Paljastamme kehityskohtasi ja nostamme esiin vahvuutesi.

Hakusanamainonnan auditointi

Tehot irti markkinointibudjetistasi.

Hakusanamainonnan auditointi tarkoittaa hakusanamainonnan läpikotaista tutkimista. Auditoinnin avulla saadaan selville hakusanamainontasi vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja etenkin kehityskohteet.

Hakusanamainonnan auditointi auttaa ottamaan kaiken irti markkinointibudjetistasi

Hakusanamainonnan auditointi tarkoittaa hakusanamainonnan läpikotaista tutkimista. Auditoinnin avulla saadaan selville hakusanamainontasi vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja etenkin kehityskohteet. Saat ulkopuolisen kokeneen SEM-asiantuntijan näkemyksen hakusanamainontasi nykytilasta ja konkreettiset kehitysideat mainontasi tuottavuuden kasvattamiseksi. Auditointi kertoo sinulle, kuinka voit pienentää mainonnan kuluja ja kasvattaa myyntiä.

Miksi hakusanamainonnan auditointi?

Hakusanamainonnan auditoinnilla on kaksi pääasiallista tavoitetta: pienentää mainonnan mediakustannuksia ja kasvattaa mainonnan tuomaa myyntiä.

Hakusanamainonnan auditointi sisältää mm.

  1. Avainsanat: Ovatko avainsanat järkevät vai näkyykö mainontasi epärelevanteilla hakusanoilla, jotka eivät tuo sinulle myyntiä?
  2. Mainostekstit: Herättävätkö mainostekstit kiinnostuksen, houkuttelevatko ne klikkaamaan entä lisäävätkö ne ostohalukkuutta? Onko mainosvariaatioita käytössä tarpeeksi?
  3. Laskeutumissivut: Onko mainonnan laskeutumissivut valittu oikein ja ovatko ne parhaiden käytäntöjen mukaisia?
  4. Laatupisteet: Avainsanojen laatupisteet vaikuttavat suoraan klikkihintaan ja sen kautta mainonnan tuottoon. Kuinka voit parantaa laatupisteitä?
  5. Laajennukset: Käytetäänkö laajennuksia järkevästi? Laajennukset ovat sivustolinkkejä, paikkalaajennuksia, puhelulaajennuksia, callout-laajennuksia ja palvelulaajennuksia.
  6. Aikakohdennus: Onko joitain viikonpäiviä tai kellonaikoja, jolloin ei synny kauppaa? Onko jokin aika otollisin kaupan syntymiselle?
  7. Aktiivinen optimointi: Tehdäänkö optimointitoimenpiteitä säännöllisesti? Kuinka usein tilille lisätään uusia mainoksia tai muokataan mainosbidejä?
  8. Automatisointi: Tehdäänkö kaikki mainonta manuaalisesti, vai onko mainonnan optimointia tehostettu käyttämällä scriptejä ja automaattisia sääntöjä?
  9. Budjettiallokaatio: Onko mainonnan budjettiallokaatio paras mahdollinen?
  10. Analytiikka ja liitokset: Mitataanko mainonnan tuottoa ja tuloksia järkevästi? Onko tarvittavat maalipisteet määritetty? Onko Google Ads ja Google Analytics liitos tehty? Entä Search Console?

Näin hakusanamainonnan auditointi toimii käytännössä

  • Ensimmäisenä tarvitsemme lukuoikeudet Google Ads-mainostilillesi ja Google Analyticsiin.
  • Kokenut SEM-asiantuntijamme keskustelee kanssasi hakusanamainonnan tavoitteista ja nykytilasta.
  • SEM-asiantuntijamme laatii esityksen mainontasi nykytilasta ja toimenpide-ehdotukset sen kehittämiseksi.
  • Käymme tulokset läpi kanssasi.
  • Tämän jälkeen tiedät, kuinka sinun kannattaa kehittää mainontaasi nykyistä tuottavammaksi. Voit halutessasi jatkaa mainonnan tekemistä nykyisen kumppanisi kanssa, vaihtaa kumppania tai toteuttaa muutokset itse.
  • Auditointi suositellaan tehtäväksi kerran tai kaksi kertaa vuodessa.

Hinnoittelu

Hakusanamainonnan auditoinnin hinta riippuu Google Ads -tilin koosta, joka määräytyy avainsanojen lukumäärän, potentiaalin ja budjetin mukaan. Auditoinnin hinta vaihtelee 950€-2950€ välillä riippuen laajuudesta.

Tutustu hakusanamainontaan

AVAINSANAT:   

Kiinnostaako sinua hakusanamainonnan auditointi? Haluaisitko saada ammattilaisen arvion yrityksesi digitaalisen markkinoinnin tilasta?

Annamme ehdotuksemme yrityksesi digimarkkinoinnin kehittämiseen ILMAISEKSI.

Ota meihin yhteyttä!

Lue mielenkiintoisia blogipostauksiamme
Tutustu asiakkaisiimme
Tutustu palveluihimme