Parhaat vinkit Facebook-seuraajien määrän kasvattamiseen

Kasvata seuraajamäärää ja lisää tykkäyksiä 10 toimivan vinkin avulla!

Onko Facebook-sivullasi hyvää ja päivittyvää sisältöä, mutta aivan liian vähän tykkääjiä? Nappaa alta parhaat vinkit Facebook tykkääjien määrän kasvattamiseen.

Facebook tykkääjien määrän kasvattaminen

Vinkit seuraajien kasvattamiseen

  1. Lisää napit

    Lisää”tykkää” -painike kotisivuille ja blogiin. Henkilöitä kannattaa rohkaista tykkäämään Facebook-sivusta, jotta he pysyvät ajan tasalla mm. uusimmista palveluista, tarjouksista jne.

  1. Lisää linkit

    Lisää sähköpostin allekirjoitukseen sekä uutiskirjeen loppuun linkki Facebook-sivuun.

  1. Hyödynnä optimaaliset julkaisuajat

    Julkaise silloin, kun tykkääjäsi ovat onlinessa! Katso Insights-sivuilta, milloin on otollisin aika tehdä postaus.

  1. Mainosta

    Mainosta Facebook-sivua omalle kohderyhmällesi. Kerro mainoksessa, miksi juuri hänen kannattaa ottaa sivusi seurantaan.

  1. Aktivoi kilpailuilla

    Kerää tykkääjiä kilpailujen avulla. Ihmiset innostuvat kilpailuista ja arvonnoista.

  1. Testaa

    Testaa, reagoiko yleisösi paremmin tekstiin, kuviin, videoihin vai livelähetyksiin. Suosi parhaiten toimivia ja analysoi muutenkin postaustesi sisältöjä, ja käytä oppeja hyödyksesi.

  1. Muista tägäykset

    Tägää postauksiin kumppaneitasi, jotka liittyvät myös heihin. Jatkossa nämä yritykset saattavat tägätä myös teidät omiin postauksiinsa.

  1. Vastaa aktiivisesti

    Kun Facebook-sivulle tulee kommentteja tai kysymyksiä, niin pyri vastaamaan kommentteihin mahdollisimman nopeasti.

  1. Näytä esiripun taakse

    Ihmiset ovat uteliaita. Behind the scenes -materiaali kiinnostaa aina, suosi sitä.

  1. Pysy aktiivisen

    Ole aktiivinen ja jaa sisältöä sopivin väliajoin. Tässä auttaa valmiiksi hahmoteltu sosiaalisen median suunnitelma. Ennakkoon ajastetut postaukset auttavat toteuttamaan suunnitelmaa aikataulussa.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Teemu Leskinen

Teemu Leskinen

Digital Business Lead

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Pk-yritysten brändimarkkinointi

Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä brändimarkkinointia?

Brändi on mielikuva yrityksestä asiakkaan ja kuluttajan silmissä. Brändimarkkinointi on strateginen investointi, joka voi tuoda merkittävää hyötyä myös pienille ja keskisuurille yrityksille.
B2B sisällöntuotanto

Vinkit B2B-yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotantoon

B2B-yrityksille sosiaalisen median sisällöntuotanto voi olla erinomainen tapa tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, lisätä näkyvyyttä ja rakentaa asiantuntijastatusta. Tässä blogissa on listattu teemoja, joista B2B-yrityksen tyypillisesti kannattaa tehdä somepostauksia.
infografiikka koristekuva

Infografiikka kommunikoi monimutkaiset asiat visuaalisesti

Infografiikan tärkein tavoite on selkeys, ja sen tehtävänä on selkeyttää monimutkaista viestiä. Infografiikan avulla teet datasta ymmärrettävää.
Somen vuosikello

Miksi somen vuosikellon tekeminen kannattaa?

Suunnitelmallisuus on avain tehokkaaseen sometekemiseen. Tässä postauksessa käsittelemme, miksi somen vuosikello on niin tärkeä ja mitä sillä saavutetaan.
Mikä on Threads?

Mikä on Threads?

Metan lanseeraama uusi somealusta Threads on nyt myös Suomessa. Mistä Threadissa puhutaan, miten se otetaan käyttöön ja mitä mainostajille on luvassa? Lue blogimme, niin tiedät!
Meta-mainonnan kohdentaminen

Meta-mainonnan kohdentaminen

Meta-mainonnan avulla voit tavoittaa halutun yleisön hienovaraisesti ja vaikuttavasti. Mutta mistä aloittaa ja miten varmistaa, että mainoksesi osuvat oikeille silmäpareille?

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.