Näin tavoitat kohderyhmäsi tehokkaasti Google Display-verkostossa

Mainosten kohdentaminen oikealle kohderyhmälle oikeaan aikaan on olennainen osa tehokasta mainoskampanjaa. Mitä tarkemmin tunnet kohdeyleisösi ja sen mielenkiinnon kohteet, sen paremmin tulee kampanjasi onnistumaan. Google tietää meistä jokaisesta lähes kaiken, tähän tietoon pohjautuen Google Ads tarjoaa käyttöösi erinomaiset mainonnan kohdentamisvaihtoehdot. Display-mainokset näkyvät vain Google Display ‑verkostossa, eivätkä näy hakutulossivuilla.

Yleisökohdentaminen

Voit valita, kenelle mainoksesi näytetään. Tavoitat potentiaaliset asiakkaat heidän kiinnostuksen kohteiden tai kohderyhmätietojen perusteella tai sen mukaan, ovatko he jo vierailleet sivustossasi aikaisemmin.

  • Demografiset tiedot: Ikä, sukupuoli, sijainti ja laitetyyppi
  • Uudelleenmarkkinointi (Retargeting, remarketing): Kohdista mainonta käyttäjille, jotka ovat jo reagoineet mainoksiisi, olleet aktiivisia verkkosivustollasi tai sovelluksessasi.
  • Kiinnostuksen kohteet ja aihepiirit: Googlen käyttäjäprofiileihin tallentuneet kiinnostuksen kohteet. Aihepiiriin kohdentaminen tarkoittaa sitä, että kohdentaessasi mainonnan tiettyyn aihepiiriin, Google on profiloinut käyttäjän kiinnostuneeksi kyseisestä aihepiiristä ja mainoksesi voivat näkyä käyttäjälle, vaikka juuri se sivu millä hän liikkuu ei liittyisikään aiheeseen.
  • Ostoaikeissa olevat: Näytä mainoksia käyttäjille, jotka ovat hakeneet tarjoamiasi tuotteita tai palveluita.
  • Look-a-like yleisöt: Laajenna yleisöäsi kohdistamalla mainokset käyttäjille, jotka ovat kiinnostuneet samankaltaisista asioista kuin uudelleenmarkkinointiluetteloissasi olevat käyttäjät. Tällaiset käyttäjät eivät varsinaisesti hae tuotteitasi tai palveluitasi, mutta he saattavat kiinnostuksen kohteidensa perusteella reagoida mainoksiisi.

Sisältökohdentaminen

Kun näytät mainoksia Google Display ‑verkostossa, voit tavoittaa asiakkaita heidän katselemiensa verkkosivustojen, sovellusten ja videoiden kautta. Voit myös halutessasi sulkea pois haluamiasi sivustoja, videoita, sisältötyyppejä tai aiheita.

  • Aiheet/teemat: Kohdista mainos tiettyjä aiheita käsitteleville sivuille. Google määrittää sivustoille teemat. Välillä teemat ovat turhan laajoja ja mainoksesi näkyvät epärelevanteillakin sivuilla.
  • Avainsanat: Joko käyttäjän hakukäyttäytymiseen, sivuston sisältöön tai molempiin perustuva kohdistus.
  • Sijoittelut: ”käsin poimitut” verkkosivut tai mobiilisovellukset, yleisöäsi kiinnostavan YouTube-sisällön URL-osoitteet. Valitse esimerkiksi millä verkkosivuilla haluat mainoksesi näkyvän ja Google näyttää mainoksiasi vain näillä sivustoilla.
  • Display-laajennus haulle: Google Ads etsii käyttäjiä automaattisten hintatarjousten ja älykkään kohdistuksen avulla. Display-laajennus on käytettävissä sekä haku-/display-/videokampanjoissa, ja sen avulla mainokset kohdistetaan potentiaalisimpiin hetkiin parhaiden tulosten saavuttamiseksi.

Laitekohdentaminen

Google myös tunnistaa, millaisella selaimella surffaat internetissä ja tätä tietoa voidaan käyttää kohdennuskriteerinä mainonnassasi.

  • Tietokoneet: Kohdista mainokset käyttäjille, jotka katsovat sisältöä pöytäkoneella tai kannettavalla tietokoneella (näytön koko vähintään 7″).
  • Mobiililaitteet: Kohdista mainokset älypuhelimen käyttäjille.
  • Tabletit: Kohdista mainokset sellaisen mobiililaitteen käyttäjille, jossa ei välttämättä ole puhelinta.
  • TV-näytöt: Kohdista mainokset käyttäjille, jotka striimaavat TV-sisältöä esimerkiksi älytelevision, pelikonsolin tai televisioon liitettävän laitteen, kuten Chromecastin, avulla. TV-näyttökohdistus on käytettävissä vain videokampanjoissa.

Kirjoittaja: Jenna Leino

Lue lisää Google Display -mainonnasta

Kiinnostaako Google Display -mainonta? Haluaisitko saada ammattilaisen arvion yrityksesi digitaalisen markkinoinnin tilasta?

Annamme ehdotuksemme yrityksesi digimarkkinoinnin kehittämiseen ILMAISEKSI.

Ota meihin yhteyttä!