Näyttävät mainosmateriaalit Viaplayn NHL-kauteen
Tuotimme Viaplaylle NHL-kauden aloitukseen näyttävät bannerit ja some-mainokset. Template-pohjien ansiosta tuotantoprosessi oli tehokas.
Olemme toteuttaneet Savon ammattiopistolle eli Sakkylle digitaalista markkinointia ja analytiikan palveluita. Monikanavaisessa ja strategisessa yhteistyössä Sakkylle määritettiin verkkoanalytiikka ja suunnittelimme ja toteutimme heille kampanjoita muun muassa yhteishakuihin.
Yhteistyö Sakkyn lähti etenemään kanava- ja budjettisuunnitelmasta syksyn ja kevään yhteishakuihin. Kanavasuunnitelmaan valittiin muun muassa mainostilaa Kuopion julkisen liikenteen ajoneuvoihin, paikallislehtiin, radioon sekä digitaalisiin kanaviin. Näille kaikille asetettiin ennalta määrätyn budjetin raameissa euromääräiset panostukset. Suunnitelma tehtiin excel-pohjaan, ja sitä toteutettiin ja päivitettiin jatkuvasti.
Sakkyn tärkein kanava viestiä heidän opintosuunnitelmistaan ja mahdollisuuksistaan on heidän oma verkkosivunsa. Ennen yhteistyömme alkua verkkoanalytiikkaa ei oltu määritetty lainkaan, eikä asiakkaalla ollut tietoa, miten ihmiset sivuilla selaavat sekä kuinka he löytävät sieltä tietoa.
Yhteistyö alkoi verkkoanalytiikan määrityksellä. Kaikki kampanjan toimenpiteet haluttiin mitata mahdollisimman tarkasti. Asiakas pystyi kertomaan omat tarpeensa mitattavuuden suhteen, kun verkkosivujen Google Analytics määritykset suunniteltiin yhdessä. Suunnitelman perusteella määritimme eri digikanavien maalipisteet heidän verkkosivuille. Maalipisteiden asentamisen avulla pystytään mainontaa optimoimaan ja mittaamaan huomattavasti tehokkaammin eri kanavissa, kun on selkeä näkymä siitä, mikä kanava suoriutuu milläkin tavoin.
Vastasimme mainonnan kokonaisuudesta digikanavissa. Digikanavina kampanjassa toimi muun muassa Google Ads (hakusanamainonta, Google Display ja YouTube-mainonta), ohjelmallinen ostaminen, Facebook sekä Snapchat. Valituissa kanavissa tehtiin sekä uusasiakashankintaa että retargetointia eli uudelleenmarkkinointia. Uusasiakashankinnassa eli uusien verkkosivukävijöiden houkuttelussa käytettiin asiakkaalta saaman kohderyhmäkuvauksen mukaisia rajauksia muun muassa kiinnostuksen kohteissa, lokaatiossa ja iässä. Uudelleenmarkkinoinnissa valittiin tärkeimmät osiot SAKKY:n verkkosivuista. Eri osioissa käyneille luotiin oma mainosaineistonsa ja näin kohdennettiin oikeaa viestiä oikeille henkilöille eri kanavissa.
Syksyn tulosten perusteella muokattiin kevään alustavasti luotua kampanjasuunnitelmaa. Nyt panostukset pystyttiin paremmin jaottelemaan eri kanaviin. Myös mainosaineistoa viilattiin syksyn tulosten perusteella. Kampanjassa oli mukana useampi mainosversio, joiden tulosten pohjalta muutokset osattiin tehdä oikeaan suuntaan.
Loppuraportissa käytiin läpi eri kanavien saavuttamat tulokset niin suorasti kuin välillisestikin. Analytiikan määrittelyn jälkeen on mahdollista nähdä eri kanavien yhteisvaikutus konversioihin, jolloin tulee selkeämpi käsitys ostoputkesta.
Selkeä muutos mainonnan tuloksissa saatiin aikaan remarketingin eli jälleenmainonnan avulla. Aluksi mainontaa uudelleenkohdennettiin verkkosivuilla käyneille. Retargetointi-mainontaan saatiin huomattavaa tehoa, kun mainonnan viestit mietittiin tarkemmiksi ja puhuttelevimmiksi eri kohderyhmien mukaan. Verkkosivujen eri osiot eriteltiin ja tärkeimmille osioille luotiin omat mainosmateriaalinsa omilla viesteillään. Sivuston eri osioissa käyvillä henkilöillä on hyvin erilaiset tarpeet. Esimerkiksi yritykset, jotka ovat kiinnostuneita oppisopimuskoulutuksista, eivät halua nähdä mainontaa yhteishausta.
Verkkoanalytiikasta huomasimme, että verkkosivuilla käy paljon opettajia ja jo Sakkyssa opiskelevia henkilöitä. Nämä kohderyhmät päätettiin sulkea pois digimainonnasta ja kohdistaa mainonta entistä vahvemmin uusasiakashankintaan.
Vieraile Sakky.fi
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
Tuotimme Viaplaylle NHL-kauden aloitukseen näyttävät bannerit ja some-mainokset. Template-pohjien ansiosta tuotantoprosessi oli tehokas.
Tuotimme AINA-keittiöille simppeleitä, mutta tyylikkäitä Instagram Reels -videoita. Videoissa yhdistimme still-kuvia moderniksi ja dynaamiseksi kokonaisuudeksi.
Sometemplatet auttavat tehokkaassa sometuotannossa ja lyhyet somevideot tuovat kanaviin vaihtelua. Katso millaisia materiaaleja tuotimme osana somemanagerointia!
Tuotimme uutta sisältöä asiakkaamme Halvan verkkosivuston makeistuotesivuille. Sisällöntuotannon ansiosta sivujen näkyvyys hakukonetuloksissa parani huomattavasti.
Suunnittelimme ja tuotimme CH-Bioforcelle erilaisia digi- ja printtimuotoisia materiaaleja. Katso graafiset materiaalit ja toteutus.
Somekäyttöön soveltuvat kuvapohjat Darmentille osana laajempaa viestinnällistä kokonaisuutta.
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.
Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.