTA vaih­toehdot:
    • MORE INFO
    • GET INFO
    • VISIT SITE
    • BUY TICKETS
    • GET COUPON
    • SHARE
    • VISIT PROFILE
    • LEARN MORE
    • FIND STORES
    • DOWNLOAD
    • BUY NOW
    • SHOP NOW
    • LISTEN NOW

Kuvaelementti /​ Display Unit 

  • Kuvan koko: 640 x 640 px
  • Kuva­for­maatti: JPG
  • Aineis­to­koko: Max 200 KB
  • Clickth­rough URL: Osoite on aina mää­ri­tet­tävä. URL-​osoitteiden tulisi ohjata https-sivulle.

Aineisto-ohje Snapchat

Snapchat Ads /​ Article

  • Mai­nos­muodot: teksti, video, GIF, kuva
  • Aineiston koko: 1080x1920
  • For­maatti: mp4/​mov, .gif, .png, H.264
  • Kuva­suhde: 9:16
  • Audio: 2‑kanavainen, PCM /​ AAC, vähin­tään 192 kbps, 16/​24 bit, 48 KHz

Snapchat-​kuva- ja videomainos

  • Kuvakoko: 1080 x 1920 px
  • Kuva­suhde: 9:16
  • Kuva­muoto: .jpg ja .png
  • Video­muoto: .mp4 ja .mov
  • Videon pituus: 3–180 sekuntia
  • Brän­di­teksti: enintään 25 merkkiä
  • Otsikko: enintään 34 merkkiä

Snapchat-​kokoelmamainos

Kokoelmamainokset ovat tarkoitettu ensisijaisesti verkkokaupoille, jolloin voidaan näyttää mainoksessa useita tuotteita samanaikaisesti.

  • Kuvakoko: 1080 x 1920 px
  • Kuva­suhde: 9:16
  • Kuva­muoto: .jpg ja .png
  • Video­muoto: .mp4 ja .mov
  • Videon pituus: 3–180 sekuntia
  • Brän­di­teksti: enintään 25 merkkiä
  • Otsikko: enintään 34 merkkiä

Tuotekuvan vaatimukset

  • Kuva­muoto: .jpg tai .png
  • Kuvakoko: 160 x 160 px

Snapchat Story ‑mainos

Storymainoksessa voidaan hyödyntää 3-20 yksittäistä kuva- tai videomainosta.

  • Kuvakoko: 1080 x 1920 px
  • Kuva­suhde: 9:16
  • Kuva­muoto: .jpg ja .png
  • Video­muoto: .mp4 ja .mov
  • Videon pituus: 3–180 sekuntia
  • Brän­di­teksti: enintään 25 merkkiä
  • Otsikko: enintään 34 merkkiä

Tile asset deliverables for Discover section

Story-otsikko: enintään 55 merkkiä

Logo:

  • Kuva­muoto: .png
  • Kuvakoko: 993 x 284 px

Kuva:

  • Kuva­muoto: .png
  • Kuvakoko: 360 x 600 px

Skippaamaton perusvideomainos

Perusvideomainosta ei pysty ohittamaan ensimmäisen 3-6 sekunnin aikana.

  • Kuvakoko: 1080 x 1920 px
  • Kuva­suhde: 9:16
  • Video­muoto: .mp4 ja .mov (H.264 encoded)
  • Videon pituus: 3–180 sekuntia

Filtterimainos/​peittokuva

Tämä mainostyyppi näkyy, kun pyyhkäistään ruutua vasemmalle tai oikealle.

  • Kuvakoko: 1080 x 2340 px
  • Kuva­muoto: .png
  • Tekstin, logon tai tie­to­suo­ja­lausek­keiden osalta pitää jättää 310px vapaa-​alue ylä- ja alaosaan.

Mainosratkaisujen esittely:

https://forbusiness.snapchat.com/ad-products


Mainosmuotojen tarkat ohjeistukset:

https://businesshelp.snapchat.com/en-US/article/top-snap-specs

Aineisto-ohje ohjaava natiivimainonta

Natiivimainoksen elementit:

  • Kuva tai video
  • Otsikko
  • Kuvaus tai ingressi
  • Mai­nos­tajan nimi tai logo

Kuva:

  • Kuvan koko: 4:3
  • For­maatti: .jpg, .png
  • Tie­dos­to­koko: maks. 200 kt

Kuva ei saa sisältää logoa tai tekstiä.
Kuvassa itsessään ei saa olla mitään kävijää aktivoivaa tekijää, kuten “Klikkaa tästä!”

Otathan huomioon, että kuvaa saatetaan rajata mediasta riippuen, joten pidä kuvan tärkeimmät osat keskellä.


Otsikko:

  • Mai­nos­muoto: Teksti
  • Teks­ti­määrä: maks. 60 merkkiä (sisäl­täen välilyönnit)

Tekstin pituus sovitetaan automaattisesti sivuston mukaan. Jos käytetään pitkää otsikkoa, voidaan teksti leikata ja korvata kolmella pisteellä (...) millä tahansa sivustolla.


Kuvaus:

  • Mai­nos­muoto: Teksti
  • Teks­ti­määrä: maks. 100 merkkiä (sisäl­täen välilyönnit)

Tekstin pituus sovitetaan automaattisesti sivuston mukaan.


Vinkki!

Yritä houkutella lukija lukemaan lisää artikkelista. Älä käytä mainosmaisia tekstejä, kuten “Nyt tuotteet -50%!” Tarjoa sisällöllä tietoa, vinkkejä, käyttäjiä aktivoivaa sisältöä, kuten kilpailuja, testejä ja keskustelua. Muista mitata myös natiivimainonnan toimivuutta. Älä pyöritä samaa mainosta liian pitkään, tarjoa ajan mittaan tuoretta sisältöä.

Standardit Pins-​kuvamainokset

  • Kuva­muoto: .png ja .jpg
  • Tie­dos­to­koko: enintään 20Mb
  • Kuva­suhde: 2:3
    TAI
  • Kuvakoko: 1000 x 1500px
  • Otsikko: enintään 100 merkkiä, mutta vain ensim­mäiset 40 merkkiä näkyvät feedissä (lait­teesta riippuen).
  • Teksti: enintään 500 merkkiä

Standardit Pins-​videomainokset

  • Video­muoto: .mp4, .mov ja .m4v (H. 264 tai H. 265 encoding)
  • Tie­dos­to­koko: enintään 2Gb
  • Suo­si­teltu kuva­suhde: neliö 1:1 tai pys­ty­suo­raan 2:3 tai 9:16.
  • Muut tuetut kuva­suh­teet: 1:2 tai 1.91:1
  • Videon pituus: vähin­tään 4 sekuntia, enintään 15 minuuttia
  • Otsikko: enintään 100 merkkiä, mutta vain ensim­mäiset 40 merkkiä näkyvät feedissä (lait­teesta riippuen).
  • Teksti: enintään 500 merkkiä

Videomainos maksimileveydellä

  • Video­muoto: .mp4, .mov ja .m4v (H. 264 tai H. 265 encoding)
  • Kuva­suhde: Neliö 1:1 tai 16:9
  • Tie­dos­to­koko: enintään 2Gb
  • Videon pituus: vähin­tään 4 sekuntia, enintään 15 minuuttia
  • Otsikko: enintään 100 merkkiä, mutta vain ensim­mäiset 40 merkkiä näkyvät feedissä (lait­teesta riippuen).
  • Teksti: enintään 500 merkkiä

Karusellimainos

  • Kuva­muoto: .png ja .jpeg
  • Kuva­suhde: 1:1 tai 2:3
  • Tie­dos­to­koko: enintään 32Mb per kuva
  • Kuva­määrä: 2–5 per karuselli
  • Otsikko: enintään 100 merkkiä, mutta vain ensim­mäiset 40 merkkiä näkyvät feedissä (lait­teesta riippuen).
  • Teksti: enintään 500 merkkiä

Kokoelmamainos

Staattinen kuvakokoelma:

  • Kuva­muoto: .png ja .jpeg
  • Kuva­suhde: neliö 1:1 (suositus) tai leveys­suun­nassa 2:3
  • Tie­dos­to­koko: enintään 10Mb
  • Creative quantity: 1 hero creative, vähin­tään 3 tois­si­jaista. Mak­si­mis­saan 24 toissijaista.
  • Otsikko: enintään 100 merkkiä, mutta vain ensim­mäiset 40 merkkiä näkyvät feedissä (lait­teesta riippuen).
  • Teksti: enintään 500 merkkiä

Videokokoelma:

  • Video­muoto: .mp4, .mov ja .m4v (H. 264 tai H.265 encoding)
  • Kuva­suhde: neliö 1:1 (suositus) tai leveys­suun­nassa 2:3 tai 9:16.
  • Tie­dos­to­koko: enintään 2Gb
  • Videon pituus: vähin­tään 4 sekuntia, enintään 15 minuuttia.
  • Otsikko: enintään 100 merkkiä, mutta vain ensim­mäiset 40 merkkiä näkyvät feedissä (lait­teesta riippuen).
  • Teksti: enintään 500 merkkiä

Laita meille viestiä!

Tarvitsetko apua mainonnassa ja markkinoinnissa? Haluatko tehdä markkinointia, joka toimii? Kerro tarkemmin, missä tarvitset apua tai jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä.

Anna Oddyn auttaa!

Lue mielenkiintoisia blogipostauksiamme
Tutustu palveluihimme
Tutustu asiakkaisiimme