Apua markkinoinnin automaatioon

Anna markkinoinnin automaation hoitaa myynti ja markkinointi puolestasi

Helpota markkinointisi toistuvia toimenpiteitä

Markkinoinnin automaatio on tarkoitettu automatisoimaan ja parantamaan toistuvia markkinointitoimenpiteitä järjestelmän avulla. Se helpottaa markkinointia ja auttaa tekemään myyntiä.

Ennen sähköpostimarkkinoinnin on ajateltu olevan vain kerran kuukaudessa lähetettäviä mainoskirjeitä, jotka lähetetään koko rekisterille. Enää mailitse tehtävä mainonta ei kuitenkaan ole vain satunnaista räiskimistä, vaan markkinoinnin automaation avulla se on dataan perustuvaa, tarkasti kohdennettua ja henkilökohtaista markkinointia.

Hyvä markkinoinnin automaatio houkuttelee, rakentaa ja ylläpitää luottamusta nykyisten asiakkaiden sekä potentiaalisten uusien asiakkaiden kanssa. Personoidut, asiakasta kiinnostavat ja oikeaan aikaan lähetetyt viestit on räätälöity automaattisesti asiakkaan käyttäytymisen ja tarpeiden mukaan. Tämä on mahdollista, sillä markkinoinnin automaatio analysoi mm. henkilöiden verkko- ja kampanjavierailuja. Tätä dataa hyödynnetään automatisoiduissa toimenpiteissä, jonka tuloksena voidaan markkinointiviestintää segmentoida ja räätälöidä vastaamaan paremmin potentiaalisen asiakkaan toiveita ja tarpeita.

Markkinoinnin automaation etuja:

  • Rutiinitehtävät ja toistuvat prosessit jäävät automaation huoleksi
  • Liidien tunnistaminen, luokittelu ja hallinta sekä niiden ohjaaminen myyntiprosessissa
  • Markkinointiviestinnän tarkka kohdentaminen, eli oikea sisältö oikeaan aikaan oikeille ihmisille
  • Asiakkaan eteenpäin siirtyminen myyntisuppilossa
    Markkinointitoiminnan mittaaminen
  • Tiedonkeruu

 

Jotta markkinoinnin automaatio toimii tehokkaasti, on tärkeää, että kokonaisuus on alusta alkaen huolella mietitty. On pidettävä huoli, että automaatiossa on riittävästi sisältöä ja osoitteita. Yksi haasteista voi olla markkinoinnin automaation mahdollisuuksien runsaus. Pitää osata valita oikeat asiat mihin keskittyä ja hyödyntää juuri omiin tarpeisiin sopivat ominaisuudet. Markkinoinnin automaatio on myös harvoin kerralla valmis, vaan sitä kannattaa jatkuvasti kehittää. Jos tarvitset apua markkinoinnin automaatioon, niin me Oddy Digitalilla autamme sinua mielellämme.

Mitä markkinoinnin automaatio maksaa?

Työkalujen hinnoissa on eroja. Kuukausikustannus työkalulle lähtee liikkeelle kympistä ja voi nousta yli tuhanteen euroon kuukaudessa, riippuen laajuudesta ja asetuksista. Pienten ja keskisuurten yritysten kanssa useimmiten päädymme HubSpot tai Active Campaign -järjestelmiin.

Tarvitsetko apua markkinoinnin automaatiossa? Anna Oddyn asiantuntijoiden auttaa

Kanssamme saat markkinoinnin automaation kuntoon yhteisessä workshopissa!

Ennakkotehtävillä muodostamme hyvän kuvan nykytilanteesta, jonka jälkeen räätälöimme workshoppien sisällöt vastaamaan tarvetta.

2 x Workshopin (4h+4h) aikana pureudumme yrityksen tarpeisiin markkinoinnin automaatioon liittyen.

Järjestelmän valinta. Workshopin pohjalta valitaan sopivin markkinoinnin automaatiojärjestelmä.

 

Ennakkotehtävät + workshopit + järjestelmän valinta

2000 €

LUE AIHEESEEN LIITTYVÄT BLOGIKIRJOITUKSEMME

Somen vuosikello
Suunnitelmallisuus on avain tehokkaaseen sometekemiseen. Tässä postauksessa käsittelemme, miksi somen vuosikello on niin tärkeä ja mitä sillä saavutetaan.
Mikä on Threads?
Metan lanseeraama uusi somealusta Threads on nyt myös Suomessa. Mistä Threadissa puhutaan, miten se otetaan käyttöön ja mitä mainostajille on luvassa? Lue blogimme, niin tiedät!
Meta-mainonnan kohdentaminen
Meta-mainonnan avulla voit tavoittaa halutun yleisön hienovaraisesti ja vaikuttavasti. Mutta mistä aloittaa ja miten varmistaa, että mainoksesi osuvat oikeille silmäpareille?

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.