Äänimainonta
Ainutlaatuista äänisuunnittelua kaikkiin medioihin
Äänimainonta tarjoaa yrityksellesi mahdollisuuden erottua massasta hiotulla äänisuunnittelulla ja toteutuksella. Räätälöimme toteutuksen tarpeidesi ja toiveidesi mukaan. Äänituotantoamme on kuultu osana monia valtakunnallisia mainoskampanjoita.
Äänimainonta on vetovoimaista ja herättää tunteita
Äänimainonta tarjoaa yrityksellesi mahdollisuuden herättää tunteita ja sitouttaa kohdeyleisöä, saaden sinut erottumaan visuaalisesta mainonnasta.
Ihmisen kuulo on voimakkaasti tunteisiin vaikuttava aisti. Äänimainonta mahdollistaa brändille näkyvyyttä monissa eri tilanteissa. Se on tehokas tapa tavoittaa ne kohdeyleisöt, jotka eivät välttämättä altistu perinteiselle visuaaliselle markkinoinnille.
Äänimainonta tarjoaa mahdollisuuden ottaa haltuun kaikki kuluttajan aistit, mikä tekee siitä erittäin tehokkaan markkinoinnin muodon.
Moderni äänimainonta ei rajoitu radioon
Moderni äänimainonta ei rajoitu pelkästään radioon, vaan sitä voidaan hyödyntää monipuolisesti eri markkinointikanavissa. Äänimainontaa pystytään toteuttamaan esimerkiksi äänen suoratoistopalveluissa, kuten YouTube Musicissa, Spotifyssa, sekä useilla muilla digitaalisilla audiopalvelujen alustoilla, kuten SoundCloudissa ja Bandcampissa.
Äänimainontaa on mahdollista toteuttaa laajalle ja sitoutuneelle yleisölle. Alustat tarjoavat myös mahdollisuuden kohdentaa mainontaa tarkasti ja personoida sitä.
Äänimainonta on hyvä valinta tilanteissa, joissa halutaan tavoittaa kuluttaja keskeltä arkea ruoanlaiton, siivouksen, liikunnan tai matkustamisen parista. Esimerkiksi taustalla kuuluva mainos jättää muistijäljen tai mahdollisesti herättää jopa huomion tylsien askareiden keskellä.
Äänimainonnan palvelut
- Kampanjoiden suunnittelu, toteutus, optimointi ja raportoint
- Kohderyhmämäärittelyt ja viestikärjet
- Räätälöitävät palvelukokonaisuudet
- Myös äänituotanto ja suunnittelu: jinglet, mainosmusiikki, äänimaailmat yms.
Äänimainontaa voidaan toteuttaa esimerkiksi YouTube Musiciin, Spotifyyn, SoundCloudiin, Bandcampiin, Bauer Median alustoille ja kanaville, Deezeriin ja Wonderyyn.
6 syytä — Miksi hyödyntää äänimainontaa?
- Tavoittaa laajan kohderyhmän. Äänimainonta tavoittaa laajan yleisön myös arkiaskareiden parista. Suoratoistopalvelut tarjoavat mahdollisuuksia mainonnan kohdentamiseen, auttaen löytämään juuri oikeat kuulijat. Mainostaja on ikään kuin mukana kuluttajan koko mediapäivässä.
- Lisää brändin tunnistettavuutta. Äänimainonta on tehokas tapa lisätä brändin tunnistettavuutta. Uniikit äänimaisemat, musiikki ja spiikki laadukkaasti toteutettuna mainoksena tarjoaa keinon jäädä kuulijan mieleen. Erotut myös kilpailijoista.
- Soveltuu moneen. Äänisisältöjä voi kuluttaa ”kädet vapaana” erilaisissa arjen tilanteissa, kuten liikkuessa, ruokaa laittaessa tai kotiaskareita tehdessä. Äänimainonnan avulla kuluttaja saadaan tavoitettua eri elämäntilanteista.
- Mitattavaa ja seurattavissa. Alustat tarjoavat mittareita ja analytiikkaa, jonka avulla saadaan tietoa mainonnan toimivuudesta. Analytiikan pohjalta kampanjoita pystytään optimoimaan tulosten parantamiseksi.
- Antaa tilaa luovuudelle. Brändin tai tuotteen tarinaa voidaan kertoa monipuolisesti äänimainonnan avulla. Hyvin toteutettu äänimainos luo parhaimmillaan vahvan tunneperäisen yhteyden kuulijoihin. Huomion herättävä äänimainos esimerkiksi musiikin suoratoistopalveluissa muistetaan varmasti.
- Monikanavaisuus on valttia. Äänimainonta täydentää muuta markkinointia ja lisää esimerkiksi kampanjoiden muistettavuutta. Yhteneväisyydestä on iso etu muistijäljen luomisessa.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
Tutustu myös blogeihimme
Näin markkinointipäällikkö voi hyödyntää tekoälyä käytännön työssä
Tekoäly voi olla erittäin hyödyllinen assistentti markkinointipäällikölle tai muulle markkinoinnin parissa työskentelevälle. Tässä käytännönläheisiä vinkkejä aiheeseen!
Microlearning-sisällöt
Microlearning-sisällöt ovat yhä suositumpia monilla aloilla, kuten yrityskoulutuksessa, markkinoinnissa ja kuluttajasisällöissä. Microlearning vastaa tarpeeseen omaksua tietoa nopeasti ja tehokkaasti.
10+1 sisällöntuotannon trendit 2025
Vuosi 2025 tuo mukanaan uusia mahdollisuuksia, mutta myös haasteita. Lue vuoden keskeisistä sisällöntuotannon trendeistä ja niiden merkityksestä yrityksille.
Digitaalisen markkinoinnin trendit pk-yrityksille 2025
Mitä uutta vuosi 2025 tuo pk-sektorille digitaalisen markkinoinnin saralla? Lue koosteemme ja varaudu uuteen vuoteen!
Ulkomainonta tavoittaa ihmiset siellä missä he liikkuvat
Ulkomainonta on tehokas tapa tavoittaa yleisö laajasti eri ympäristöissä. Ulkomainontaa kannattaa hyödyntää osana monikanavaista markkinointikampanjaa.
Graafisen suunnittelun 10 trendiä
Mitä trendejä graafisessa suunnittelussa on ollut viime vuosina? Lue 10 tämän hetken trendiä, jotka auttavat sinua ja yritystäsi pysymään kilpailukykyisenä.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.