Millainen on hyvä natiivimainos?

Natiivimainonnan keskiössä on kiinnostava sisältö

Millainen on hyvä natiivimainos, lue blogi ja valjasta vinkit käyttöösi. Muista, että natiivimainonnassa keskiössä on laadukas ja vetovoimainen sisältö, eikä mainonnan kannata olla liian aktiivisesti myyvää.

millainen on hyvä natiivimainos

Kirjoitusasu

Vältä pisteitä otsikossa. Kysymysmerkki, ajatusviiva ja kaksoispiste ovat ok. Huutomerkkiä kannattaa käyttää hyvin harkitusti. Tarkasta kielioppi ja oikeinkirjoitus. Lyhenteiden käyttöä tulee välttää.

Brändin nimi

Useinkaan ei kannata mainita mainostavaa tahoa tai tuotenimeä otsikossa ja ingressissä. Brändi mainitaan joka tapauksessa lopullisessa mainoksessa.

Laskeutumissivu

Kun henkilö klikkaa natiivimainosta, hän olettaa saavansa lisätietoa aiheesta, joka on kuvattu otsikossa ja ingressissä. Älä johda henkilöä harhaan, sillä hän kuitenkin poistuu sivuiltasi heti, jos on tyytymätön ja sinä maksat silti mainoksen klikkauksesta. Paras sisältö on artikkelinomainen sisältösivu. Etusivu, verkkokauppa tai tuotteen esittelysivu ovat liian kaupallista sisältöä natiivimainontaa ajatellen.

Kuva

Kuvan kannattaa olla yhteensopiva otsikon ja ingressin kanssa. Ne täydentävät toisiaan. Ja hieman kannattaa miettiä myös kuvan soveltuvuutta mainoksen mediaympäristöön.

Otsikko

Otsikko on tärkein, se herättää kiinnostuksen. Eri variaatioita voi olla muutama, jolloin voidaan testata eri otsikoiden toimivuutta paremmin.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Miksi taantumassa markkinoinointihanoja ei kannata laittaa kiinni?

Haastavassa taloustilanteessa raha on tiukilla ja usein markkinointi on osa-alue, josta säästetään. Tässä blogipostauksessa kerromme, miksi markkinoinnin lopettaminen ainakaan täysin ei ole hyvä ratkaisu pitkässä juoksussa.
Suunnitelmallisempaa markkinointia vuosikellon avulla

Suunnitelmallisempaa markkinointia vuosikellon avulla

Mikä on markkinoinnin vuosikello? Vuosikello sisältää markkinoinnin painopisteiden lisäksi jokaiselle jaksolle määritetyt tavoitteet sekä konkreettiset toimenpiteet.
Pk-yritysten digitaalisen markkinoinnin trendit vuonna 2024

Pk-yritysten digitaalisen markkinoinnin trendit vuonna 2024

Mitä uusia tuulia pk-sektorille on luvassa digitaalisen markkinoinin saralla vuonna 2024? Lue koosteemme ja varaudu uuteen vuoteen!
Oman datan hyödyntäminen markkinoinnissa

Oman datan hyödyntäminen markkinoinnissa

Tiesitkö, että sinunkin yritykselläsi on käytettävissään runsaasti dataa, jota voit hyödyntää markkinoinnin kehittämisessä ja tehostamisessa? Lue lisää!
Ulkoistettu markkinointipäällikkö rekrytoinnin vaihtoehtona

Ulkoistettu markkinointipäällikkö rekrytoinnin vaihtoehtona

Ulkoistettu markkinointipäällikkö on toimiva vaihtoehto markkinoinnin toteuttamiseen. Lue ulkoistamisen hyödyistä ja kenelle se sopii!
Chatbot on digitaalinen avustaja

Chatbot on markkinoinnin digitaalinen avustaja

Chatbotit ovat digitaalisia avustajia, jotka tarjoavat verkkosivustojen kävijöille välitöntä vuorovaikutusta ja toimivat porttina digitaalisten palvelujen pariin.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.