Mediaseuranta
Mediaseuranta seuraa tuloksia, kilpailijoitasi ja alan trendejä.
Mediaseurannan avulla voit seurata lehdistötyösi tuloksia, mutta myös mitä ja mihin sävyyn sinusta puhutaan mediassa. Mediaseuranta auttaa varmistamaan, että suunta on oikea ja toimenpiteet kannattavia. Lisäksi voit seurata, mitä kilpailijasi tekevät ja mikä toimialallasi trendaa juuri nyt!
Seuraa mediatiedottamisen tuloksia mediaseurannalla
Jos teet aktiivista mediatyötä, on myös hyvä varmistaa tulosten seuranta. Mediaseurantaraportti kertoo sinulle tiedotteen avaus- ja klikkausprosentin sekä listan tiedotteen perusteella syntyneistä julkaisuista: montako kertaa, milloin ja missä medioissa tiedotteen pohjalta on uutisoitu. Mediaseurannan avulla voit analysoida artikkelisisältöjen sävyjä ja laskea tavoittavuuslukuja. Saat reaaliaikaista tietoa siitä, mitä brändistäsi puhutaan sekä uutismedioissa että sosiaalisen median kanavissa. Lisäksi saat tietoa siitä, kuinka monta kiinnostunutta silmäparia mediaosumat tavoittavat ja missä heidät on tavoitettu.
Seuraa kilpailijoitasi ja toimialasi trendejä
Kun media- ja someseuranta on yritykselläsi säännönmukaista, tiedät koko ajan missä kilpailijasi liikkuvat. Saat halutessasi tietoa myös kilpailijoidesi medianäkyvyydestä sekä siitä, kuinka he toimivat, joten pysyt itsekin mukana kilpailussa.
Mediaseuranta mahdollistaa myös nousevien ja laskevien trendien tunnistamisen. Tämä auttaa merkittävästi myös oman markkinointisi sisällöntuotannon suunnittelussa.
9 syytä aloittaa mediaseuranta
- Ansaittu media on tehokasta mediaa. Seuranta kertoo, missä ja mitä yrityksestäsi puhutaan.
- Mediaseuranta on tehokas työkalu brändinrakentamiseen ja tavoitteellisen PR-työn tueksi.
- Mediaseurannan ja someseurannan yhdistelmä on tehokas tapa hallita yrityksen julkisuuskuvaa.
- Mediaseuranta auttaa ehkäisemään maineriskejä ja paljastaa piilevät tulipalot (esimerkiksi somessa leviävät huonot asiakaskokemukset) nopeasti ja antaa tilaisuuden reagoida niihin.
- Mediaseuranta auttaa skannaamaan toimintaympäristöä ja pysymään kärryillä toimialan uusimmista tuulista.
- Mediaseuranta on tehokas tapa tehdä tarvittaessa myös kilpailijaseurantaa.
- Tavoitatko oikeat yleisöt? Mediaseurannan tulokset tai niiden puute auttaa määrittämään, minne viestejä kannattaa kohdistaa jatkossa.
- Mainonnan statistiikka kertoo vain yksisuuntaisten viestien tuloksista. Mediaseuranta avaa ovet aktiiviseen osallistumiseen.
- Voit seurata myös sosiaalista mediaa. On tärkeää tietää, mitä brändistäsi puhutaan someajan puskaradioissa.
Ota Oddyn asiantuntijat avuksesi mediaseurantaan!
Mediaseurannan palvelumme sisältävät yksittäisiä analyyseja, mutta myös jatkuvaa seurantaa kuukausittain tai kvartaaleittain. Käytössämme on media- ja someseuranta, jonka kautta asiakkaamme saavat pääsyn Meltwaterin globaali julkaisutietokantaan.
Tarjoamme mediaseurannan palvelut yrityksesi käyttöön selkeinä paketteina ja kilpailukykyisin hinnoin. Ota yhteyttä ja suunnitellaan sinulle sopivin kokonaisuus.
Lue lisää mediatiedottamisesta täällä!
Rakenna yrityksellesi korvaamattoman arvokasta näkyvyyttä! Lue myös 6 syytä, miksi mediatiedottaminen kannattaa.
Haluatko kuulla lisää?
Ota yhteyttä meihin!

Laura Nevasalo
Commercial & Client Director
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä ja haluamme auttaa sinua, olipa tarpeesi suuri tai pieni.
Tiedätkö, mitä etsit? Kerro se meille ja otamme sinuun yhteyttä. Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi. Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.