Hakusana- mainonnan auditointi
Hakusanamainonnan auditointi
Ota kaikki irti hakusanamainonnan budjetista SEM auditin avulla
Hakusanamainonnan auditointi eli SEM Audit tarkoittaa hakusanamainonnan läpikohtaista tutkimista. Auditoinnin avulla saadaan selville hakusanamainontasi vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja etenkin kehityskohteet.
SEM Audit eli hakusanamainonnan auditointi auttaa ottamaan kaiken irti markkinointibudjetistasi
Saat ulkopuolisen kokeneen SEM-asiantuntijan näkemyksen hakusanamainontasi nykytilasta ja konkreettiset kehitysideat mainontasi tuottavuuden kasvattamiseksi. Auditointi kertoo sinulle, kuinka voit pienentää mainonnan kuluja ja kasvattaa myyntiä.
Hakusanamainonnan auditointi kannattaa
Hakusanamainonnan auditoinnilla on kaksi pääasiallista tavoitetta: pienentää mainonnan mediakustannuksia ja kasvattaa mainonnan tuomaa myyntiä.
Auditointi sisältää muun muassa:
- Avainsanat: Ovatko avainsanat järkevät vai näkyykö mainontasi epärelevanteilla hakusanoilla, jotka eivät tuo sinulle myyntiä?
- Mainostekstit: Herättävätkö mainostekstit kiinnostuksen, houkuttelevatko ne klikkaamaan entä lisäävätkö ne ostohalukkuutta? Onko mainosvariaatioita käytössä tarpeeksi?
- Laskeutumissivut: Onko mainonnan laskeutumissivut valittu oikein ja ovatko ne parhaiden käytäntöjen mukaisia?
- Laatupisteet: Avainsanojen laatupisteet vaikuttavat suoraan klikkihintaan ja sen kautta mainonnan tuottoon. Kuinka voit parantaa laatupisteitä?
- Laajennukset: Käytetäänkö laajennuksia järkevästi? Laajennukset ovat sivustolinkkejä, paikkalaajennuksia, puhelulaajennuksia, callout-laajennuksia ja palvelulaajennuksia.
- Aikakohdennus: Onko joitain viikonpäiviä tai kellonaikoja, jolloin ei synny kauppaa? Onko jokin aika otollisin kaupan syntymiselle?
- Aktiivinen optimointi: Tehdäänkö optimointitoimenpiteitä säännöllisesti? Kuinka usein tilille lisätään uusia mainoksia tai muokataan mainosbidejä?
- Automatisointi: Tehdäänkö kaikki mainonta manuaalisesti, vai onko mainonnan optimointia tehostettu käyttämällä scriptejä ja automaattisia sääntöjä?
- Budjettiallokaatio: Onko mainonnan budjettiallokaatio paras mahdollinen?
- Analytiikka ja liitokset: Mitataanko mainonnan tuottoa ja tuloksia järkevästi? Onko tarvittavat maalipisteet määritetty? Onko Google Ads ja Google Analytics liitos tehty? Entä Search Console?
Näin SEM-auditointi toimii käytännössä
- Aivan ensimmäiseksi tarvitsemme lukuoikeudet Google Ads -mainostilillesi ja Google Analyticsiin, jotta pääsemme käsiksi dataan.
- Kokenut SEM-asiantuntijamme keskustelee kanssasi hakusanamainonnan tavoitteista ja nykytilasta.
- SEM-asiantuntijamme laatii esityksen mainontasi nykytilasta ja toimenpide-ehdotukset sen kehittämiseksi.
- Käymme tulokset läpi kanssasi.
- Läpikäynnin jälkeen tiedät, kuinka sinun kannattaa kehittää mainontaasi nykyistä tuottavammaksi. Voit halutessasi jatkaa mainonnan tekemistä nykyisen kumppanisi kanssa, vaihtaa kumppania tai toteuttaa muutokset itse.
- Auditointi suositellaan tehtäväksi kerran tai kaksi kertaa vuodessa.
SEM-auditin hinnoittelu
Hakusanamainonnan auditoinnin hinta riippuu Google Ads -tilin koosta, joka määräytyy avainsanojen lukumäärän, potentiaalin ja budjetin mukaan.
Auditoinnin hinta vaihtelee 950 €–2950 € välillä riippuen laajuudesta.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
Miksi Oddy kumppaniksi?
Mitattavia tuloksia ja toimenpiteitä. Tulokset ratkaisee!
Aktiivinen yhteydenpito. Tiedät koko ajan missä mennään!
Monipuoliset palveluvaihtoehdot. Valitaan se paras ja tehokkain!
Tavoitteemme on aina yhteinen. Ollaan samalla puolella!
Pienellä budjetilla liikkeelle. Tehdään ja opitaan yhdessä!
Pidämme kiinni sovitusta. Meihin voi luottaa!
Haluamme suoriutua, että yhteistyö jatkuu. Ei vuosisopimuksia!
Meistä sanotaan, et me ollaan hyviä ja taitavia tyyppejä!
Tutustu myös blogeihimme
Mikä on Threads?
Metan lanseeraama uusi somealusta Threads on nyt myös Suomessa. Mistä Threadissa puhutaan, miten se otetaan käyttöön ja mitä mainostajille on luvassa? Lue blogimme, niin tiedät!
Meta-mainonnan kohdentaminen
Meta-mainonnan avulla voit tavoittaa halutun yleisön hienovaraisesti ja vaikuttavasti. Mutta mistä aloittaa ja miten varmistaa, että mainoksesi osuvat oikeille silmäpareille?
Painotuotteet brändin ja digitaalisen mainonnan tukena
Painotuotteilla on edelleen merkittävä rooli brändin vahvistamisessa ja näkyvyyden lisäämisessä digitaalisen markkinoinnin rinnalla.
Miksi taantumassa markkinoinointihanoja ei kannata laittaa kiinni?
Haastavassa taloustilanteessa raha on tiukilla ja usein markkinointi on osa-alue, josta säästetään. Tässä blogipostauksessa kerromme, miksi markkinoinnin lopettaminen ainakaan täysin ei ole hyvä ratkaisu pitkässä juoksussa.
Suunnitelmallisempaa markkinointia vuosikellon avulla
Mikä on markkinoinnin vuosikello? Vuosikello sisältää markkinoinnin painopisteiden lisäksi jokaiselle jaksolle määritetyt tavoitteet sekä konkreettiset toimenpiteet.
Pk-yritysten digitaalisen markkinoinnin trendit vuonna 2024
Mitä uusia tuulia pk-sektorille on luvassa digitaalisen markkinoinin saralla vuonna 2024? Lue koosteemme ja varaudu uuteen vuoteen!
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.