Mediaseuranta
MEDIASEURANTA SEURAA TULOKSIA, KILPAILIJOITASI JA ALAN TRENDEJÄ
Mediaseurannan avulla voit seurata lehdistötyösi tuloksia, mutta myös mitä ja mihin sävyyn sinusta puhutaan mediassa. Mediaseuranta auttaa varmistamaan, että suunta on oikea ja toimenpiteet kannattavia. Lisäksi voit seurata, mitä kilpailijasi tekevät ja mikä toimialallasi trendaa juuri nyt!
Seuraa mediatiedottamisen tuloksia mediaseurannalla
Jos teet aktiivista mediatyötä, on myös hyvä varmistaa tulosten seuranta. Mediaseurantaraportti kertoo sinulle tiedotteen avaus- ja klikkausprosentin sekä listan tiedotteen perusteella syntyneistä julkaisuista: montako kertaa, milloin ja missä medioissa tiedotteen pohjalta on uutisoitu.
Mediaseurannan avulla voit analysoida artikkelisisältöjen sävyjä ja laskea tavoittavuuslukuja. Saat reaaliaikaista tietoa siitä, mitä brändistäsi puhutaan sekä uutismedioissa että sosiaalisen median kanavissa. Lisäksi saat tietoa siitä, kuinka monta kiinnostunutta silmäparia mediaosumat tavoittavat ja missä heidät on tavoitettu.
Seuraa kilpailijoitasi ja toimialasi trendejä
Kun media- ja someseuranta on yritykselläsi säännönmukaista, tiedät koko ajan missä kilpailijasi liikkuvat. Saat halutessasi tietoa myös kilpailijoidesi medianäkyvyydestä sekä siitä, kuinka he toimivat, joten pysyt itsekin mukana kilpailussa.
Mediaseuranta mahdollistaa myös nousevien ja laskevien trendien tunnistamisen. Tämä auttaa merkittävästi myös oman markkinointisi sisällöntuotannon suunnittelussa.
9 syytä aloittaa mediaseuranta
- Tiedät, mitä tapahtuu. Ansaittu media on tehokasta mediaa. Seuranta kertoo, missä ja mitä yrityksestäsi puhutaan.
- Rakennat brändiäsi. Mediaseuranta on tehokas työkalu brändinrakentamiseen ja tavoitteellisen PR-työn tueksi.
- Hallitse julkisuuskuvaa. Mediaseurannan ja someseurannan yhdistelmä on tehokas tapa hallita yrityksen julkisuuskuvaa.
- Ehkäise riskit ja haitat. Mediaseuranta auttaa ehkäisemään maineriskejä ja paljastaa piilevät tulipalot (esimerkiksi somessa leviävät huonot asiakaskokemukset) nopeasti ja antaa tilaisuuden reagoida niihin.
- Pysy ajan tasalla.Mediaseuranta auttaa skannaamaan toimintaympäristöä ja pysymään kärryillä toimialan uusimmista tuulista.
- Seuraa kilpailijoitasi. Mediaseuranta on tehokas tapa tehdä tarvittaessa myös kilpailijaseurantaa.
- Tutustu yleisöösi. Tavoitatko oikeat yleisöt? Mediaseurannan tulokset tai niiden puute auttaa määrittämään, minne viestejä kannattaa kohdistaa jatkossa.
- Osallistu aktiivisesti. Mainonnan statistiikka kertoo vain yksisuuntaisten viestien tuloksista. Mediaseuranta avaa ovet aktiiviseen osallistumiseen.
- Tutki myös somea. Voit seurata myös sosiaalista mediaa. On tärkeää tietää, mitä brändistäsi puhutaan someajan puskaradioissa.
Ota Oddyn asiantuntijat avuksesi mediaseurantaan!
Mediaseurannan palvelumme sisältävät yksittäisiä analyyseja, mutta myös jatkuvaa seurantaa kuukausittain tai kvartaaleittain. Käytössämme on media- ja someseuranta, jonka kautta asiakkaamme saavat pääsyn Meltwaterin globaali julkaisutietokantaan.
Tarjoamme mediaseurannan palvelut yrityksesi käyttöön selkeinä paketteina ja kilpailukykyisin hinnoin. Ota yhteyttä, niin suunnitellaan sinulle sopivin kokonaisuus.
Lue lisää mediatiedottamisesta täällä.
Rakenna yrityksellesi korvaamattoman arvokasta näkyvyyttä! Lue myös 6 syytä, miksi mediatiedottaminen kannattaa.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
![Laura Nevasalo Oddy](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2021/12/laura_nevasalo_2021.jpg)
Tutustu myös blogeihimme
![Pk-yritysten brändimarkkinointi](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/07/brandimarkkinointi_pk-yritykset.jpg)
Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä brändimarkkinointia?
Brändi on mielikuva yrityksestä asiakkaan ja kuluttajan silmissä. Brändimarkkinointi on strateginen investointi, joka voi tuoda merkittävää hyötyä myös pienille ja keskisuurille yrityksille.
![B2B sisällöntuotanto](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/06/b2b_sisallontuotanto_blogi.jpg)
Vinkit B2B-yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotantoon
B2B-yrityksille sosiaalisen median sisällöntuotanto voi olla erinomainen tapa tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, lisätä näkyvyyttä ja rakentaa asiantuntijastatusta. Tässä blogissa on listattu teemoja, joista B2B-yrityksen tyypillisesti kannattaa tehdä somepostauksia.
![infografiikka koristekuva](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/05/blogiin73.jpg)
Infografiikka kommunikoi monimutkaiset asiat visuaalisesti
Infografiikan tärkein tavoite on selkeys, ja sen tehtävänä on selkeyttää monimutkaista viestiä. Infografiikan avulla teet datasta ymmärrettävää.
![](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/05/blogiin52.jpg)
Tehokkaampaa mainontaa bannerien A/B-testauksella
Paranna bannerimainonnan tehokkuutta A/B-testauksen avulla. Ajamalla useampaa eri mainosaineistoa samaan aikaan näet helposti erot niiden tuloksissa ja voit tehdä oikeita johtopäätöksiä tulevia aineistoja ajatellen.
![](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/05/ammattilainen-avuksi-sisallontuotantoon.jpg)
Ammattilainen avuksi sisällöntuotantoon – 5 tapaa, joilla hyödyt ulkoisen sisällöntuottajan tuesta
Ulkoinen sisällöntuottaja suunnittelee ja toteuttaa sisältöjä, joiden avulla tulet löydetyksi verkosta ja tarjoat kiinnostavaa ja informatiivista tietoa tuotteistasi tai palveluistasi.
![](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/05/mita-oddyn-ja-asiakkaan-tutustumispalaverissa-tapahtuu.jpg)
Mitä Oddyn ja asiakkaan välisessä tutustumispalaverissa tapahtuu?
Maksuttomassa tutustumispalaverissa asiantuntijamme kartoittavat digimarkkinoinnin toiveitasi ja tarpeitasi, jotta voimme palvella sinua parhaalla mahdollisella tavalla.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.