Näin yhteistyö käynnistyy ja kehittyy step-by-step kohti hyviä tuloksia

Step-By-Step kohti hyviä tuloksia

Digitalisaatio on täällä. Se on tullut jäädäkseen ja se koskettaa meitä ihan jokaista. Se ei ole kaikille itsestäänselvyys ja osa yrityksistä näkee sen jopa pelottavana asiana ehkä osittain osaamattomuuden ja osittain tietämättömyyden takia. Digitalisaatio on kuitenkin kuin pikajuna, se menee eteenpäin ja se poimii jatkuvasti uusia ulottuvuuksia mukaansa matkan varrelta. Tästä kyydistä ei kannata jäädä pois vaan hypätä rohkeasti kyytiin jo heti alkumatkasta. Jos sinä et hyppää, kilpailijasi varmasti hyppää tai on jo kyydissä.

Oddy yhteistyö

Digitalisaatioon ja sen kaikkiin mahdollisuuksiin kannattaa suhtautua rohkean uteliaasti ja nähdä digitalisaatio huikeana mahdollisuutena muovata ja kehittää yrityksen toimintaa. Digitaalinen markkinointi on nykyisin vahvasti läsnä ja yhtenä osana modernin yrityksen markkinointitoimenpiteitä. Tyypillisesti digitaaliseen markkinointiin kuuluu verkkosivusto, hakusanamainonta, display-mainonta, hakukoneoptimointi ja sähköpostimarkkinointi. Parhaimmillaan nämä eivät ole yksittäisiä alueita vaan ne muodostavat markkinointimixin, perustuen yrityksen liiketoiminnallisiin tavoitteisiin ja räätälöityihin kohderyhmäviesteihin.

Hyppää rohkeasti digitaalisen markkinoinnin kelkkaan, tehdään matkaa yhdessä sovitulla tahdilla, me ohjaamme tekemistä oikeaan suuntaan. Alla kuvattuna kuinka yhteistyö yleensä alkaa ja kehittyy step-by-step.

Hakusanamainonnan aloittaminen step-by-step

STEP 1. Hakusanamainonnan aloittaminen

Hyvin usein yhteistyö meidän ja asiakasyrityksemme kanssa lähtee liikenteeseen hakusanamainonnalla (SEM). Tämän avulla halutaan ohjata verkkosivuille henkilöt, jotka jo aktiivisesti etsivät mainostettavia tuotteita tai palveluita. Aloitusbudjetit ovat yleensä hyvin maltilliset.

STEP 2. Tulosten analysointi

Kun hakusanamainontaa on tehty pari kuukautta, käydään saavutettuja mainonnan tuloksia yhdessä läpi Google Analyticsin avulla. Otetaan opiksi onnistumisista ja tehdään johtopäätöksiä. Myös budjettitasoja yleensä nostetaan, kun saadaan tuotettua konkreettisia tuloksia sijoitetuille euroille.

STEP 3. Remarketing-mainonnan aloittaminen

Hyvin usein huomaamme, että henkilöt, jotka käyvät sivustolla usein tekevät haluttuja toimenpiteitä, kuten ostavat tuotteita. Tämän tiedon johdosta ns. palaavan kävijäliikenteen määrää halutaan kasvattaa. Remarketing-mainonnalla (retargeting, retarget-mainonta, reta…) pyritään ohjaamaan jo kerran sivuilla vierailleet henkilöt takaisin verkkosivuille suorittamaan haluttu toimenpide loppuun. Remarketing-mainonta aloitetaan tyypillisesti Google Display verkostossa ja/tai Facebookissa. Nämä ovat kustannustehokkaimmat ja klikkihinnoitteiset kanavat.

STEP 4. Tulosten analysointi

Kun hakusanamainontaa ja remarketing-mainontaa on tehty pari kuukautta, käydään saavutettuja mainonnan tuloksia taas yhdessä läpi Google Analyticsin avulla. Otetaan opiksi onnistumisista ja tehdään johtopäätöksiä. Usein retargetoinnissa käytettyjä bannerimainoksia päivitetään 2-3 kuukauden välein. Usein myös verkkosivulla on tarvetta tehdä pieniä muutoksia joko teknisessä toteutuksessa tai sisällön suhteen. Näitä kehitysajatuksia herää usein analytiikkatsekkien yhteydessä.

STEP 5. Uusasiakashankinta

Nyt perustekeminen on kunnossa: SEM rullaa, retargetointi palauttaa kävijöitä sivuille ja verkkosivu toimii hyvin. Seuraavaksi alkaa uusien kävijöiden houkuttelu verkkosivuille. Tyypillisiä kanavia tähän ovat Google Display verkosto, Facebook ja ohjelmallinen ostaminen kohdennettuna juuri oikealle potentiaaliselle kohderyhmälle.

STEP 6. Tulosten analysointi

Ja jälleen tuloksia analysoidaan ja tekemistä muovataan saatujen oppien perusteella.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Pk-yritysten brändimarkkinointi

Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä brändimarkkinointia?

Brändi on mielikuva yrityksestä asiakkaan ja kuluttajan silmissä. Brändimarkkinointi on strateginen investointi, joka voi tuoda merkittävää hyötyä myös pienille ja keskisuurille yrityksille.
B2B sisällöntuotanto

Vinkit B2B-yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotantoon

B2B-yrityksille sosiaalisen median sisällöntuotanto voi olla erinomainen tapa tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, lisätä näkyvyyttä ja rakentaa asiantuntijastatusta. Tässä blogissa on listattu teemoja, joista B2B-yrityksen tyypillisesti kannattaa tehdä somepostauksia.
infografiikka koristekuva

Infografiikka kommunikoi monimutkaiset asiat visuaalisesti

Infografiikan tärkein tavoite on selkeys, ja sen tehtävänä on selkeyttää monimutkaista viestiä. Infografiikan avulla teet datasta ymmärrettävää.

Tehokkaampaa mainontaa bannerien A/B-testauksella

Paranna bannerimainonnan tehokkuutta A/B-testauksen avulla. Ajamalla useampaa eri mainosaineistoa samaan aikaan näet helposti erot niiden tuloksissa ja voit tehdä oikeita johtopäätöksiä tulevia aineistoja ajatellen.

Ammattilainen avuksi sisällöntuotantoon – 5 tapaa, joilla hyödyt ulkoisen sisällöntuottajan tuesta

Ulkoinen sisällöntuottaja suunnittelee ja toteuttaa sisältöjä, joiden avulla tulet löydetyksi verkosta ja tarjoat kiinnostavaa ja informatiivista tietoa tuotteistasi tai palveluistasi.

Mitä Oddyn ja asiakkaan välisessä tutustumispalaverissa tapahtuu?

Maksuttomassa tutustumispalaverissa asiantuntijamme kartoittavat digimarkkinoinnin toiveitasi ja tarpeitasi, jotta voimme palvella sinua parhaalla mahdollisella tavalla.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.