Mitä Oddyn ja asiakkaan välisessä tutustumispalaverissa tapahtuu?

Näin yhteistyö alkaa

Tämän blogin lukemista varten luodaan lähtötilanne: Olet yrittäjä tai yrityksen markkinoinnin toimenpiteistä vastaava henkilö. Yrityksen digitaalisessa markkinoinnissa on tiedostettu tarvetta ulkopuoliselle kumppanille. Olet löytänyt Oddy Digitalin sivuille esimerkiksi sosiaalisen median tai Googlen avulla. Ehkä tuttava on osannut suositella meitä.

Olet perehtynyt palveluihimme ja todennut, että osaamisemme kohtaa juuri niiden ajatusten kanssa, joita sinulla on ollut mielessäsi. Päätät ottaa meihin yhteyttä chatbotin, sähköpostin tai yhteydenottolomakkeen kautta. Mitä sitten tapahtuu?

Tutustumispalaverissa puhutaan avoimesti nykyhetkestä ja tulevaisuudesta

Tutustumispalaveri kanssamme ei maksa sinulle mitään. Tilanteesi on jo lähtökohtaisesti hyvällä pohjalla, sillä olet tunnistanut niitä asioita, joista haluat kanssamme keskustella. Parhaimmillaan tutustumispalaveri voi johtaa toimenpiteisiin, jotka edistävät yrityksesi digitaalista markkinointia. Vaikka yhteistyömme ei tutustumispalaverin jälkeen jatkuisi, voit aina saada uusia ideoita tekemiseesi ja mahdollisesti tiemme kohtaavat tulevaisuudessa.

Emme voi tarpeeksi painottaa, että sinun ei tarvitse kanssamme ottaa mitään paineita siitä, vaikka et olisikaan täydellisesti perillä digimarkkinoinnin maailmasta. Kaiken keskipisteessä on yrityksesi olemassa olevat kotisivut, johon potentiaalista kohderyhmää voidaan alkaa ohjaamaan.

Tutustumispalaverin perimmäisin tarkoitus on tuoda meidän asiantuntijamme samalle viivalle lähtötilanteesi kanssa ja syvemmin kartoittaa minkälaisia toiveita sinulla on yrityksen digitaalisen markkinoinnin osalta. Digitaalisen markkinoinnin toimenpiteet toteutetaan aina palvelemaan parhaalla mahdollisella tavalla yrityksen sen hetkistä tilannetta.

Tutustumispalaveri ei ole myyntitilaisuus

Oddy Digitalin näkökulmasta tutustumispalaverin tavoite on oppia ymmärtämään sinun näkemyksesi yrityksen tämän hetkisestä tilasta ja mihin asioihin digitaalisen markkinoinnin keinoin voitaisiin pyrkiä vaikuttamaan.

“Asian voisi tiivistää näin: tutustumispalaverissa ei myydä digitaalisen markkinoinnin palveluita. Siellä tutustutaan toisiimme ja minun tavoite palveluidemme edustajana on löytää valikoimastamme juuri ne sinun tämän hetkistä tilannetta parhaiten palvelevat vaihtoehdot”, sanoo Oddy Digitalin asiakkuusjohtaja Laura Nevasalo.

Hieman kliseisesti voisi todeta, että tutustumispalaverin ideana on kartoittaa mahdollisuutta tuoda Oddy Digital yrityksen luotettavaksi digitaalisen markkinoinnin kumppaniksi, jonka avulla tehdään perusteltuja peliliikkeitä markkinoinnin saralla.

Digitaalinen markkinointi ei ole koskaan yksittäisiä ja irrallisia toimenpiteitä. Toimet suunnitellaan aina niin, että niille on olemassa myös luonteva jatkumo. Kaikista toimenpiteistä saadaan jatkoa varten arvokasta tietoa, jonka pohjalta pystytään ottamaan entistä tarkoituksenmukaisempia askeleita. Tärkeintä on aloittaa jostain.

Digitaalinen markkinointi on faktoihin perustuvaa toimintaa. Toisin sanoen kaikki tekemämme toimenpiteet ovat mitattavia. Kerätyn datan avulla pystytään yhdessä suunnittelemaan jatkoa ja seuraavia askeleita. Raportoimme tekemistämme sinulle säännöllisesti, jotta saamme palautetta ja sinä tiedät mistä toimenpiteistä lasku koostuu.

Kokemuksemme perusteella olemme huomanneet, että asiakkaan tieto yrityksen digitaalisesta markkinoinnista kasvaa matkan varrella ja tavoitteiden asettamisesta ja tarkastelusta tulee ajan kanssa yhteinen asia. Tieto lisää ymmärrystä ja ymmärrys lisää mielenkiintoa tavoitella alati uusia onnistumisia markkinoinnissa.

Budjetin rooli digitaalisen markkinoinnin suunnittelussa

Tutustumispalaverissa kannattaa olla mietittynä joitain raameja sille, kuinka paljon olet siinä hetkessä valmis budjetoimaan digitaalisen markkinoinnin toimenpiteisiin. Se auttaa meitä laatimaan toimintasuunnitelman, joka parhaiten edistää sinun pyrkimyksiäsi.

“Yhdistämällä ymmärryksemme sinun tarpeistasi ja niiden saavuttamiseen varatusta budjetista, pystymme suunnittelemaan polun, jota digitaalisessa markkinoinnissa lähdetään kulkemaan”, Nevasalo toteaa.

Ymmärrämme, että digitaaliseen markkinointiin ei välttämättä heti kättelyssä haluta upottaa suuria summia rahaa. Maltillisella budjetilla voidaan kuitenkin tehdä hyviä toimenpiteitä, joiden pohjalta on jatkossa helppoa lähteä rakentamaan kattavampaa kokonaisuutta.

Yleisesti ottaen suosituksemme on lähteä digitaalisen markkinoinnin haltuun ottamiseen pienillä liikkeillä. Yhteistyön syvyyttä lisätään, kun tuloksia saadaan aikaiseksi. Konkreettisten onnistumisten jälkeen voidaan perehtyä uusiin kanaviin ja työkaluihin.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä Oddyn ammattilaisiin.

Laura Nevasalo Oddy

Laura Nevasalo

Commercial & Client Director

Tutustu myös blogipostauksiimme aiheesta

Mitä Oddyn ja asiakkaan välisessä tutustumispalaverissa tapahtuu?

Maksuttomassa tutustumispalaverissa asiantuntijamme kartoittavat digimarkkinoinnin toiveitasi ja tarpeitasi, jotta voimme palvella sinua parhaalla mahdollisella tavalla.

Miksi verkkosivuston analytiikkaa tarvitaan?

Opi ymmärtämään, mitä yrityksesi verkkosivuston analytiikan määrittely tarkoittaa käytännössä ja miksi analytiikkaa ylipäätään tarvitaan.
Google Performance Max

Ovatko Google Perfomance Max -kampanjat oikeasti tehokkaita?

Google Performance Max on uusi mainontaratkaisu, joka tarjoaa mahdollisuuden maksimoida mainoskampanjoiden suorituskykyä entistäkin helpommin. Tämä kampanjamuoto perustuu tekoälyyn ja koneoppimiseen.
Meta-mainonnan kohdentaminen

Meta-mainonnan kohdentaminen

Meta-mainonnan avulla voit tavoittaa halutun yleisön hienovaraisesti ja vaikuttavasti. Mutta mistä aloittaa ja miten varmistaa, että mainoksesi osuvat oikeille silmäpareille?

Miksi taantumassa markkinoinointihanoja ei kannata laittaa kiinni?

Haastavassa taloustilanteessa raha on tiukilla ja usein markkinointi on osa-alue, josta säästetään. Tässä blogipostauksessa kerromme, miksi markkinoinnin lopettaminen ainakaan täysin ei ole hyvä ratkaisu pitkässä juoksussa.
Suunnitelmallisempaa markkinointia vuosikellon avulla

Suunnitelmallisempaa markkinointia vuosikellon avulla

Mikä on markkinoinnin vuosikello? Vuosikello sisältää markkinoinnin painopisteiden lisäksi jokaiselle jaksolle määritetyt tavoitteet sekä konkreettiset toimenpiteet.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.