Hyödynnä omaa dataa markkinoinnissa

Markkinoi ja kehitä toimintaa datan avulla

Monilla yrityksillä kertyy runsaasti dataa, jota voidaan käyttää ymmärtämään paremmin asiakkaiden käyttäytymistä, mielenkiinnon kohteita ja tarpeita. Mitä paremmin ymmärrät asiakastasi, sitä paremmin voit myös häntä palvella ja auttaa. Oman datan tehokas hyödyntäminen auttaa tekemään hyviä markkinointipäätöksiä, joka taas johtaa parempiin liiketoiminnan tuloksiin.

Dataa voidaan kerätä ja hyödyntää useissa eri kanavissa, kuten verkkosivuilla, sosiaalisessa mediassa, sähköpostissa ja muilla markkinointikanavilla. Esimerkiksi analytiikan avulla voimme tarkastella kävijöiden käyttäytymistä verkkosivuilla, seurata mitkä asiat resonoivat somessa ja saavat reagoimaan ja sitoutumaan postauksiin. Tiedon avulla ymmärretään asiakasta sekä hänen mieltymyksiään ja tarpeitaan paremmin, mikä puolestaan auttaa hienosäätämään markkinointiviestejä entistä paremmin.

Hyödynnä näkemystämme

Varaa meiltä ilmainen 30 minuutin konsultaatio oman datan hyödyntämiseen.

Olemme hyödyntäneet omaa dataa lukuisissa paikoissa mm. verkkosivujen parantamisessa, asiakasymmärryksen kehittämisessä sekä mainoskampanjoissa eri budjeteille ja eri toimialoille. 

Varaa konsultaatio nyt, niin teemme teille ilmaisen ehdotuksen oman datan hyödyntämisestä juuri teidän tarpeisiinne sopien.

Konsultaatio ei sido teitä mihinkään.

Ota rohkeasti yhteyttä!

Missä omaa dataa voidaan hyödyntää?

Kerättyä dataa voidaan hyödyntää ja soveltaa eri kanavissa ja käyttökohteissa, kuten esimerkiksi asiakassegmentoinnissa, markkinointiviestien personoinnissa ja vaikkapa ostohistoriaan perustuvien erilaisten tarjousten ja etujen räätälöinnissä. Erityisen hyvin dataa voidaan hyödyntää mainonnan kohdentamisessa. Uudelleenkohdentaminen (retargetointi), samankaltaisuuteen perustuvat yleisöt (lookalike) ja räätälöidyt yleisöt (custom audiencet) ovat yleisimpiä oman datan käyttökohteita maksetussa mainonnassa.

Dataa hyödyntäessä on tärkeää noudattaa voimassa olevia tietosuojamääräyksiä (GDPR), jotta asiakkaiden yksityisyys säilyy suojattuna. Oddyn ammattilaisten käsissä datasta voidaan saada kaikki hyöty irti määräyksiä noudattaen ja ammattitaidolla. Lisäksi tarjoamme koulutusta ja tukea, jotta voitte hyödyntää dataa mahdollisimman tehokkaasti.

LUE AIHEESEEN LIITTYVÄT BLOGIKIRJOITUKSEMME

Haastavassa taloustilanteessa raha on tiukilla ja usein markkinointi on osa-alue, josta säästetään. Tässä blogipostauksessa kerromme, miksi markkinoinnin lopettaminen ainakaan täysin ei ole hyvä ratkaisu pitkässä juoksussa.
Suunnitelmallisempaa markkinointia vuosikellon avulla
Mikä on markkinoinnin vuosikello? Vuosikello sisältää markkinoinnin painopisteiden lisäksi jokaiselle jaksolle määritetyt tavoitteet sekä konkreettiset toimenpiteet.
Pk-yritysten digitaalisen markkinoinnin trendit vuonna 2024
Mitä uusia tuulia pk-sektorille on luvassa digitaalisen markkinoinin saralla vuonna 2024? Lue koosteemme ja varaudu uuteen vuoteen!

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.