Millainen on hyvä natiivimainos?

Natiivimainonnan keskiössä on kiinnostava sisältö

Millainen on hyvä natiivimainos, lue blogi ja valjasta vinkit käyttöösi. Muista, että natiivimainonnassa keskiössä on laadukas ja vetovoimainen sisältö, eikä mainonnan kannata olla liian aktiivisesti myyvää.

millainen on hyvä natiivimainos

Kirjoitusasu

Vältä pisteitä otsikossa. Kysymysmerkki, ajatusviiva ja kaksoispiste ovat ok. Huutomerkkiä kannattaa käyttää hyvin harkitusti. Tarkasta kielioppi ja oikeinkirjoitus. Lyhenteiden käyttöä tulee välttää.

Brändin nimi

Useinkaan ei kannata mainita mainostavaa tahoa tai tuotenimeä otsikossa ja ingressissä. Brändi mainitaan joka tapauksessa lopullisessa mainoksessa.

Laskeutumissivu

Kun henkilö klikkaa natiivimainosta, hän olettaa saavansa lisätietoa aiheesta, joka on kuvattu otsikossa ja ingressissä. Älä johda henkilöä harhaan, sillä hän kuitenkin poistuu sivuiltasi heti, jos on tyytymätön ja sinä maksat silti mainoksen klikkauksesta. Paras sisältö on artikkelinomainen sisältösivu. Etusivu, verkkokauppa tai tuotteen esittelysivu ovat liian kaupallista sisältöä natiivimainontaa ajatellen.

Kuva

Kuvan kannattaa olla yhteensopiva otsikon ja ingressin kanssa. Ne täydentävät toisiaan. Ja hieman kannattaa miettiä myös kuvan soveltuvuutta mainoksen mediaympäristöön.

Otsikko

Otsikko on tärkein, se herättää kiinnostuksen. Eri variaatioita voi olla muutama, jolloin voidaan testata eri otsikoiden toimivuutta paremmin.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

B2B sisällöntuotanto

Vinkit B2B-yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotantoon

B2B-yrityksille sosiaalisen median sisällöntuotanto voi olla erinomainen tapa tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, lisätä näkyvyyttä ja rakentaa asiantuntijastatusta. Tässä blogissa on listattu teemoja, joista B2B-yrityksen tyypillisesti kannattaa tehdä somepostauksia.

Tehokkaampaa mainontaa bannerien A/B-testauksella

Paranna bannerimainonnan tehokkuutta A/B-testauksen avulla. Ajamalla useampaa eri mainosaineistoa samaan aikaan näet helposti erot niiden tuloksissa ja voit tehdä oikeita johtopäätöksiä tulevia aineistoja ajatellen.

Ammattilainen avuksi sisällöntuotantoon – 5 tapaa, joilla hyödyt ulkoisen sisällöntuottajan tuesta

Ulkoinen sisällöntuottaja suunnittelee ja toteuttaa sisältöjä, joiden avulla tulet löydetyksi verkosta ja tarjoat kiinnostavaa ja informatiivista tietoa tuotteistasi tai palveluistasi.

Mitä Oddyn ja asiakkaan välisessä tutustumispalaverissa tapahtuu?

Maksuttomassa tutustumispalaverissa asiantuntijamme kartoittavat digimarkkinoinnin toiveitasi ja tarpeitasi, jotta voimme palvella sinua parhaalla mahdollisella tavalla.

Miksi verkkosivuston analytiikkaa tarvitaan?

Opi ymmärtämään, mitä yrityksesi verkkosivuston analytiikan määrittely tarkoittaa käytännössä ja miksi analytiikkaa ylipäätään tarvitaan.
Google Performance Max

Ovatko Google Perfomance Max -kampanjat oikeasti tehokkaita?

Google Performance Max on uusi mainontaratkaisu, joka tarjoaa mahdollisuuden maksimoida mainoskampanjoiden suorituskykyä entistäkin helpommin. Tämä kampanjamuoto perustuu tekoälyyn ja koneoppimiseen.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.