Avainsana-analyysi

Löydä toimivimmat hakusanat avainsana-analyysin avulla

Avainsana-analyysi kertoo hakusanat, joilla kohdeyleisösi etsii yrityksesi tuotetta tai palvelua verkossa.

Avainsana-analyysi, toiselta nimeltään avainsanatutkimus on hakukoneoptimoinnin kulmakivi. Ilman hyvin tehtyä avainsana-analyysia on hankala onnistua hakukoneoptimoinnissa. Avainsanat määrittävät hakukoneoptimoinnin tavoitteet ja ne auttavat myös seuraamaan optimoinnin tuloksia.

Avainsana-analyysin tekeminen on tärkeää myös hakusanamainonnan kannalta. Mainosten tulisi näkyä juuri niillä avainsanoilla, joilla potentiaaliset asiakkaasi hakevat tuotteitasi tai palveluitasi. Mitä paremmin hyödynnät oikeita avainsanoja, sitä tuottavampaa mainonta on.

Millaisia ovat hyvät hakusanat?

Hyvät avainsanat ovat sanoja, joilla tehdään tarpeeksi hakuja per kuukausi. Tämä tarkoittaa kotimaan mittakaavassa ainakin muutamaa sataa hakua per kuukausi, kansainvälisesti usein enemmän.

Hyvät avainsanat ovat sanoja ja hakulausekkeita, joita ostoaikeissa olevat henkilöt käyttävät. Näiden avainsanojen selvittäminen on ehdottoman tärkeää, jotta hakuliikennettä saadaan etenkin ostoaikeissa olevilta.

Avainsana-analyysi sisältää

Hyödynnämme avainsanatutkimuksessa SEMrush-työkalua, joka tarjoaa laadukasta tietoa hakuliikenteestä myös globaalilla tasolla.

Saat meiltä raportin lisäksi selkeän listauksen, johon keräämme noin 20–50 tärkeintä avainsanaa tai -termiä, joilla verkkosivustosi kannattaa optimoida. Listauksesta näkee myös, kuinka paljon kilpailua avainsanoilla on ja kuinka monta hakua niillä tehdään keskimäärin kuukaudessa.

Kiinnostuitko?

Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.

Laura Nevasalo Oddy

Laura Nevasalo

Commercial & Client Director

Tutustu myös blogeihimme

Mikä on Threads?
Blogi

Mikä on Threads?

Metan lanseeraama uusi somealusta Threads on nyt myös Suomessa. Mistä Threadissa puhutaan, miten se otetaan käyttöön ja mitä mainostajille on luvassa? Lue blogimme, niin tiedät!

Lue lisää »
Meta-mainonnan kohdentaminen
Blogi

Meta-mainonnan kohdentaminen

Meta-mainonnan avulla voit tavoittaa halutun yleisön hienovaraisesti ja vaikuttavasti. Mutta mistä aloittaa ja miten varmistaa, että mainoksesi osuvat oikeille silmäpareille?

Lue lisää »

Ota ihmeessä yhteyttä!

Kuinka voimme auttaa?

Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.

Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.

Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.

Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.