Näin kohdennat tehokkaasti Google Display -verkostossa

Harkittu kohdentaminen Google Display Networkissa auttaa tavoittamaan kohdeyleisösi

Tutustu vinkkeihimme kohdeyleisön tavoittamiseksi GDN:ssä.

Tehokas kohdentaminen Google Display verkostossa

Näin tavoitat kohderyhmäsi tehokkaasti Google Display-verkostossa

Yleisökohdentaminen

Mainosten kohdentaminen oikealle kohderyhmälle oikeaan aikaan on olennainen osa tehokasta mainoskampanjaa. Mitä tarkemmin tunnet kohdeyleisösi ja sen mielenkiinnon kohteet, sen paremmin tulee kampanjasi onnistumaan. Google tietää meistä jokaisesta lähes kaiken, tähän tietoon pohjautuen Google Ads tarjoaa käyttöösi erinomaiset mainonnan kohdentamisvaihtoehdot. Display-mainokset näkyvät vain Google Display -verkostossa, eli kyseessä on eri asia kuin hakusanamainonta.

Voit valita, kenelle mainoksesi näytetään. Tavoitat potentiaaliset asiakkaat heidän kiinnostuksen kohteiden tai kohderyhmätietojen perusteella tai sen mukaan, ovatko he jo aikaisemmin vierailleet sivustollasi.

  • Demografiset tiedot: Ikä, sukupuoli, sijainti ja laitetyyppi
  • Uudelleenmarkkinointi (retargeting, remarketing): Kohdista mainonta käyttäjille, jotka ovat jo reagoineet mainoksiisi, olleet aktiivisia verkkosivustollasi tai sovelluksessasi.
  • Kiinnostuksen kohteet ja aihepiirit: Googlen käyttäjäprofiileihin tallentuneet kiinnostuksen kohteet. Aihepiiriin kohdentaminen tarkoittaa sitä, että kohdentaessasi mainonnan tiettyyn aihepiiriin, Google on profiloinut käyttäjän kiinnostuneeksi kyseisestä aihepiiristä ja mainoksesi voivat näkyä käyttäjälle, vaikka juuri se sivu millä hän liikkuu ei liittyisikään aiheeseen.
  • Ostoaikeissa olevat: Näytä mainoksia käyttäjille, jotka ovat hakeneet tarjoamiasi tuotteita tai palveluita.
  • Look-a-like yleisöt: Laajenna yleisöäsi kohdistamalla mainokset käyttäjille, jotka ovat kiinnostuneet samankaltaisista asioista kuin uudelleenmarkkinointiluetteloissasi olevat käyttäjät. Tällaiset käyttäjät eivät varsinaisesti hae tuotteitasi tai palveluitasi, mutta he saattavat kiinnostuksen kohteidensa perusteella reagoida mainoksiisi.

Sisältökohdentaminen

Kun näytät mainoksia Google Display -verkostossa, voit tavoittaa asiakkaita heidän katselemiensa verkkosivustojen, sovellusten ja videoiden kautta. Voit myös halutessasi sulkea pois haluamiasi sivustoja, videoita, sisältötyyppejä tai aiheita.

  • Aiheet/teemat: Kohdista mainos tiettyjä aiheita käsitteleville sivuille. Google määrittää sivustoille teemat. Välillä teemat ovat turhan laajoja ja mainoksesi näkyvät epärelevanteillakin sivuilla.
  • Avainsanat: Joko käyttäjän hakukäyttäytymiseen, sivuston sisältöön tai molempiin perustuva kohdistus.
  • Sijoittelut: ”käsin poimitut” verkkosivut tai mobiilisovellukset, yleisöäsi kiinnostavan YouTube-sisällön URL-osoitteet. Valitse esimerkiksi millä verkkosivuilla haluat mainoksesi näkyvän ja Google näyttää mainoksiasi vain näillä sivustoilla.
  • Display-laajennus haulle: Google Ads etsii käyttäjiä automaattisten hintatarjousten ja älykkään kohdistuksen avulla. Display-laajennus on käytettävissä sekä haku-/display-/videokampanjoissa, ja sen avulla mainokset kohdistetaan potentiaalisimpiin hetkiin parhaiden tulosten saavuttamiseksi.

Laitekohdentaminen

Google myös tunnistaa, millaisella selaimella surffaat internetissä ja tätä tietoa voidaan käyttää kohdennuskriteerinä mainonnassasi.

  • Tietokoneet: Kohdista mainokset käyttäjille, jotka katsovat sisältöä pöytäkoneella tai kannettavalla tietokoneella (näytön koko vähintään 7″).
  • Mobiililaitteet: Kohdista mainokset älypuhelimen käyttäjille.
  • Tabletit: Kohdista mainokset sellaisen mobiililaitteen käyttäjille, jossa ei välttämättä ole puhelinta.
  • TV-näytöt: Kohdista mainokset käyttäjille, jotka striimaavat TV-sisältöä esimerkiksi älytelevision, pelikonsolin tai televisioon liitettävän laitteen, kuten Chromecastin, avulla. TV-näyttökohdistus on käytettävissä vain videokampanjoissa.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

B2B sisällöntuotanto

Vinkit B2B-yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotantoon

B2B-yrityksille sosiaalisen median sisällöntuotanto voi olla erinomainen tapa tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, lisätä näkyvyyttä ja rakentaa asiantuntijastatusta. Tässä blogissa on listattu teemoja, joista B2B-yrityksen tyypillisesti kannattaa tehdä somepostauksia.

Tehokkaampaa mainontaa bannerien A/B-testauksella

Paranna bannerimainonnan tehokkuutta A/B-testauksen avulla. Ajamalla useampaa eri mainosaineistoa samaan aikaan näet helposti erot niiden tuloksissa ja voit tehdä oikeita johtopäätöksiä tulevia aineistoja ajatellen.

Ammattilainen avuksi sisällöntuotantoon – 5 tapaa, joilla hyödyt ulkoisen sisällöntuottajan tuesta

Ulkoinen sisällöntuottaja suunnittelee ja toteuttaa sisältöjä, joiden avulla tulet löydetyksi verkosta ja tarjoat kiinnostavaa ja informatiivista tietoa tuotteistasi tai palveluistasi.

Mitä Oddyn ja asiakkaan välisessä tutustumispalaverissa tapahtuu?

Maksuttomassa tutustumispalaverissa asiantuntijamme kartoittavat digimarkkinoinnin toiveitasi ja tarpeitasi, jotta voimme palvella sinua parhaalla mahdollisella tavalla.
Analytiikan määrittely koristekuva

Miksi verkkosivuston analytiikkaa tarvitaan?

Opi ymmärtämään, mitä yrityksesi verkkosivuston analytiikan määrittely tarkoittaa käytännössä ja miksi analytiikkaa ylipäätään tarvitaan.
Google Performance Max

Ovatko Google Perfomance Max -kampanjat oikeasti tehokkaita?

Google Performance Max on uusi mainontaratkaisu, joka tarjoaa mahdollisuuden maksimoida mainoskampanjoiden suorituskykyä entistäkin helpommin. Tämä kampanjamuoto perustuu tekoälyyn ja koneoppimiseen.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.