Mitä Oddyn ja asiakkaan välisessä tutustumispalaverissa tapahtuu?
Näin yhteistyö alkaa
Tämän blogin lukemista varten luodaan lähtötilanne: Olet yrittäjä tai yrityksen markkinoinnin toimenpiteistä vastaava henkilö. Yrityksen digitaalisessa markkinoinnissa on tiedostettu tarvetta ulkopuoliselle kumppanille. Olet löytänyt Oddy Digitalin sivuille esimerkiksi sosiaalisen median tai Googlen avulla. Ehkä tuttava on osannut suositella meitä.
Olet perehtynyt palveluihimme ja todennut, että osaamisemme kohtaa juuri niiden ajatusten kanssa, joita sinulla on ollut mielessäsi. Päätät ottaa meihin yhteyttä chatbotin, sähköpostin tai yhteydenottolomakkeen kautta. Mitä sitten tapahtuu?
Avainsanat:
Tutustumispalaverissa puhutaan avoimesti nykyhetkestä ja tulevaisuudesta
Tutustumispalaveri kanssamme ei maksa sinulle mitään. Tilanteesi on jo lähtökohtaisesti hyvällä pohjalla, sillä olet tunnistanut niitä asioita, joista haluat kanssamme keskustella. Parhaimmillaan tutustumispalaveri voi johtaa toimenpiteisiin, jotka edistävät yrityksesi digitaalista markkinointia. Meillä on vankka näkemys, kokemus ja ymmärrys pienten ja keskisuurten yritysten tarpeista. Vaikka yhteistyömme ei tutustumispalaverin jälkeen jatkuisi, voit aina saada uusia ideoita tekemiseesi ja mahdollisesti tiemme kohtaavat tulevaisuudessa.
Emme voi tarpeeksi painottaa, että sinun ei tarvitse kanssamme ottaa mitään paineita siitä, vaikka et olisikaan täydellisesti perillä digimarkkinoinnin maailmasta. Kaiken keskipisteessä on yrityksesi olemassa olevat kotisivut, johon potentiaalista kohderyhmää voidaan alkaa ohjaamaan.
Tutustumispalaverin perimmäisin tarkoitus on tuoda meidän asiantuntijamme samalle viivalle lähtötilanteesi kanssa ja syvemmin kartoittaa, minkälaisia toiveita sinulla on yrityksen digitaalisen markkinoinnin osalta. Digitaalisen markkinoinnin toimenpiteet toteutetaan aina palvelemaan parhaalla mahdollisella tavalla yrityksen sen hetkistä tilannetta. Toimenpiteet voivat olla digimainontaa, verkkoanalytiikkaa, kotisivujen uudistusta tai parantelua, graafista suunnittelua, sisällöntuotantoa tai vaikkapa erilaisia analyysejä.
Tutustumispalaveri ei ole myyntitilaisuus
Oddy Digitalin näkökulmasta tutustumispalaverin tavoite on oppia ymmärtämään sinun näkemyksesi yrityksen tämän hetkisestä tilasta ja mihin asioihin digitaalisen markkinoinnin keinoin voitaisiin pyrkiä vaikuttamaan.
“Asian voisi tiivistää näin: tutustumispalaverissa ei myydä digitaalisen markkinoinnin palveluita. Siellä tutustutaan toisiimme ja minun tavoite palveluidemme edustajana on löytää valikoimastamme juuri ne sinun tämän hetkistä tilannetta parhaiten palvelevat vaihtoehdot”, sanoo Oddy Digitalin asiakkuusjohtaja Laura Nevasalo.
Hieman kliseisesti voisi todeta, että tutustumispalaverin ideana on kartoittaa mahdollisuutta tuoda Oddy Digital yrityksen luotettavaksi digitaalisen markkinoinnin kumppaniksi, jonka avulla tehdään perusteltuja peliliikkeitä markkinoinnin saralla.
Digitaalinen markkinointi ei ole koskaan yksittäisiä ja irrallisia toimenpiteitä. Toimet suunnitellaan aina niin, että niille on olemassa myös luonteva jatkumo. Kaikista toimenpiteistä saadaan jatkoa varten arvokasta tietoa, jonka pohjalta pystytään ottamaan entistä tarkoituksenmukaisempia askeleita. Tärkeintä on aloittaa jostain.
Digitaalinen markkinointi on faktoihin perustuvaa toimintaa. Toisin sanoen kaikki tekemämme toimenpiteet ovat mitattavia. Kerätyn datan avulla pystytään yhdessä suunnittelemaan jatkoa ja seuraavia askeleita. Raportoimme tekemistämme sinulle säännöllisesti, jotta saamme palautetta ja sinä tiedät, mistä toimenpiteistä lasku koostuu.
Kokemuksemme perusteella olemme huomanneet, että asiakkaan tieto yrityksen digitaalisesta markkinoinnista kasvaa matkan varrella ja tavoitteiden asettamisesta ja tarkastelusta tulee ajan kanssa yhteinen asia. Tieto lisää ymmärrystä ja ymmärrys lisää mielenkiintoa tavoitella alati uusia onnistumisia markkinoinnissa.
Budjetin rooli digitaalisen markkinoinnin suunnittelussa
Tutustumispalaverissa kannattaa olla mietittynä joitain raameja sille, kuinka paljon olet siinä hetkessä valmis budjetoimaan digitaalisen markkinoinnin toimenpiteisiin. Se auttaa meitä laatimaan toimintasuunnitelman, joka parhaiten edistää sinun pyrkimyksiäsi.
“Yhdistämällä ymmärryksemme sinun tarpeistasi ja niiden saavuttamiseen varatusta budjetista, pystymme suunnittelemaan polun, jota digitaalisessa markkinoinnissa lähdetään kulkemaan”, Nevasalo toteaa.
Ymmärrämme, että digitaaliseen markkinointiin ei välttämättä heti kättelyssä haluta upottaa suuria summia rahaa. Maltillisella budjetilla voidaan kuitenkin tehdä hyviä toimenpiteitä, joiden pohjalta on jatkossa helppoa lähteä rakentamaan kattavampaa kokonaisuutta.
Yleisesti ottaen suosituksemme on lähteä digitaalisen markkinoinnin haltuun ottamiseen pienillä liikkeillä. Yhteistyön syvyyttä lisätään, kun tuloksia saadaan aikaiseksi. Konkreettisten onnistumisten jälkeen voidaan perehtyä uusiin kanaviin ja työkaluihin.
Haluatko kuulla lisää?
Ota yhteyttä Oddyn ammattilaisiin.