Hakusanamainonnan auditointi
Hakusanamainonnan auditointi
Ota kaikki irti hakusanamainonnan budjetista SEM auditin avulla
Hakusanamainonnan auditoinnissa käymme läpi mainonnan tilisi nykytilan ja kerromme konkreettisesti, miten yrityksesi hakusanamainontaa voisi kehittää. Siinä tarkastellaan olemassa olevia kamanjoita, strategioita ja käytäntöjä, sekä varmistetaan niiden optimaalisuus ja kustannustehokkuus. Auditoinnin avulla saadaan selville hakusanamainontasi vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja etenkin kehityskohteet.
SEM Audit eli hakusanamainonnan auditointi auttaa ottamaan kaiken irti mainosbudjetistasi
Saat ulkopuolisen kokeneen SEM-asiantuntijan näkemyksen hakusanamainontasi nykytilasta ja konkreettiset kehitysideat mainonnan tulokellisuuden kehittämiseksi – jotta sinä saisit enemmän irti mainontaan käytettävissä olevista euroistasi.
Auditointi sisältää muun muassa:
- Avainsanat: Ovatko avainsanat järkevät vai näkyykö mainontasi epärelevanteilla hakusanoilla, jotka eivät tuo sinulle myyntiä?
- Mainostekstit: Herättävätkö mainostekstit kiinnostuksen, houkuttelevatko ne klikkaamaan entä lisäävätkö ne ostohalukkuutta? Onko mainosvariaatioita käytössä tarpeeksi?
- Laskeutumissivut: Onko mainonnan laskeutumissivut valittu oikein ja ovatko ne parhaiden käytäntöjen mukaisia?
- Laatupisteet: Avainsanojen laatupisteet vaikuttavat suoraan klikkihintaan ja sen kautta mainonnan tuottoon. Kuinka voit parantaa laatupisteitä?
- Laajennukset: Käytetäänkö laajennuksia järkevästi? Laajennukset ovat sivustolinkkejä, paikkalaajennuksia, puhelulaajennuksia, callout-laajennuksia ja palvelulaajennuksia.
- Aikakohdennus: Onko joitain viikonpäiviä tai kellonaikoja, jolloin ei synny kauppaa? Onko jokin aika otollisin kaupan syntymiselle?
- Aktiivinen optimointi: Tehdäänkö optimointitoimenpiteitä säännöllisesti? Kuinka usein tilille lisätään uusia mainoksia tai muokataan mainosbidejä?
- Automatisointi: Tehdäänkö kaikki mainonta manuaalisesti, vai onko mainonnan optimointia tehostettu käyttämällä scriptejä ja automaattisia sääntöjä?
- Budjettiallokaatio: Onko mainonnan budjettiallokaatio paras mahdollinen?
- Analytiikka ja liitokset: Mitataanko mainonnan tuottoa ja tuloksia järkevästi? Onko tarvittavat maalipisteet määritetty? Onko Google Ads ja Google Analytics liitos tehty? Entä Search Console?
Näin SEM-auditointi toimii käytännössä
- Aivan ensimmäiseksi tarvitsemme lukuoikeudet Google Ads -mainostilillesi ja Google Analyticsiin, jotta pääsemme käsiksi dataan.
- Kokenut SEM-asiantuntijamme keskustelee kanssasi hakusanamainonnan tavoitteista ja nykytilasta.
- SEM-asiantuntijamme laatii esityksen mainontasi nykytilasta ja toimenpide-ehdotukset sen kehittämiseksi.
- Käymme tulokset läpi kanssasi.
- Läpikäynnin jälkeen tiedät, kuinka sinun kannattaa kehittää mainontaasi nykyistä tuottavammaksi. Voit halutessasi jatkaa mainonnan tekemistä nykyisen kumppanisi kanssa, vaihtaa kumppania tai toteuttaa muutokset itse.
- Auditointi suositellaan tehtäväksi kerran tai kaksi kertaa vuodessa.
SEM-auditin hinnoittelu
Hakusanamainonnan auditoinnin hinta riippuu Google Ads -tilin koosta, joka määräytyy avainsanojen lukumäärän, potentiaalin ja budjetin mukaan.
Auditoinnin hinta vaihtelee 950 €–2950 € välillä riippuen laajuudesta.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.

Miksi Oddy kumppaniksi?
Mitattavia tuloksia ja toimenpiteitä. Tulokset ratkaisee!
Aktiivinen yhteydenpito. Tiedät koko ajan missä mennään!
Monipuoliset palveluvaihtoehdot. Valitaan se paras ja tehokkain!
Tavoitteemme on aina yhteinen. Ollaan samalla puolella!
Pienellä budjetilla liikkeelle. Tehdään ja opitaan yhdessä!
Pidämme kiinni sovitusta. Meihin voi luottaa!
Haluamme suoriutua, että yhteistyö jatkuu. Ei vuosisopimuksia!
Meistä sanotaan, et me ollaan hyviä ja taitavia tyyppejä!
Tutustu myös blogeihimme

Mikrovaikuttajat ja yhteisöpohjainen markkinointi
Suuren yleisön vaikuttaja saattaa tavoittaa miljoonia, mutta yksittäisen postauksen sitoutumisaste jää usein matalaksi. Mikrovaikuttajat sen sijaan luovat vuorovaikutusta, keskustelua ja luottamusta.

Analytiikka – yrityksen salainen säästötyökalu
Analytiikka ei ole vain raportteja ja numeroita vaan työkalu, jolla yritys säästää rahaa. Kun analytiikkaa hyödynnetään oikein, se kertoo selkeästi, mihin eurot kannattaa sijoittaa ja missä niitä kuluu turhaan.

Tekoälyn rooli sisällöntuotannossa
Tekoäly on noussut hetkessä yhdeksi markkinoinnin puhutuimmista aiheista, mutta milloin se tukee markkinoijaa ja milloin tarvitaan ihmisen luovuutta sekä brändin ymmärrystä?

Kevyt videotuotanto tuo brändisi tehokkaasti esiin
Kevyt videotuotanto tarjoaa yrityksille kustannustehokkaan ja nopean tavan tuottaa kiinnostavaa videosisältöä.

10 vinkkiä AI-optimointiin
10 vinkkiä AI-optimointiin: tee sisällöstäsi tekoälylle ja käyttäjille selkeää, rakenteellista ja helposti löydettävää.

Videomainonnan mittaaminen verkossa
Videomainonnan mittaaminen verkossa perustuu useisiin keskeisiin mittareihin, jotka auttavat arvioimaan tekemisen tehokkuutta ja vaikuttavuutta.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.