Kansainvälistä ja tuloksekasta mainontaa B2B-hyvinvointiteknologiayritykselle

Oddyn asiantuntijoiden laaja kokemus ja ymmärrys kansainvälisestä mainonnasta auttoi etenkin hakusanamainonnan suunnittelussa.

Taustatietoja

Hyvinvointiteknologiaan keskittynyt yritys valmistaa ja myy laitteita, jotka auttavat lievittämään kehon kipu- ja stressitiloja sekä nopeuttamaan palautumista urheilusuorituksista. Yrityksen tärkein kohderyhmä on hyvinvointiyritykset (B2B), jotka tarjoavat palveluita asiakkailleen. Toissijaisesti markkinoinnilla halutaan tavoittaa myös kuluttajia (B2C) ja lisätä heidän tietoisuuttaan laitteista ja yrityksistä, jotka tarjoavat palveluita laitteiden avulla.

Digitaalinen mainonta haltuun Oddyn avustuksella

Mainonnan tärkein tavoite oli saada hyvinvointialan toimijat tutustumaan laitteisiin ja saamaan heistä liidejä. B2B-toimijoille mainostaminen vaatii tarkasti kohdennettuja ja relevantteja viestejä, jotka puhuttelevat yrityspäättäjiä ja tuovat laitteiden liiketoiminnallisen arvon esiin. Mainonnan suunnittelussa huomioitiin tarkasti B2B-kohderyhmä, kanavat ja viestit.

Mainontaa kohdennettiin alkuun ensisijaisesti kotimaan markkinoille Google- ja Bing-hakusanamainonnan avulla. Panostimme erityisen huolellisesti hakusanamainonnan strategiseen suunnitteluun ja toteutukseen. Hakusanamainonta on aina kustannustehokkainta digitaalista markkinointia, jonka tavoitteena on tavoittaa potentiaalinen ostajakunta hakukoneiden kautta henkilöiden etsiessä tietoa tietyillä avainsanoilla. 

Hakusanamainonnan optimoinnilla varmistetaan, etteivät klikkihinnat nouse liian korkeiksi eivätkä mainokset näy epärelevanteilla avainsanoilla. Tässäkin tapauksessa mittasimme ja analysoimme jatkuvasti kampanjan suorituskykyä, ja teimme tarvittavat muutokset saavuttaaksemme parempia tuloksia.

Mainonnan optimoinnilla varmistetaan, etteivät klikkihinnat nouse liian korkeiksi eivätkä mainokset näy epärelevanteilla avainsanoilla tai mainospaikoilla.
Mittasimme ja analysoimme jatkuvasti kampanjan suorituskykyä, ja teimme tarvittavat muutokset saavuttaaksemme parempia tuloksia.

Verkkosivu-uudistuksen myötä mainonnan strategia uudistettiin ja analytiikka laitettiin kuntoon

Hyvinvointiteknologiayrityksen verkkosivu-uudistuksen myötä analytiikka laitettiin kuntoon. Analytiikan asiantuntijamme määrittelivät konversiot eli tavoitellut toimenpiteet mainonnan ohjaamista ja tulosten seuraamista varten. Konversiopisteiden määrittely auttaa asettamaan tavoitteet, arvioimaan mainonnan suorituskykyä, optimoimaan mainontaa ja seuraamaan tehokkuutta. Konversiopisteet mietitään aina liiketoimintalähtöisesti ja asiakkaan erityispiirteet huomioiden.

Verkkosivu-uudistuksen myötä myös mainonnan strategiaa uudistettiin. Uudessa strategiassa mainontaa päätettiin kohdentaa kotimaan lisäksi kansainvälisille markkinoille.

Oddyn asiantuntijoiden laaja kokemus ja ymmärrys kansainvälisestä mainonnasta auttoi etenkin hakusanamainonnan suunnittelussa.

Mainonnolla kohti kansainvälisiä markkinoita

Kävimme kansainvälisen mainonnan tavoitteet läpi asiakkaan kanssa ja suunnittelimme toimenpiteet niiden saavuttamiseksi. Koska Oddyn mainonnan ammattilaisilla on laaja kokemus ja ymmärrys kansainvälisestä mainonnasta, auttoi se etenkin hakusanamainonnan suunnittelussa.

Kansainvälisen mainonnan pääkanaviksi valittiin laajasti tavoittava Google Display Network ja kustannustehokas hakusanamainonta. Google Display Network -mainonnan eli bannerimainonnan päätavoitteena oli lisätä näkyvyyttä kansainvälisillä markkinoilla halutun kohderyhmän keskuudessa ja hankkia uusia asiakkaita. Hakusanamainonnan tavoitteena oli puolestaan tavoittaa ne, jotka olivat jo tietoisia laitteista ja hakivat niitä avainsanoilla hakukoneista.

Kansainvälisen mainonnan kohdemaiksi valikoitui Espanja, Saksa, Ranska ja UK, joista painopiste oli Espanjan markkinoissa.

Kansainvälistä mainontaa aloittaessamme ja uusille markkinoille astuessamme bannerien A/B-testauksella on erityisen tärkeä rooli, jotta nähdään, mikä toimii ja mikä ei.

Mainonnan budjetin optimointi eri maiden ja kanavien välillä perustui tuloksiin ja kerättyyn dataan, mikä on keskeistä tehokkuuden varmistamiseksi. Näin pystyimme tunnistamaan, mitkä mainonnan toimenpiteet toimivat parhaiten.

Samaan aikaan kun aloitimme kansainvälisen Google Display Network -mainonnan ja hakusanamainonnan, aloimme myös tehdä Google Display Network -mainontaa kotimaassa. Otimme käyttöön myös Google Performance Max -mainonnan, joka mahdollistaa monipuolisen näkyvyyden Googlen eri mainospaikoilla.

Lisääntyneitä konversioita ja parempaa mitattavuutta

Vuosia kestäneen yhteistyön aikana Oddy on nostanut hyvinvointiteknologiayrityksen kansainvälistä näkyvyyttä monipuolisen B2B-digimainonnan avulla. 

Uuden mainonnan strategian ja kansainvälisen mainonnan myötä konversioiden määrä nousi huomattavasti niin kotimaassa kuin ulkomaillakin.

Jatkuvan optimointityön ansiosta mainonnan keskimääräistä klikkihintaa saatiin laskettua, jonka myötä mainosnäyttöjä ja klikkausmääriä saatiin kasvatettua. Lisäksi sivustolle saapui aiempaa enemmän laadukasta liikennettä ulkomailta, mikä johti myös ulkomailta saapuneiden konversioiden lisääntymiseen.

Hyvin määritelty analytiikka auttoi ymmärtämään kohderyhmän käyttäytymistä ja mieltymyksiä, mutta myös optimoimaan ja mittaamaan mainontaa. Analytiikka tarjoaa tietoa eri mainonnan suorituskyvystä ja ROI:sta (return of investment), jotka auttavat käyttämään budjetin mahdollisimman kustannustehokkaasti.

Tavoitteletko markkinoinnin laajentamista kansainvälisille markkinoille? Ota yhteyttä, niin suunnitellaan ja rakennetaan sinulle toimiva kansainvälisen mainonnan kokonaisuus.

Kiinnostuitko?

Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.

Laura Nevasalo Oddy

Laura Nevasalo

Commercial & Client Director

Tutustu muihin referensseihin

Ota ihmeessä yhteyttä!

Kuinka voimme auttaa?

Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.

Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.

Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.

Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.