Digitaalista markkinointia Santalahti Resortille

Toteutimme Santalahti Resortille digitaalista markkinointia oikein kohdennetusti ja testatusti. A/B-testauksen avulla mainosmateriaaleihin saadaan variaatiota ja mainostajalle erinomaista dataa hyödynnettäväksi.

Digitaalista markkinointia kotimaiselle lomakohteelle

Santalahti Resort on Kotkassa meren rannalla sijaitseva lomakohde, joka tarjoaa erilaisia majoitus- ja ajanviettomahdollisuuksia alueella matkaaville. Yrityksen palvelut koostuvat majoitus-, juhla- ja kokouspaketeista sekä erilaisista aktiviteeteista ja edustussaunoista. Santalahti on tunnettu sen luonnonkauniista sijainnista ja monipuolisista palveluista. 

Kun Santalahti Resort halusi kilpailuttaa digimarkkinoinnin kumppaninsa, Oddy valikoitui yhteistyökumppaniksi syvällisen markkinoinnin ja analytiikan osaamisen ansiosta.

 

Optimoidun analytiikan ja konversioiden määrittämisen avulla toteutetaan puhuttelevampaa mainontaa

Yhteistyön alkuvaiheessa keskityimme konversioiden tarkistukseen, määrittelyyn ja seurantaan. Asiakkaan käytössä on useampi mainoskanava sekä digissä että perinteisessä mediassa. Monikanavainen markkinointi vaatii tarkan ymmärryksen eri medioiden tehokkuudesta, jotta markkinointibudjetti voidaan jakaa optimaalisesti. Tämän johdosta alkuvaiheen työhön kannattaa panostaa.

Kuukausittaiset yhteistyöpalaverit auttavat budjetin joustavaa kohdentamista eri medioihin ja helpottavat yhteistyön synkronisointia. Lisäksi asiakas saadaan pidettyä tehokkaasti ajan tasalla siitä, mitä liiketoiminnan markkinoinnissa ja analytiikassa tapahtuu.  

Konversiot ovat Santalahti Resortin kannalta erittäin tärkeässä roolissa. Tarkka konversioseuranta mahdollistaa varauskonversioiden seurannan, varanneiden henkilöiden rajaamisen pois majoitusmainonnasta ja lisäpalveluiden, kuten aktiviteettien ja ravintopalvelujen, mainostamisen varanneille sekä kohdennettujen “lookalike”-yleisöjen luomisen. Lisäksi mainosten viestiä voidaan varioida kohdennettuna ja asiakkaita voidaan muistuttaa tekemään uusi varaus esimerkiksi tietyn aikajakson jälkeen aiemmasta varauksesta.

 

A/B-testauksen avulla saadaan mainontaan variaatiota ja mainostajalle arvokasta dataa

Vaikka Santalahti Resortilla on vahva sisäinen graafinen osaaminen ja kyky tuottaa mainosmateriaaleja itse, heillä ei kuitenkaan ollut käytössä analytiikkaa eri aineistojen eroon mainonnan tehokkuuden kannalta. A/B-testauksen avulla pystyimme arvioimaan mainosversioiden toimivuutta ja auttaa yritystä tekemään parempia päätöksiä mainosmateriaalien suhteen. Samalla pystyimme kuukausittain raportoimaan mainosversioiden toimivuutta eri kanavissa.

Mainonnan tehokkuuden parantamiseen tähdätessä on suositeltavaa olla aina vähintään kaksi erilaista mainosta aktiivisena, jotta saadaan sekä tietoa aineistojen tehokkuudesta että rotaatiota mainoksiin kohderyhmälle. Yhden mainosversion ajaminen laskee mainonnan tehokkuutta huomattavasti nopeammin, koska kohderyhmä kyllästyy suhteellisen lyhyessä ajassa saman mainoksen näkemiseen.

 

Tavoittavaa mainontaa strategisella otteella

Kanaviksi valikoitui Google ja Meta, koska näistä kanavista asiakkaalla oli jo ennestään hyvät kokemukset. Googlen ja Metan kautta mainonta tavoittaa hyvin laajan osan internetin käyttäjistä. 

Googlen puolella ensin paranneltiin hakusanamainonnan kampanjastruktuuri, jolloin mahdollistettiin budjettien jakaminen eri palveluiden kesken. Majoitussanat eroteltiin aktiviteeteista ja ravintolasanoista. Hakukampanjoissa siirryimme klikkiperustaisista konversioperustaisiin mainoksiin, jotta koneoppiminen mahdollistaisi paremman mainonnan kohdennettavuuden.

Google Display -mainontaan loimme uusia yleisöjä, kuten mukautettuja yleisöjä, uudelleenkohdennusyleisöjä (remarketing) ja lookalike-yleisöjä parantaaksemme kohdennusta ja budjetin käyttöä. Näitä yleisöjä käytetään eri kampanjoissa, jotta nähdään selkeästi eri yleisöjen tehokkuus verrattuna toiseen ja voidaan tehdä oikeita budjettijakoja.

Strategiamme Metan kanssa noudatteli Google-mainonnan lähestymistapaa. Otimme käyttöömme laajemman kohderyhmätestauksen ja konversiot integroitiin alustaan. Mainosmateriaaleissa aloimme käyttämään useampia tekstivariaatioita, parantaen näin mainosten monipuolisuutta ja kohderyhmän puhuttelua – ja mikä tärkeintä: Santalahti Resortin digitaalista näkyvyyttä. 

Yhteistyömme aikana onnistuimme luomaan tehokkaita digimarkkinointikampanjoita sekä analytiikan avulla parantamaan yrityksen pitkän ajan strategiaa myös tuleviin mainoskampanjoihin.

Kiinnostuitko?

Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.

Laura Nevasalo Oddy

Laura Nevasalo

Commercial & Client Director

Tutustu muihin referensseihin

Ota ihmeessä yhteyttä!

Kuinka voimme auttaa?

Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.

Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.

Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.

Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.