Halva: Parempi näkyvyys hakukonetuloksissa sisällöntuotannolla

Tuotimme uutta sisältöä asiakkaamme Halvan verkkosivuston makeistuotesivuille. Sisällöntuotannon ansiosta sivujen näkyvyys hakukonetuloksissa parani huomattavasti.

Asiakkaamme Halva toivoi, että parannamme heidän verkkosivustonsa makeistuotesivujen hakukonenäkyvyyttä ja liikennettä. Analyysissa havaitsimme, että tuotesivut näkyivät epätasaisesti hakukonetuloksissa ja syynä tähän oli, että sivut kaipasivat lisää sisältöä avainsanan ympärille.

Verkkosivujen sisällöt ovat avainasemassa, kun havitellaan näkyvyyttä ja parhaita paikkoja hakukonetuloksissa. Ilman riittävää tekstisisältöä hakukoneet eivät löydä sivua eivätkä tunnista, mistä sivussa on kyse. Tämä vaikuttaa hakukonenäkyvyyteen, sillä sivu ei tule esille hakutuloksissa, kun potentiaalinen asiakas hakee tuotetta hakukoneesta.

Sisällöillä voidaan myös vaikuttaa verkkosivuston asiakaskokemukseen ja asiakkaan ostopäätökseen. Laadukkaalla ja informatiivisella sisällöllä voidaan välittää tietoa tuotteista, luoda mielikuvia ja kasvattaa luottamusta brändiin. Sisältö on tärkeää myös hakusanamainonnan kannalta, sillä se vaikuttaa laatupisteisiin. Laatupisteet puolestaan vaikuttavat suoraan mainoksen sijoitukseen hakukonetuloksissa sekä klikkihintaan eli mainonnan kustannuksiin.

Tuotimme valitun avainsanan ympärille hakukoneoptimoitua uutta sisältöä tuotesivuille. Sisällöntuotannossa avainasemassa oli, että sisältö on brändin mukaista, informatiivista, kuvaavaa ja mikä tärkeintä, makeisten ostajia palvelevaa sisältöä. Sisällöissä kerroimme muun muassa itse makeistuotteesta ja sen historiasta, tuotevalikoimasta ja eri ruokavalioihin soveltuvista tuotteista sekä makeisten käyttövinkkejä.

Tulokset puhuvat puolestaan – sisällöntuotannon ansiosta tuotesivuilla on nyt tasaisempi ja parempi sijoitus hakukoneissa ja täten parempi näkyvyys hakukonetuloksissa. Alla esimerkki, kuinka tietyllä avainsanalla on näytty hakukonetuloksissa ennen uuden sisällön tuottamista tuotesivuille sekä sisällön lisäämisen jälkeen. Uusi sisältö on lisätty tuotesivulle helmikuun loppupuolella.

Haluaisitko oppia lisää sisällöllisestä hakukoneoptimoinnista?
>>
Tutustu koulutukseen!

>> Lue lisää hakukoneoptimoinnin palveluistamme.

Kiinnostuitko?

Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.

Laura Nevasalo Oddy

Laura Nevasalo

Commercial & Client Director

Tutustu muihin referensseihin

Ota ihmeessä yhteyttä!

Kuinka voimme auttaa?

Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.

Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.

Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.

Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.