Hakusanamainonnan auditointi
Hakusanamainonnan auditointi
Ota kaikki irti hakusanamainonnan budjetista SEM auditin avulla
Hakusanamainonnan auditoinnissa käymme läpi mainonnan tilisi nykytilan ja kerromme konkreettisesti, miten yrityksesi hakusanamainontaa voisi kehittää. Siinä tarkastellaan olemassa olevia kamanjoita, strategioita ja käytäntöjä, sekä varmistetaan niiden optimaalisuus ja kustannustehokkuus. Auditoinnin avulla saadaan selville hakusanamainontasi vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja etenkin kehityskohteet.
SEM Audit eli hakusanamainonnan auditointi auttaa ottamaan kaiken irti mainosbudjetistasi
Saat ulkopuolisen kokeneen SEM-asiantuntijan näkemyksen hakusanamainontasi nykytilasta ja konkreettiset kehitysideat mainonnan tulokellisuuden kehittämiseksi – jotta sinä saisit enemmän irti mainontaan käytettävissä olevista euroistasi.
Auditointi sisältää muun muassa:
- Avainsanat: Ovatko avainsanat järkevät vai näkyykö mainontasi epärelevanteilla hakusanoilla, jotka eivät tuo sinulle myyntiä?
- Mainostekstit: Herättävätkö mainostekstit kiinnostuksen, houkuttelevatko ne klikkaamaan entä lisäävätkö ne ostohalukkuutta? Onko mainosvariaatioita käytössä tarpeeksi?
- Laskeutumissivut: Onko mainonnan laskeutumissivut valittu oikein ja ovatko ne parhaiden käytäntöjen mukaisia?
- Laatupisteet: Avainsanojen laatupisteet vaikuttavat suoraan klikkihintaan ja sen kautta mainonnan tuottoon. Kuinka voit parantaa laatupisteitä?
- Laajennukset: Käytetäänkö laajennuksia järkevästi? Laajennukset ovat sivustolinkkejä, paikkalaajennuksia, puhelulaajennuksia, callout-laajennuksia ja palvelulaajennuksia.
- Aikakohdennus: Onko joitain viikonpäiviä tai kellonaikoja, jolloin ei synny kauppaa? Onko jokin aika otollisin kaupan syntymiselle?
- Aktiivinen optimointi: Tehdäänkö optimointitoimenpiteitä säännöllisesti? Kuinka usein tilille lisätään uusia mainoksia tai muokataan mainosbidejä?
- Automatisointi: Tehdäänkö kaikki mainonta manuaalisesti, vai onko mainonnan optimointia tehostettu käyttämällä scriptejä ja automaattisia sääntöjä?
- Budjettiallokaatio: Onko mainonnan budjettiallokaatio paras mahdollinen?
- Analytiikka ja liitokset: Mitataanko mainonnan tuottoa ja tuloksia järkevästi? Onko tarvittavat maalipisteet määritetty? Onko Google Ads ja Google Analytics liitos tehty? Entä Search Console?
Näin SEM-auditointi toimii käytännössä
- Aivan ensimmäiseksi tarvitsemme lukuoikeudet Google Ads -mainostilillesi ja Google Analyticsiin, jotta pääsemme käsiksi dataan.
- Kokenut SEM-asiantuntijamme keskustelee kanssasi hakusanamainonnan tavoitteista ja nykytilasta.
- SEM-asiantuntijamme laatii esityksen mainontasi nykytilasta ja toimenpide-ehdotukset sen kehittämiseksi.
- Käymme tulokset läpi kanssasi.
- Läpikäynnin jälkeen tiedät, kuinka sinun kannattaa kehittää mainontaasi nykyistä tuottavammaksi. Voit halutessasi jatkaa mainonnan tekemistä nykyisen kumppanisi kanssa, vaihtaa kumppania tai toteuttaa muutokset itse.
- Auditointi suositellaan tehtäväksi kerran tai kaksi kertaa vuodessa.
SEM-auditin hinnoittelu
Hakusanamainonnan auditoinnin hinta riippuu Google Ads -tilin koosta, joka määräytyy avainsanojen lukumäärän, potentiaalin ja budjetin mukaan.
Auditoinnin hinta vaihtelee 950 €–2950 € välillä riippuen laajuudesta.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
Miksi Oddy kumppaniksi?
Mitattavia tuloksia ja toimenpiteitä. Tulokset ratkaisee!
Aktiivinen yhteydenpito. Tiedät koko ajan missä mennään!
Monipuoliset palveluvaihtoehdot. Valitaan se paras ja tehokkain!
Tavoitteemme on aina yhteinen. Ollaan samalla puolella!
Pienellä budjetilla liikkeelle. Tehdään ja opitaan yhdessä!
Pidämme kiinni sovitusta. Meihin voi luottaa!
Haluamme suoriutua, että yhteistyö jatkuu. Ei vuosisopimuksia!
Meistä sanotaan, et me ollaan hyviä ja taitavia tyyppejä!
Tutustu myös blogeihimme
Ulkomainonta tavoittaa ihmiset siellä missä he liikkuvat
Ulkomainonta on tehokas tapa tavoittaa yleisö laajasti eri ympäristöissä. Ulkomainontaa kannattaa hyödyntää osana monikanavaista markkinointikampanjaa.
Graafisen suunnittelun 10 trendiä
Mitä trendejä graafisessa suunnittelussa on ollut viime vuosina? Lue 10 tämän hetken trendiä, jotka auttavat sinua ja yritystäsi pysymään kilpailukykyisenä.
Saavutettavuuden huomioiminen graafisessa suunnittelussa
Saavutettavuus graafisessa suunnittelussa ei ainoastaan paranna käyttäjäkokemusta, vaan edistää myös yhdenvertaisuutta ja laajentaa käyttäjäkuntaa.
Väripsykologian voima graafisessa suunnittelussa
Väripsykologia on keskeinen tekijä markkinoinnissa, sillä värit luovat erilaisia merkityksiä ja luovat tunteita. Lue blogistamme miten värien avulla voi jäädä katsojan mieleen.
Responsiivinen suunnittelu
Responsiivinen suunnittelu takaa miellyttävän käyttökokemuksen kaikilla laitteilla, sekä vahvistaa brändin yhtenäistä ilmettä.
Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä brändimarkkinointia?
Brändi on mielikuva yrityksestä asiakkaan ja kuluttajan silmissä. Brändimarkkinointi on strateginen investointi, joka voi tuoda merkittävää hyötyä myös pienille ja keskisuurille yrityksille.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.