Google Tag Manager
Google Tag Managerin avulla tiedät, mitä digimainonnassasi tapahtuu
Google Tag Manager helpottaa verkkosivuston tagien hallintaa ja nopeuttaa erilaisten markkinointikampanjoiden käynnistämistä. Sen avulla seurataan esimerkiksi konversioiden toteutumista ja tehdään mainonnan uudelleenkohdentamista. Tagien asennus ja käyttöönotto käy vaivattomasti ammattilaisten avustuksella.
Helpompaa seurantaa Tag Managerin avulla
Google Tag Manager on digitaalisen markkinoinnin aputyökalu, joka tekee tagien hallinnasta helpompaa ja vaivattomampaa ja samalla paljastat, miten kävijät liikkuvat sivustollasi ja mistä he tulevat.
Useat digitaalisen markkinoinnin työkalut vaativat tagien asentamista verkkosivustollesi. Tällaisia ovat mm. Google Analytics sekä konversioseurannan ja remarketing-mainonnan työkalut. Google Tag Manager (GTM) helpottaa verkkosivuston tagien hallintaa ja nopeuttaa erilaisten markkinointikampanjoiden käynnistämistä.
Google Tag Manager -palvelumme
- Käyttöönotto ja käytön opastus
- Hallinnointi ja jatkuva ylläpito
- Koulutukset
Tagien avulla tiedät, mistä liikenteesi tulee
Google Tag Managerin tagit ovat pieniä koodinpalasia, jotka asennetaan verkkosivujen lähdekoodiin. Ne eivät näy sivustokävijälle suoraan verkkosivuilla, vaan ne saadaan näkyviin tutkimalla sivuston lähdekoodia.
Tageja on monenlaisia, mutta yleisimmät käyttötarkoitukset ovat tiedon lähettäminen ja tiedon tallentaminen kävijän selaimeen. Niiden avulla paljastetaan esimerkiksi, kuinka vaikka natiivimainonnan kampanja tuo kävijöitä sivustollesi. Käytännössä tagi näkyy asiakkaillesi sivustollesi siirtyessä linkin perässä olevana koodina, joka lähettää tiedon käyttämääsi analytiikan palveluun.
Joko hyödynnät tageja?
Ihan jokaiselle verkkosivustolle kannattaa asentaa vähintään kävijäseuranta ja tämä vaatii jo yhden tagin asentamisen. Samalla vaivalla lisätään Google Tag Managerin tagi ja sen jälkeen pystytään hallinnoimaan muitakin sivuston tageja kootusti.
Yksinään Tag Manager ei tosiaan tuota vielä mitään hyötyä. Sitä voi ajatella tyhjänä säiliönä, joka on sivustolla valmiina ottamaan vastaan erilaisia koodinpätkiä. Vasta, kun Tag Manageriin määritellään jokin koodinpätkä – esim. Google Analyticsin kautta – se alkaa tuottaa hyötyä.
Google Tag Manager tarjoaa näkymän sivuston kaikkien seurantakoodien asennuksiin, ovatpa ne sitten vaikka Googlen tai Facebookin. Tag Managerissa ei ole omia raportointitoimintoja, vaan jokainen sen kautta asennettu työkalu tuottaa raportit itse.
Asiantuntijoiden kanssa tagien asennus voidaan rakentaa erittäin fiksusti ja tehokkaasti juuri niihin kanaviin, joiden liikennettä ja tehokkuutta haluat seurata.
Miksi Google Tag Manager?
- Välty virheiltä ja ylimääräiseltä työltä.
Virheet vähentyvät merkittävästi Tag Managerin avulla. Kun Tag Manager on asennettu oikein, on tämän jälkeen helppoa asentaa myös kaikki muut tagit oikein. - Ei hidasta sivun latausnopeutta.
Latauspyyntöjen määrä yksi keskeisimmistä Tag Managerin hyödyistä. Tag Managerin avulla tägien päällekkäisyyksiä ei tule ja näin selvitään myös mahdollisimman vähäisellä määrällä latauspyyntöjä, eikä verkkosivusto hidastu työkalusta. - Tagien muokkaukset ja uudelleenasentamiset helpottuvat.
Kun jokaista tagia ei tarvitse lisätä sivuston lähdekoodiin verkkosivuston ylläpitäjän toimesta, muokkaukset onnistuvat helposti, kun saa Tag Manageriin tunnukset.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
Tutustu myös blogeihimme
10+1 sisällöntuotannon trendit 2025
Vuosi 2025 tuo mukanaan uusia mahdollisuuksia, mutta myös haasteita. Lue vuoden keskeisistä sisällöntuotannon trendeistä ja niiden merkityksestä yrityksille.
Digitaalisen markkinoinnin trendit pk-yrityksille 2025
Mitä uutta vuosi 2025 tuo pk-sektorille digitaalisen markkinoinnin saralla? Lue koosteemme ja varaudu uuteen vuoteen!
Ulkomainonta tavoittaa ihmiset siellä missä he liikkuvat
Ulkomainonta on tehokas tapa tavoittaa yleisö laajasti eri ympäristöissä. Ulkomainontaa kannattaa hyödyntää osana monikanavaista markkinointikampanjaa.
Graafisen suunnittelun 10 trendiä
Mitä trendejä graafisessa suunnittelussa on ollut viime vuosina? Lue 10 tämän hetken trendiä, jotka auttavat sinua ja yritystäsi pysymään kilpailukykyisenä.
Saavutettavuuden huomioiminen graafisessa suunnittelussa
Saavutettavuus graafisessa suunnittelussa ei ainoastaan paranna käyttäjäkokemusta, vaan edistää myös yhdenvertaisuutta ja laajentaa käyttäjäkuntaa.
Väripsykologian voima graafisessa suunnittelussa
Väripsykologia on keskeinen tekijä markkinoinnissa, sillä värit luovat erilaisia merkityksiä ja luovat tunteita. Lue blogistamme miten värien avulla voi jäädä katsojan mieleen.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.