Spotify-mainonta

TEE MIELEENJÄÄVÄ VAIKUTUS ÄÄNIMAINONNALLA

Ota kaikki aistit käyttöön Spotify-mainonnalla

Spotify on maailman suurin musiikin suoratoistopalvelu, jota käytetään myös Suomessa erittäin aktiivisesti. Tiesitkö, että jos Spotify Free olisi radiokanava, se oli Suomen 4. suosituin kanava viikkotavoittavuudeltaan Radio Novan, Suomipopin ja Radio Rockin jälkeen? Spotifyn ilmaisversiossa mainoksia toistetaan kappaleiden välissä. Äänimainoksen aikana ruudulla näytetään myös display-mainosta, jota klikkaamalla henkilö ohjataan mainostajan määrittämälle sivustolle. Spotifyssa voidaan mainostaa äänellä, bannerilla ja videolla.

Kesä tulee – ota Spotify-äänimainonta haltuun

Nyt on hyvä aika valmistautua kesään. Ihmiset matkustavat ja kuuntelevat musiikkia mökeillään ja matkoilla, joten Spotify on hyvä tapa tavoittaa kesälläkin.

Spotify-mainontaa voidaan kohdentaa näppärästi ja tehokkaasti iän, sukupuolen, musiikkigenren, soittolistan ja maantieteellisesti paikkakunnan nimen mukaan. Mainonnan geokohdentaminen onnistuu tarkasti, vaikkapa kesälomiaan mökkipaikkakunnilla viettäville. Spotify-mainonta on kustannustehokasta ja mitattavaa radiomainontaan verrattuna. Ohjelmallisesti ostettuna Spotify-mainonta on hinnoiteltu bannerimainosnäyttöjen mukaan. Banneri näkyy aina äänen yhteydessä.

Miksi tehdä äänimainontaa?

Äänimainonta on tehokas tapa välittää tietoa ja mielikuvia asiakkaille. Parhaimmat mainokset vetoavat tunteisiin ja jättävät muistijäljen kuulijan korvien väliin. Puhutteleva äänimainos muistetaan vielä pitkänkin ajan kuluttua, vaikuttaen ostopäätökseen. Tyypilliset hetket kuunnella Spotifyta ovat mm. rentoutuminen, netin selailu, kotityöt, ruoanlaitto ja valmistautuminen ulos lähtöön. Nämä ovat hyviä hetkiä tehdä vaikutus kuulijaan.

Jos teet jo muutenkin äänimainontaa esimerkiksi radiossa, mikset ottaisi mainontaa käyttöön myös Spotifyssa? Sama äänispotti sopii sekä radio- että Spotify-mainontaan. Useasti asiakkaat, joka ovat tottuneet tekemään esimerkiksi paikallista radiomainontaa, siirtyvät astetta mittavampaan äänimainontaan Spotifyn myötä. Spotify on hyvä tukimedia paikalliselle radiomainonnalle.

Miksi juuri Spotify-mainonta?

  • Hyvä äänimainos muistetaan.
  • Tavoittavuus: Spotify on maailman suosituin musiikin suoratoistopalvelu. Milleniaalit ovat suurin käyttäjäryhmä, mutta kaikki ikäluokat ovat hyvin edustettuina.
  • Vaikuttaminen oikeassa hetkessä. Tavoita kohderyhmä useita kertoja päivässä eri tilanteissa. Keskiverto käyttäjä kuuntelee Spotifya kaksi tuntia päivittäin.
  • Laadukas mediaympäristö.
  • Täydentää erinomaisesti muuta markkinointia.
  • Kustannustehokas äänimainonnan kanava, joka sopii pienemmällekin markkinointibudjetille.
  • Ohjelmallisesti ostettua äänimainontaa. Ohjelmallinen ostaminen on tehokasta ja mahdollistaa reaaliaikaisen optimoinnin.
  • Mitattavuus. Ohjelmallisesti ostettava äänimainonta on mitattavampaa kuin perinteinen äänimainonta.
  • Display-mainos tukee äänimainoksen tehoa. Äänimainoksen kanssa yhtä aikaa laitteen, kuten kännykän, näytölle tulee myös bannerimainos, josta kuluttaja voidaan ohjata haluttuun paikkaan.
  • Toimialariippumatonta. Spotify-mainonta sopii kaikille toimialoille.

Spotify-kampanjatarjous!

Tarjoamme nyt Spotify-kampanjan alennettuun hintaan.

● Kampanja-aika: 2 viikkoa.
● Kohdennukset määritetään kohderyhmäsi mukaan.
● Mainosmateriaalit: Mainoksen tilaaja toimittaa bannerin + äänispotin.
● Tarvittaessa teemme sisällöntuotannon lisämaksusta.

Setup 300 €
Mediabudjetti 1000 €
Optimointi & raportointi 300 €

Tarjous voimassa 31.5.2022 asti.

Lue aiheeseen liittyvät blogikirjoituksemme

Heräsikö kysymyksiä?

Soita, viestittele tai piipahda käymään, niin jutellaan lisää.

  • Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia
Lue mielenkiintoisia blogipostauksiamme
Tutustu palveluihimme
Tutustu asiakkaisiimme