Millainen on hyvä natiivimainos?

Natiivimainonnassa keskiössä on kiinnostava sisältö

millainen on hyvä natiivimainos

Millainen on hyvä natiivimainos, lue blogi ja valjasta vinkit käyttöösi. Muista, että natiivimainonnassa keskiössä on kiinnostava sisältö, mainonnan ei kannata olla liian aktiivisesti myyvää.

Kirjoitusasu

Vältä pisteitä otsikossa. Kysymysmerkki, ajatusviiva ja kaksoispiste ovat ok. Huutomerkkiä kannattaa käyttää hyvin harkitusti. Tarkasta kielioppi ja oikeinkirjoitus. Lyhenteiden käyttöä tulee välttää.

Brändin nimi

Useinkaan ei kannata mainita mainostavaa tahoa tai tuotenimeä otsikossa ja ingressissä. Brändi mainitaan joka tapauksessa lopullisessa mainoksessa.

Laskeutumissivu

Kun henkilö klikkaa natiivimainosta, hän olettaa saavansa lisätietoa aiheesta, joka on kuvattu otsikossa ja ingressissä. Älä johda henkilöä harhaan, sillä hän kuitenkin poistuu sivuiltasi heti, jos on tyytymätön ja sinä maksat silti mainoksen klikkauksesta. Paras sisältö on artikkelinomainen sisältösivu. Etusivu, verkkokauppa tai tuotteen esittelysivu ovat liian kaupallista sisältöä natiivimainontaa ajatellen.

Kuva

Kuvan kannattaa olla yhteensopiva otsikon ja ingressin kanssa. Ne täydentävät toisiaan. Ja hieman kannattaa miettiä myös kuvan soveltuvuutta mainoksen mediaympäristöön.

Otsikko

Otsikko on tärkein, se herättää kiinnostuksen. Eri variaatioita voi olla muutama, jolloin voidaan testata eri otsikoiden toimivuutta paremmin.

Kirjoittaja: Jenna Leino

AVAINSANAT:   

Uppoudu lisää natiivimainontaan

Tutustu myös muihin blogeihimme

Kiinnostaako digitaalinen markkinointi, verkkoanalytiikka, sisältö- ja materiaalituotanto tai suunnittelu ja koulutukset?

Ota meihin yhteyttä, niin jutellaan lisää!