Näin kohdennat tehokkaasti Google Display -verkostossa

Harkittu kohdentaminen Google Display Networkissa auttaa tavoittamaan kohdeyleisösi

Tutustu vinkkeihimme kohdeyleisön tavoittamiseksi GDN:ssä.

Tehokas kohdentaminen Google Display verkostossa

Näin tavoitat kohderyhmäsi tehokkaasti Google Display-verkostossa

Mainosten kohdentaminen oikealle kohderyhmälle oikeaan aikaan on olennainen osa tehokasta mainoskampanjaa. Mitä tarkemmin tunnet kohdeyleisösi ja sen mielenkiinnon kohteet, sen paremmin tulee kampanjasi onnistumaan. Google tietää meistä jokaisesta lähes kaiken, tähän tietoon pohjautuen Google Ads tarjoaa käyttöösi erinomaiset mainonnan kohdentamisvaihtoehdot. Display-mainokset näkyvät vain Google Display -verkostossa, eli kyseessä on eri asia kuin hakutulosmainonta.

Yleisökohdentaminen

Voit valita, kenelle mainoksesi näytetään. Tavoitat potentiaaliset asiakkaat heidän kiinnostuksen kohteiden tai kohderyhmätietojen perusteella tai sen mukaan, ovatko he jo aikaisemmin vierailleet sivustollasi.

  • Demografiset tiedot: Ikä, sukupuoli, sijainti ja laitetyyppi
  • Uudelleenmarkkinointi (retargeting, remarketing): Kohdista mainonta käyttäjille, jotka ovat jo reagoineet mainoksiisi, olleet aktiivisia verkkosivustollasi tai sovelluksessasi.
  • Kiinnostuksen kohteet ja aihepiirit: Googlen käyttäjäprofiileihin tallentuneet kiinnostuksen kohteet. Aihepiiriin kohdentaminen tarkoittaa sitä, että kohdentaessasi mainonnan tiettyyn aihepiiriin, Google on profiloinut käyttäjän kiinnostuneeksi kyseisestä aihepiiristä ja mainoksesi voivat näkyä käyttäjälle, vaikka juuri se sivu millä hän liikkuu ei liittyisikään aiheeseen.
  • Ostoaikeissa olevat: Näytä mainoksia käyttäjille, jotka ovat hakeneet tarjoamiasi tuotteita tai palveluita.
  • Look-a-like yleisöt: Laajenna yleisöäsi kohdistamalla mainokset käyttäjille, jotka ovat kiinnostuneet samankaltaisista asioista kuin uudelleenmarkkinointiluetteloissasi olevat käyttäjät. Tällaiset käyttäjät eivät varsinaisesti hae tuotteitasi tai palveluitasi, mutta he saattavat kiinnostuksen kohteidensa perusteella reagoida mainoksiisi.

Sisältökohdentaminen

Kun näytät mainoksia Google Display -verkostossa, voit tavoittaa asiakkaita heidän katselemiensa verkkosivustojen, sovellusten ja videoiden kautta. Voit myös halutessasi sulkea pois haluamiasi sivustoja, videoita, sisältötyyppejä tai aiheita.

  • Aiheet/teemat: Kohdista mainos tiettyjä aiheita käsitteleville sivuille. Google määrittää sivustoille teemat. Välillä teemat ovat turhan laajoja ja mainoksesi näkyvät epärelevanteillakin sivuilla.
  • Avainsanat: Joko käyttäjän hakukäyttäytymiseen, sivuston sisältöön tai molempiin perustuva kohdistus.
  • Sijoittelut: ”käsin poimitut” verkkosivut tai mobiilisovellukset, yleisöäsi kiinnostavan YouTube-sisällön URL-osoitteet. Valitse esimerkiksi millä verkkosivuilla haluat mainoksesi näkyvän ja Google näyttää mainoksiasi vain näillä sivustoilla.
  • Display-laajennus haulle: Google Ads etsii käyttäjiä automaattisten hintatarjousten ja älykkään kohdistuksen avulla. Display-laajennus on käytettävissä sekä haku-/display-/videokampanjoissa, ja sen avulla mainokset kohdistetaan potentiaalisimpiin hetkiin parhaiden tulosten saavuttamiseksi.

Laitekohdentaminen

Google myös tunnistaa, millaisella selaimella surffaat internetissä ja tätä tietoa voidaan käyttää kohdennuskriteerinä mainonnassasi.

  • Tietokoneet: Kohdista mainokset käyttäjille, jotka katsovat sisältöä pöytäkoneella tai kannettavalla tietokoneella (näytön koko vähintään 7″).
  • Mobiililaitteet: Kohdista mainokset älypuhelimen käyttäjille.
  • Tabletit: Kohdista mainokset sellaisen mobiililaitteen käyttäjille, jossa ei välttämättä ole puhelinta.
  • TV-näytöt: Kohdista mainokset käyttäjille, jotka striimaavat TV-sisältöä esimerkiksi älytelevision, pelikonsolin tai televisioon liitettävän laitteen, kuten Chromecastin, avulla. TV-näyttökohdistus on käytettävissä vain videokampanjoissa.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Suunnitelmallisempaa markkinointia vuosikellon avulla

Suunnitelmallisempaa markkinointia vuosikellon avulla

Mikä on markkinoinnin vuosikello? Vuosikello sisältää markkinoinnin painopisteiden lisäksi jokaiselle jaksolle määritetyt tavoitteet sekä konkreettiset toimenpiteet.
Pk-yritysten digitaalisen markkinoinnin trendit vuonna 2024

Pk-yritysten digitaalisen markkinoinnin trendit vuonna 2024

Mitä uusia tuulia pk-sektorille on luvassa digitaalisen markkinoinin saralla vuonna 2024? Lue koosteemme ja varaudu uuteen vuoteen!
Oman datan hyödyntäminen markkinoinnissa

Oman datan hyödyntäminen markkinoinnissa

Tiesitkö, että sinunkin yritykselläsi on käytettävissään runsaasti dataa, jota voit hyödyntää markkinoinnin kehittämisessä ja tehostamisessa? Lue lisää!
Ulkoistettu markkinointipäällikkö rekrytoinnin vaihtoehtona

Ulkoistettu markkinointipäällikkö rekrytoinnin vaihtoehtona

Ulkoistettu markkinointipäällikkö on toimiva vaihtoehto markkinoinnin toteuttamiseen. Lue ulkoistamisen hyödyistä ja kenelle se sopii!
Chatbot on digitaalinen avustaja

Chatbot on markkinoinnin digitaalinen avustaja

Chatbotit ovat digitaalisia avustajia, jotka tarjoavat verkkosivustojen kävijöille välitöntä vuorovaikutusta ja toimivat porttina digitaalisten palvelujen pariin.

Mitä on mainosten ohjelmallinen ostaminen?

Ohjelmallisesta ostamisesta puhutaan paljon, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa? Kirjoittamamme opas avaa ohjelmallisen ostamisen salat ja auttaa pääsemään alkuun ohjelmallisessa mainonnassa.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.