Joko hyödynnät TikTok-mainontaa?

Ota TikTok-mainonta mukaan kanavavalikkoon!

Tutustu kustannustehokkaan ja erinomaisesti kohdennettavan TikTok-mainonnan mahdollisuuksiin.

Tiktok-mainonta

Mikä on TikTok?

TikTok ei ole vain sosiaalinen media, vaan sosiaalinen ja viihdyttävä alusta, jossa vietetään paljon aikaa erilaisia videoita katsoen. Suuri osa TikTokin sisällöstä rakentuu haasteiden varaan. TikTokin käyttäjät kuvaavat TikTokia ainutlaatuiseksi, uniikiksi, rehelliseksi, aidoksi ja hauskaksi. TikTok on “sound on” -alusta, jossa videot myös kuunnellaan äänen kera. TikTokissa mainostaja voi mainostaa tuotteitaan ja palveluitaan vertikaalivideoina eli pystyvideomainoksina, jotka käynnistyvät autoplayllä eli automaattisesti ilman käyttäjän erillistä aktivointia.

Miksi TikTok on hyvä kanava mainostaa?

  1. Mainossisältö ei häiritse ja keskeytä
  2. Parhaat TikTok-mainokset ovat viihdyttäviä, aitoja ja sellaisia kuin sisältö muutenkin
  3. TikTok-mainokset voi skipata halutessaan
  4. Kun evästeasiat hankaloituvat, TikTokin algoritmit nousevat arvokkaammiksi. TikTok seuraa käyttäjiensä käyttäytymistä ja kohdennukset menevät sillä perusteella.
  5. Toistaiseksi TikTok-mainonta on hyvin edullista
  6. Toistaiseksi TikTokissa on vain vähän mainontaa, eli mainonta erottuu hyvin

TikTokin käyttäjät Suomessa

Suomessa TikTokilla on 1,6 miljoonaa käyttäjää kuukaudessa ja suosio kasvaa koko ajan. TikTokia käytetään keskimäärin päivittäin 85 minuuttia ja sinne kirjaudutaan keskimäärin 17 kertaa päivässä. TikTok ei ole vain teinien suosima, kuten usein mielletään. 75 % käyttäjistä on yli 18-vuotiaita. 13-17-vuotiaita TikTokin käyttäjistä on 25%, 18-24-vuotiaita 48% ja 25-34-vuotiaita 17%. Pienempiä käyttäjäryhmiä ovat 35-44-vuotiaat (6 %), 45-54-vuotiaat (3 %) ja yli 55-vuotiaita käyttäjistä on 1 %. 44 % käyttäjistä on miehiä ja 56 % naisia.

TikTokin erilaiset mainosmuodot

TikTokin yleisin mainosmuoto on In feed -video, joka näkyy käyttäjän feedissä muiden postausten joukossa. Se on natiivimainonnallinen mainos, joka uppoaa hyvin muuhun sisältöön, eikä välttämättä käyttäjästä edes tunnu mainokselta. TikTok suositteleekin mainostajia tekemään TikTokeja, eikä mainoksia. Kun mainossisältö on mahdollisimman samantyyppistä kuin muukin sisältö TikTokissa, se puhuttelee käyttäjiä parhaiten ja on uskottavaa.

Muita mainosmuotoja:

  • Brand takeover: mainos näkyy heti, kun TikTokin avaa. Full screen, maksimipituus 60 sekuntia
  • Top view: mainos näkyy ensimmäisenä käyttäjän syötteessä, kun TikTokia alkaa selata. Full screen, maksimipituus 60 sekuntia
  • Hashtag challenge: käyttäjien luomaa sisältöä
  • Branded Effect: käyttäjien iloksi voidaan luoda brändättyjä elementtejä, kuten jaettavia tarroja, filttereitä tai muita efektejä

TikTok-mainonnan kohdentaminen

  • Demografiatiedot: ikä, sukupuoli, asuinmaa, käyttöjärjestelmä, puhelinmalli, puhelimen arvo, operaattori
  • Kiinnostus ja käyttäytyminen: kiinnostuksen kohteet, millaisiin videoihin ja miten reagoi, millaisiin sisällöntuottajiin reagoi, (tiedot perustuvat käyttäjän videoiden katseluihin)
  • Custom & Look-a-like: henkilön sijainti asiakaspolulla ja heidän peiliyleisöt. Uudelleenmarkkinointi, henkilön aiempi tekeminen ostopolulla, omat datasetit ja matching

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Somen vuosikello

Miksi somen vuosikellon tekeminen kannattaa?

Suunnitelmallisuus on avain tehokkaaseen sometekemiseen. Tässä postauksessa käsittelemme, miksi somen vuosikello on niin tärkeä ja mitä sillä saavutetaan.
Mikä on Threads?

Mikä on Threads?

Metan lanseeraama uusi somealusta Threads on nyt myös Suomessa. Mistä Threadissa puhutaan, miten se otetaan käyttöön ja mitä mainostajille on luvassa? Lue blogimme, niin tiedät!
Meta-mainonnan kohdentaminen

Meta-mainonnan kohdentaminen

Meta-mainonnan avulla voit tavoittaa halutun yleisön hienovaraisesti ja vaikuttavasti. Mutta mistä aloittaa ja miten varmistaa, että mainoksesi osuvat oikeille silmäpareille?

Miksi taantumassa markkinoinointihanoja ei kannata laittaa kiinni?

Haastavassa taloustilanteessa raha on tiukilla ja usein markkinointi on osa-alue, josta säästetään. Tässä blogipostauksessa kerromme, miksi markkinoinnin lopettaminen ainakaan täysin ei ole hyvä ratkaisu pitkässä juoksussa.

Kolme syytä, miksi sometyön ulkoistaminen kannattaa

Mietitkö somen ulkoistamista ammattilaisille? Tutustu kolmeen syyhyn, miksi ja milloin sosiaalisen median ulkoistaminen kannattaa.

Somestrategian tavoitteet

Myös some tarvitsee oman strategian, mutta miten luoda hyvä somestrategia? Tutustu somestrategian tavoitteisiin ja onnistuneen strategian luomiseen.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.